Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Covatutto rugemaskiner  (Læst 12032 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #15 Dato: 28 Januar , 2013, 15:20 »
Ja, men du kan så også skifte din "plastikmaskine" 2-3 gange for det samme som 1 træruger koster. Så kan du måske få nyere opdateret teknik oftere end hvis man køber trærugeren...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Niels Kongsbak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #16 Dato: 28 Januar , 2013, 16:03 »
Du kan også kikke på denne model. Den er fuldautomatisk, og jeg synes den virker godt - kommer ind på en andenplads efter en skrukhøne :o


http://www.brinsea.co.uk/index.php?route=product/product&path=1_20&product_id=840

Er med klart låg, så man kan følge rugningen.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #17 Dato: 28 Januar , 2013, 16:34 »
Hej med jer,

Er der nogen af jer der har stiftet bekendtskab (Godt/Dårligt?) med Covatutto rugemaskiner? De forhandles bl.a. af www.breker.de

Jeg havde lidt kik på denne:
http://www.breker.de/covatutto-108-motorbrueter-vollautomatisch-incubator-digital.html
Synes jo umiddelbart man får en "stor" maskine til rimelige penge...

Jeg synes der er alt for små vinduer.Maskinen til 1695,- fra Holstebrogården har også for små vinduer.Jeg købte selv en ved Dyreriget som jeg returnerede igen.Det var umuligt at se æggene på en bare nogenlunde tilfredsstillende måde.I den retning er R-Com og Octagon helt perfekt.Sikkert også mange andre.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #18 Dato: 28 Januar , 2013, 17:29 »
Trærugere tror jeg er bedste køb, de er enkle og holdbare, ikke noget plastikdimser der kan gå i stykker, som ikke kan repareres.

En trærugemskine holder også værdien bedre. Hvis du om et par år ikke vil ruge længere. Vil du stadigvæk kunne få et rimelig god pris for den.. :)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #19 Dato: 30 Januar , 2013, 21:46 »
Bare for at være nysgerrig har du fået bestilt en rugemaskine?

Kunne godt være nysgerrig efter at høre hvordan den evt kører.. For som du selv skriver så er der en væsentlig forskel i priserne.
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #20 Dato: 30 Januar , 2013, 21:55 »
Nej, Har ikke bestilt en.  :-\

Nu er min kyllingemoder jo snart færdig, og så selvom jeg har 1000 andre projekter og rigeligt arbejde, så bliver enden nok at jeg laver en selv.  ???

Har lidt PLC-grej liggende, så det bliver nok den mest high-tech-hobby-rugemaskine i lille DK.  ::)

Men vil dog gerne besøge en der har en træruger stående for at få lidt inspiration. Min bliver ikke nogen træruger, men satser på at finde et brugt køleskab/fryser som vil blive modificeret en "lille" smule...  ;D

Hvis jeg opgiver de planer pga. tidsnød, så er jeg fortsat tændt på den 162-ægs Covatutto model til 456€...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #21 Dato: 30 Januar , 2013, 22:29 »
Min rugemaskine er faktisk lavet i et gammelt køleskab.. Det er egentlig meget simpelt. En termostat styring, en varmekilde, en blæser og en lille motor til at skubbe bakkerne frem og tilbage. Bakkerne er bare en ramme af træ og så er der sat rundstokke i den som kan dreje rundt. Æggene ligger på rundstokkene og når Bakken skubbes frem og tilbage drejer æggene. Der er garanteret nogen der har billeder af systemet. Ellers kan jeg godt prøve at tage nogen til dig.
« Senest Redigeret: 30 Januar , 2013, 22:35 Fra Fam. Hedegaard »
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #22 Dato: 30 Januar , 2013, 23:16 »
Kunne godt være nysgerrig efter at høre hvordan den evt kører.. For som du selv skriver så er der en væsentlig forskel i priserne.

Det var DSB også opmærksom på da de købte italiensk.  *g Og det kører jo bare - ikke.

Giv en italiener en bolt og en møtrik og han er beskæftiget resten af livet.

Mvh
Erik Andersen

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #23 Dato: 30 Januar , 2013, 23:29 »
Aaarh pilegaarden. Det er verdens 7.-største økonomi med et BNP på næsten 2 billioner. Det er altså ikke postkort og pizza det hele.
De opfandt moderne industriproduktion og bankvæsen, mens vi pløjede med en pind herhjemme.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #24 Dato: 30 Januar , 2013, 23:43 »
Jeg er klar over italienerne havde en storhedstid, eller to. Men de er desværre ikke kommet længere.

De producerer tog, biler og skibe. Med enkelte undtagelser ville jeg ikke betale for produkter inden for disse kategorier. Om de kan producere brugbare rugemaskiner ved jeg ikke. Men jeg ville personligt ikke løbe risikoen.

'Made in Italy' borger vist idag kun for noget hvis vi taler modeting. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #25 Dato: 31 Januar , 2013, 08:36 »
Jeg får altid nogle ideer om, at jeg burde gå i gang med sådan et projekt - men selv om det måske ikke bliver til noget, så har jeg lige et par af de mere praktiske spørgsmål - kommer i til at betale told og moms af de Ebay køb, eller er det kun hvis man er "uheldig" ?

Og æggevenderen med ramme og ruller kender jeg godt i den mauelle udgave, men hvordan får man overført motorakslens rotation til en frem- og tilbagekørende bevægelse ?
Og hvilken motor kan køre i en så langsom hastighed ?

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #26 Dato: 31 Januar , 2013, 08:47 »
Nu har jeg ikke tænkt mig at skille min ad for at se men går ud fra at der sidder en lille arm på motorakslen og den så skubber og trækker når den drejer rundt. Har set man kan købe dem ved america men der koster de over 700kr for en motor til en af deres trærugere.

Har selv lige bestilt en temperaturstyring hjem så håber ikke der er ekstra udgifter for så bliver konen sur ::)
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #27 Dato: 31 Januar , 2013, 08:50 »
Altså det jeg købte via www.dx.com bestilte jeg i 6 ordre for at holde værdien under 80,- kr. Alle forsendelser under 80,- kr undgår alt hvad der hedder told og moms. Man skal dog lige være opmærksom på at de 80,- kr er inkl. fragt! Op til omkring 1200 kr. bliver varens værdi + fragt tillagt moms og gebyr. Over 1200 kr tillægges både told, moms og gebyr. Man kan jo naturligvis være heldig at pakken ikke bliver stoppet selvom værdien er højere.

Bestiller man indenfor EU - som ebay nogen gange er - Så er der ingen hverken told, moms eller gebyrer.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #28 Dato: 31 Januar , 2013, 09:13 »
Hmm..mine tanker er, at det måske er meget, at starte med 162 æg hvis man kun har en lille stamme. Rugeæg skal jo helst ikke være ældre end 14 dage. Min (korte) erfaring er selv om jeg har plads til at sætte 198stk igang, når jeg slet ikke derop med kvalitetsrugeæg på 14 dage. Derfor er jeg glad for 2 maskiner som kan starte uafhængigt af hinanden. Mit gamle loppefund er dog så snedigt indrettet at der er 3 bakke som hver har plads til 50stk. Hver bakke kan så sættes igang, når der er et hold klart. Og så bruge den lille til klækker, når de skal have lidt mere varme og fugt de sidste dage. :)
 
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #29 Dato: 31 Januar , 2013, 11:16 »
Man behøver jo ikke fylde den bare fordi der er plads til 162 æg... Det var mere ud fra hvordan man fik mest og bedst muligt for pengene.  ;)

Når der er plads til 162 hønseæg, så er der også plads til en fornuftig stak ande- og gåseæg. :-)
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/