Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Volierenet - hønsenet - maskestr?  (Læst 6018 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stine R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 90
Volierenet - hønsenet - maskestr?
« Dato: 26 April , 2009, 11:03 »
Hej alle,

jeg er nu på jagt efte rnet til gården - jeg har set den gode tråd med hhensyn til priser og steder, men sidder nu og blive ri tvivl...

Jeg er flyttet fra landzone til Brøndby Strand og vi har en del rotter i nabolaget, og har ikke selv set Mikkel, men det forlyder at han er her. Jeg har haft besøg af rottefangeren et par gange, og lige pt lader det til at de ikke er så synlige, men nu skal jeg så have mit hønsehold på banen og det kan jo tiltrække...

Jeg går derfor i overvejelser om gården skal have net hele vejen rundt, i bunden, siderne og toppen, men det bliver jo dyrt...

Og jeg er i tvivl om hvor store maskerne max må være for at undgå at rotterne kan komme ind...

Hvad siger I?

Mange hilsener

Stine
Mange hilsener
Stine :)

0.1 Rhodesian Ridgeback
Orpington
Wyandot
Barnevelder
Maran
Blanding af orpington/Wyandot

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Volierenet - hønsenet - maskestr?
« Svar #1 Dato: 26 April , 2009, 11:17 »
Ja der er pludselig mange ? når man skal bygge.

Jeg har lige revet vores gl. hus og gård ned, eller rettere manden har *e.
Der havde jeg volierenet og aldrig rotter eller andet uvelkomment i gården.
Når jeg bygger det nye op vil jeg vælge at gøre det samme, nemlig at grave volierenet en halv meter ned og kun bruge volierenet til de ydre sider.

Det er dyrt men en god og holdbar løsning. Min gård var 14 år gammel og hegnet stadig 100 % intakt. Meget af det, har jeg tænkt mig at genbruge til at grave ned.
Det forhandles mange steder så prøv at google volierenet eller se Christinas tråd.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,3963.0.html

Der er også  www.hegnsbutikken.dk
MVH Lene