Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hegn til høns og grise  (Læst 21171 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #30 Dato: 14 Februar , 2013, 16:16 »
min høns render oss under en tråd med strøm der skraber den hen af ryggen

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #31 Dato: 14 Februar , 2013, 16:19 »
Flere årsager til at hønsene ikke får stød.

For det første har de en tyk isolerende fjerdragt, og den holder dem stødfri, så længe de ikke er nøgne på ryggen, eller rører med næbet.

For det andet, har høns meget små fødder, og altså meget lidt jordforbindelse, og når hønen har fjerdragten på tråden og fødderne på jorden en af gangen, så er der altså ikke meget at komme efter.

Mine høns og gæs har i flere år gået henholdsvis over og under tråden der holder hundende inde på min gårdsplads, og det sker højst en gang om året at en får lagt mulighederne sammen og får et rap.
Hvis du vil holde dine høns og andre dyr inde bag strøm, skal du nok have noget af det strømførende orange hegn, eller spænde hønsenet på indersiden
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #32 Dato: 14 Februar , 2013, 16:24 »
Hvor ser det godt ud Tanja *y tillykke <I, men så må der hønsetråd op indvendigt - mht til lågen....hvem/hvilke af dine høns er ikke i stand til at lave et hurtigt flyv over den?
De to maraucana, to af de hvide, et par araucana og et par af de letteste maraner = ca. halvdelen af maranhuset kan snildt flyve over lågen...., hvis de vil. Jeg har planer om at trække en tråd med et fjederhåndtag øverst oppe også. Tak i øvrigt :).

Hvis du vil holde dine høns og andre dyr inde bag strøm, skal du nok have noget af det strømførende orange hegn, eller spænde hønsenet på indersiden

min høns render oss under en tråd med strøm der skraber den hen af ryggen

Et dyrehegn havde derfor været den bedste løsning, men det er for sent nu :-\. Jeg går i gang med at montere hønsehegn for neden når frosten gider at forsvinde. Mit håb er, at hønsene finder ud af, at de 7000 m2 på "deres" side af vejen er ligeså godt, som min terrasse, og mirabelletræet, som står på "min" side af vejen *k ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #33 Dato: 14 Februar , 2013, 17:07 »
Man skal have jordforbindelse for at få stød, så når de hopper/flyver igennem så virker det ikke ;-)
tror heller ikke at tråden får ordentlig forbindelse når de ræser under (fjers ledeevne er vist ikke god ;) )

Det ser dæleme godt ud, Tillykke!
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #34 Dato: 14 Februar , 2013, 20:33 »
De to maraucana, to af de hvide, et par araucana og et par af de letteste maraner = ca. halvdelen af maranhuset kan snildt flyve over lågen...., hvis de vil. Jeg har planer om at trække en tråd med et fjederhåndtag øverst oppe også. Tak i øvrigt :).

Et dyrehegn havde derfor været den bedste løsning, men det er for sent nu :-\. Jeg går i gang med at montere hønsehegn for neden når frosten gider at forsvinde. Mit håb er, at hønsene finder ud af, at de 7000 m2 på "deres" side af vejen er ligeså godt, som min terrasse, og mirabelletræet, som står på "min" side af vejen *k ::).

Jamen der kan de jo ikke se ind af vinduerne, og holde øje med livet indendørs, og få solsikkefrø smidt ud af døren.
Der er da klart hyggeligere der hvor du går og snakker med dem på terassen
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #35 Dato: 14 Februar , 2013, 23:34 »
Ina har forstået det, hvad skal de høns dog på den forkerte side af vejen, der hvor der ingen mirabelletræ eller terrasse er ????? *f

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #36 Dato: 15 Februar , 2013, 09:49 »
Der er næsten intet, der slår en perfekt indhegning   :)   Hvor ser det bare godt ud /o

Vi lavede - med lidt hjælp - indhegning til hestene sidste år - i alt 1,5 km. hegnsstrækning = 3 km. tråde - 40 store hjørnepæle på 2,5 meter og vel noget der ligner 180 mellempæle og det står perfekt og er til daglig glæde, men det koster  ::)

Og så må jeg sige at mine kontorfingre har godt nok svært ved at "sno" det tykke hegnstråd pænt i samlingerne, men jeg får det vel lært  :blank:

Og ordentlig strømstyrke bliver du rigtig glad for - vi ligger også omkring de 9000 og selv med en tråd der er rykket ned og ligger på jorden er der masser af "skrald" på hegnet - vi havde i starten lidt problemer med - formentlig - rådyr, der sprang i hegnet - det var i alt fald som om det var rykket ned udefra og ind (isolatorer knækkede) - hvis det havde været hestene ville jeg undre mig, hvis de kunne trække 40 meter tråd af isolatorerne uden at have det mindste mærke  :o

Jeg kunne da godt være lidt nysgerrig på, hvad det koster med et hegnsfirma (gerne PB  :angel:)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #37 Dato: 15 Februar , 2013, 16:13 »
Absolut, at terrassen og mirabelletræet trækker mere end en kedelig fold med græs, kløver og brændenælder ::). Desværre for hønsene, så går den altså ikke længere. Luthersk Mission har ikke den store respekt for hønseliv eller fartgrænser, og så så jeg en stor, dum ræv ude ved mirabelletræet i lørdags >:(. Derfor må de lære at blive på folden, men det bliver en prøvelse. Især de to små maraucaner ynder at smyge sig over og under alting, og det var også de to der "åbnede festen" i går ved at kravle hhv. under og over den nederste tråd >:( ::).

Vi havde aldrig fået hegnet op uden professionel hjælp. Vi bor på en grund med masser af sand, sten og flint, og selv hegnsmontøren med hans kæmpe 200 kilos hammer bandede en gang i mellem, når pælene slog sig med mødet med undergrunden. Til gengæld var det en fornøjelse at se de to montører samarbejde og sætte hegnet op i raketfart. De kom kl. 7.30 og kørte hjem igen kl. 14.15. Jeg vil gerne anbefale dem: www.hegnsbutikken.dk

Vi har fået hegnet ca. 300 meter ind med ca. 1,8 km hegn i alt. En bunke hjørnestolper, en bunke mellempæle, isolatorer og en 2,60 cm låge. Strømgiveren havde vi i forvejen.
« Senest Redigeret: 15 Februar , 2013, 16:15 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #38 Dato: 15 Februar , 2013, 16:39 »
Jeg donerer et lækkert morel træ og en mirabelle til Frede, Jokke, Carlo og aaaalle damerne - som skal være helt deres egne og stå på DERES område
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #39 Dato: 15 Februar , 2013, 17:32 »
tanja du må ha et lille aneks ovre i forlden med gode frugttræer og buske,

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #40 Dato: 15 Februar , 2013, 17:35 »
Det er jo nemt at opformere nogle frugtbuske. (Ribs, solbær, hindbær, stikkelsbær) De elsker dem. Jeg kæmper en kamp for at nå først til mine frugter, men tit vinder hønsene. Heldigvis bliver hindbærrene så høje, at de kun kan hoppe op til de nederste bær. Det ser ellers sjovt ud, og jeg får alligevel frugt nok.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #41 Dato: 16 Februar , 2013, 20:21 »
Det var en god idé med nogle træer og buske. Et lille overdække vil jeg også lave, så hønsene har noget de kan sandbade under på varme og våde dage.

Jeg har ind til videre sat et havehegn op invendigt på det stykke hvor hønsene går mest. Det virker. Nu er næste punkt lågen. Ingen har forsøgt sig endnu, men fører-araucanaen stod længe og undersøgte mulighederne for at komme om på den anden side, og tog nøje øjemål af højde, bredde og længde på lågen.... <A Jeg må hellere sætte den ekstra tråd op over lågen med det samme >:(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #42 Dato: 16 Februar , 2013, 21:10 »
det ser da super lækkert ud  /o øv hønsene ikke også vil blive på indersiden, men det kan løses.

selv om du syntes den nederste tråd er lav så fjern den endelig ikke, især ikke når du har en ræv rendende.


håber du bliver glad for din indhegning og nu kan du jo have alle de forskellige dyr du nærmest kan få  :)

er ret nysgerrig, du må meget gerne sende en pb med pris. og utroligt de kan sætte det op så hurtigt syntes jeg.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Jeanette

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 67
    • Et Liv På landet
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #43 Dato: 17 Februar , 2013, 21:50 »
Jeg vil anbefale en der sælger hegn og stolper til priser hvor vi havde lyst til at være med. Vi har haft købt en masse havehegn og de der tentorpæle og sikke da noget skrammel når man også har hunde der er adrætte og elsker at lege op ad hegnet.
Nu skal vi have mange meter hegn og robinie pæle fra http://timberrud.com/
Mvh
Jeanette