Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Voliere net, hvad skal jeg vælge?  (Læst 11554 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sisse Lunau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Dato: 10 Juni , 2013, 22:07 »
Vores familie har været glade hønseejere i et årstid nu og alt er bare gået godt. Vi startede med 4 stk Isa Brown og fornyeligt købet 2 Maraner og 2 Isa Brown mere.

Vi har en ret stor hønsegård på 50-60 m2, og den har været sikker nok ind til videre. Men men men, nu har ræven været forbi og har bidt hul i vores hegn og taget vores 2 nye Isa Brown, æv! Jeg var godt klar over at trådhegnet jeg havde indhegnet med, var for tyndt, men synes det var mange penge at indhegne med voliere, når vi har sådan en stor hønsegård.

Nu må jeg nok indse at jeg må hegne bedre ind og kigger nu rundt på nettet efter et volierenet. Mit spørgsmål er så, om jeg skal vælge 0,9 mm eller skal det være 1,25 mm? Kan ræven bide igennem 0,9 mm.

Jeg lader mit trådhegn sidder. Det er 180 cm højt. Så vil jeg forstærke hele vejen rundt med volierenet op til 100 cm. Tænker ( læs håber ) nok det går.
Håber I kan komme med gode råd om tykkelsen på hegnet.

Offline Silkemor

  • Bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2013, 22:13 »
Kan anbefale dig at tjekke det ud de har i jem og fix. Det er ret billigt i forhold til andre steder.  /o  Det har vi brugt. Og her kigger ræven desværre jævnligt forbi  >:(
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline Bo Skov Kokholm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2013, 22:14 »
Synes der er en del der sætter el hegn op istedet for
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2013, 22:17 »
Ærgerligt med ræven!
Jeg tror desværre ikke at 0,9 mm er kraftigt nok. Hvis det var mig, ville jeg enten lave en indre, mindre hønsegård af kraftig volieretråd eller opsætte elhegn på den ydre gård.
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #4 Dato: 10 Juni , 2013, 23:10 »
Jeg vil godt nok være ked af det hvis de 0,9 mm ikke er godt nok, har investeret i 3 ruller, hvoraf foreløbig halvdelen er brugt...  ???
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2013, 06:29 »
Jeg vil godt nok være ked af det hvis de 0,9 mm ikke er godt nok, har investeret i 3 ruller, hvoraf foreløbig halvdelen er brugt...  ???

Vi valgte en kraftigere tråd for at være på den sikre side og eternit - som du også ser ud til at have. Tråden er nedgravet og rundt om gården ligger en række 50x50 fliser. Tråden var dyr, til gengæld håber jeg, at gården holder i mange år.

Mht. De 0,9 så taler jeg IKKE af egen erfaring, men kun på baggrund af, hvad jeg hørte på Forum dengang. Måske har det også betydning om hegnet er stramt (som dit) eller løst med større afstand mellem stolperne. Endelig kan man jo sætte en eltråd op udvendigt, hvis det viser sig, at ræven er et problem i dit område.

Fin gård og dejligt med de grønne buske :)
« Senest Redigeret: 11 Juni , 2013, 06:32 Fra mzi »
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #6 Dato: 11 Juni , 2013, 07:00 »
Jeg tror, du kommer til at bruge flere penge på volierenet, end det koster at sætte strøm om.. Og det sidste er langt mere effektivt!
En ræv kan grave under og kravle over og bryde ind på måder, du ikke havde drømt om. Få strøm, og du vil nyde at kunne sove roligt om natten igen  /o
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #7 Dato: 11 Juni , 2013, 07:30 »
Ved egentligt ikke med hensyn til ræve, men rotter kan gnave sig igennem 0,9mm. >:(
1,2mm koster 350,- for 25m er dog tit på tilbud til 250,-       Venlig hilsen
Monica
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #8 Dato: 11 Juni , 2013, 07:47 »
Ja, og er man uheldig er der jo også mink, mår og ilder......
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #9 Dato: 12 Juni , 2013, 22:33 »
Hvor kan man dog købe volierenet til 350 kr for 25 m??? Her omkring koster det for det meste 299 kr for 10 meter og det er 0,9 mm.

Mvh. Nanna
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #10 Dato: 12 Juni , 2013, 22:55 »
Jem og fix har to gange om året voilerenet til 199,- for 25m i 90cm høj men man må jo holde øje med kataloget  /o men jeg er helt enig med Lone i at strøm er den bedste løsning
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline JeppeDahl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #11 Dato: 14 Juni , 2013, 10:35 »
Bange anelser og hang til højspænding sat til side - Er der så nogen der har konkrete erfaringer med bid i 0,9mm volierenet?
Jeg tænker at masketætheden er så stor, at dels er de svære at komme til, og dels skal der bides så mange flere masker op ifht fx et kyllingenet i samme tykkelse.

Jeg har selv valgt 0,9mm. men er så ny i faget at jeg nok ikke er testet af div. rovdyr... endnu.

Strøm er no-go i min have.
0,3 St. sorte Australorps 0,1 Maran 0,1 Isa Warren, 3 kochin kyllinger fra september.
indtil videre...

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #12 Dato: 15 Juni , 2013, 00:43 »
Mit 0,9 mm net er også af den finmaskede type (ca 12x12 mm), der skal godt nok onduleres mange tråde for at lave et anstændigt hul. Baseret på mine erfaringer med bare fingre og bare ben mens jeg hyggede mig med vinkelsliber, skævbider osv. da jeg satte det op, vil jeg mene det bliver en meget ubehagelig opgave kun med tænderne.

De lyse plader på billedet er i øvrigt cementplader (glasfiberarmeret Aquapanel 90x120 cm, 12,5 mm tykke) som er gravet en halv meter ned.

Venter også spændt på at høre konkrete erfaringer.
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #13 Dato: 17 Juni , 2013, 21:39 »
Jeg kigger lige med i denne tråd, for vi skal også til at bygge ny hønsegård og har snakket meget om hvilken tråd vi skal bruge.
Til den først gård købte vi volierenet og har 7, 9, 13 aldrig haft problemer med ubudne gæster. Nu har jeg siddet og kigget billeder af hønsegårde for at få ideer og jeg kan se at rigtig mange bruger tråd med meget større masker.
Er der så ikke problemer med rotter???
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Voliere net, hvad skal jeg vælge?
« Svar #14 Dato: 18 Juni , 2013, 09:58 »
Jeg har altså hørt at hvis det er punktsvejset volierenet er der ingen fare for at noget dyr skulle kunne bide igennem.
Omvendt med hønse og kyllingetråd.

Det har jeg selv haft rundt om mine gård i de 17 år jeg har haft høns og intet dyr har haft held med at komme ind. Men nu er det også sådan at de mink der er i mit område hænger også allerede på andre rovdyr og lugter mere af Chanel end mink.  :angel: