Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Plukkemaskine  (Læst 29576 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Plukkemaskine
« Svar #30 Dato: 17 Maj , 2014, 09:46 »
Åååhhh i er så søde.
 ja overskudet og krafterne er heldigvis ved at retunere så det er dejligt.

Skønt at høre med plukkerne der virker fint. Jeg tvivler nu på der kommer mange gæs i pluikkeren jeg nænner det ikke de er simpelthen mine ynglinger de er både hyggelige, flittige græsslåmaskiner der hverken behøver bezin eller strøm og idet hele taget smukke og dejlige, men skulle de en dag blive for mange ville det alligevel være rart med en del af vores selvforsyner plan at de kan indgå.
Hvordan er de til moskusænderne for dem drukner vi jo i hvis det går som sidste år og det er virkelig en lækker sag som familien håber på formere sig lige så flittigt som sidste år.
Det er super dejligt at være på banen igen og med sådan en velkomst så er det bare ekstra dejligt i er SÅ savnet *h *p *p
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline hammerholts

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Plukkemaskine
« Svar #31 Dato: 29 Juni , 2014, 16:56 »
Hej, Jeg har siddet og læst alt hvad jeg kunne finde om maskinerne her.
Jeg skal selv til at plukke høns nu og vil gerne have sådan en maskine.

Jni - du siger at du har købt en 55cm og den er for lille? Kan du uddybe lidt?  ???
Har set en til salg her www.lykke-schultz.com. De skriver at det er deres mest solgte model og mest all round + den er på tilbud lige nu.  ;D
Så har tænkt mig at købe den - skal jeg vælge den der er et nummer større og hvorfor?

Håber at hører fra dig før deres tilbud slutter (om ca. 2 uger).  /o

Offline jni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
Sv: Plukkemaskine
« Svar #32 Dato: 29 Juni , 2014, 17:08 »
Hej, Jeg har siddet og læst alt hvad jeg kunne finde om maskinerne her.
Jeg skal selv til at plukke høns nu og vil gerne have sådan en maskine.

Jni - du siger at du har købt en 55cm og den er for lille? Kan du uddybe lidt?  ???
Har set en til salg her www.lykke-schultz.com. De skriver at det er deres mest solgte model og mest all round + den er på tilbud lige nu.  ;D
Så har tænkt mig at købe den - skal jeg vælge den der er et nummer større og hvorfor?

Håber at hører fra dig før deres tilbud slutter (om ca. 2 uger).  /o

Jeg nåede kun og bruge min til en and, så erfaringen er begrænset. Men anden kunne ligesom hænge fast i tromlen, så den kun blev børstet et sted. Jeg tænkte hvis maskinen havde en større diameter, så ville det måske gå bedre. (Der gik ikke hul på skinnet) Man kunne også komme mere end en i af gangen. Det ville måske også hjælpe.
Vores rugemaskiner kom til at koste 2880 kr /pr stk. (Tror jeg nok)

Tilbudet du har ser rigtigt fornuftigt ud
« Senest Redigeret: 29 Juni , 2014, 17:12 Fra jni »

Offline hammerholts

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Plukkemaskine
« Svar #33 Dato: 30 Juni , 2014, 19:39 »
Men anden kunne ligesom hænge fast i tromlen, så den kun blev børstet et sted. Jeg tænkte hvis maskinen havde en større diameter, så ville det måske gå bedre.

Tusind tak for svar.  /o
Jeg har lige talt med dem i dag og de var utrolig venlige og forklarede mig hvordan man undgår det du var ude for.
En større maskine vil ofte gøre dit problem værre og højest sandsynligt også ødelægge skindet.
Ham jeg talte med forklarede mig at der helst skal flere fugle i maskinen af gangen da de så "tumler"  :o ind i hinanden og vender hinanden. Og jo større maskine jo flere fugle af gangen. Kom så igen an på størrelsen af fuglene.  :P

Men jeg tager ned til dem og ser på maskinerne da de havde fået nye modeller hjem der var bedre, så vil gerne lige se forskellen og snakke lidt nærmere om det. ;D

Offline Julianna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Plukkemaskine
« Svar #34 Dato: 21 ſeptember , 2014, 20:07 »
Er spændt på at høre hvad det hele blev til :) Fik I plukkemaskiner og hvad blev prisen?

Offline hammerholts

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Plukkemaskine
« Svar #35 Dato: 13 April , 2016, 22:02 »
Hej Julianna,

Havde næsten helt glemt denne tråd!  ???
Vi endte med at købe en plukke maskine fra Lykke & Schultz (hedder i dag www.cply.dk).
Var nede og hente den og blev enige om at vi skulle bruge en størrelse 60. Det er i mellemtiden blevet deres mest solgte model.
Mener vi kom af med DKK 4.999,- for den og den er alle pengene værd! Hvilken hjælp det er!

Håber det var svar nok, nu begynder vi på en ny sæson høns, Glæder mig  /o