Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hegn til høns og grise  (Læst 21166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #15 Dato: 02 Februar , 2013, 09:14 »
Hvis der skal gives et bud skal der vides hvor mange meter hegn der reelt skal sættes op. Jeg aner personligt ikke hvad sådan noget kan koste for jeg har altid selv lavet mit hegn. Men dyrt bliver det sikkert men så er det garanteret også godt  :)
Jeg vil tro at der skal sættes ca. 300 meter hegn op og så en låge. Indvendigt skal der strøm op, men mon ikke vi selv kan klare det?

12-15 kg tror jeg, måske 8 jydsk
Ok, tak for "buddet".
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #16 Dato: 02 Februar , 2013, 12:38 »
så jeg ikke skal finde en hjertestarter til mig selv, når montøren fremlægger tilbuddet.
Du må hellere, for alle tilfældes skyld få denne her..
http://www.youtube.com/watch?v=KlV-xGTV1P0
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kim Egmose

  • Bruger
  • Indlæg: 16
  • Stald Egmose
    • stald-egmose.dk
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #17 Dato: 02 Februar , 2013, 13:29 »
Jeg har hegnet med PODA el hegn 120cm med 6 tråde. de 4 nederste sidder med 15 cms mellemrum og de øverste sidder i 90 og 120cm. Dette hegn har siden 1993 holdt alt inde: kalve, grise, gæs, geder, får og høns. Jeg har kun høns af svær race af hensyn til at hegnet skal holde dem inde. Pt. har jeg brahma og orpington.
Når jeg hegner til grise bruger jeg en flytbar polytråd med plastpæle, til at lave en løkke i løkken. her kan du efter grisene have kartofler kål og porrer, jorden er jo ordnet. /o
2,5,30 Jersey Kæmper sorte
1,3 Danske Landhøns sorte
1,1 Skånegæs
6,8 Dværgvædder madagascar
1,4 Dværggeder vildtfarvede

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #18 Dato: 03 Februar , 2013, 10:58 »
Du må hellere, for alle tilfældes skyld få denne her..
Ih mange tak Finn ::).

Jeg har hegnet med PODA el hegn 120cm med 6 tråde. de 4 nederste sidder med 15 cms mellemrum og de øverste sidder i 90 og 120cm. Dette hegn har siden 1993 holdt alt inde: kalve, grise, gæs, geder, får og høns. Jeg har kun høns af svær race af hensyn til at hegnet skal holde dem inde. Pt. har jeg brahma og orpington.
Når jeg hegner til grise bruger jeg en flytbar polytråd med plastpæle, til at lave en løkke i løkken. her kan du efter grisene have kartofler kål og porrer, jorden er jo ordnet. /o
Tak for det input Kim. Det lyder slet ikke som nogen dum idé. Det spørger jeg montøren om, når han kommer. Det må også være lettere at montere end et dyrehegn.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #19 Dato: 03 Februar , 2013, 18:33 »
jeg tror du skal regne med 15-20.000 kr hvis de skal hegne for dig.

en nabo til min søster gav ca. 25.000 kr for lignende indhegning og ca samme længde, måske lidt længere indhegning. det var inkl stållåge. jeg ved dog ikke hvilket firma der lavede det. det er på sjælland
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #20 Dato: 03 Februar , 2013, 18:44 »
jeg tror du skal regne med 15-20.000 kr hvis de skal hegne for dig.

en nabo til min søster gav ca. 25.000 kr for lignende indhegning og ca samme længde, måske lidt længere indhegning. det var inkl stållåge. jeg ved dog ikke hvilket firma der lavede det. det er på sjælland
Tusind tak for den oplysning. Det bliver meget spændene at se, om vi har råd til at få sat et nyt hegn op. Det håber jeg *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #21 Dato: 04 Februar , 2013, 19:24 »
Så har hegnsmanden været her. Vi fik kun talt om en løsning. Ikke fordi der ikke var tid til andet, men fordi vi ikke tænkte så meget over andre løsninger lige da han var her. Dog er løsningen vi aftalte med ham alligevel ikke optimalt i forhold til hønseholdet.

KOM MED GODE FORSLAG!

Den grå ramme viser det hegn montøren foreslog, med en 3,6 m låge ud til vejen. Resten af jorden ud til skel (skovstykket ude til venstre) inkl. hønsehusene er dermed uden hegn, og det er jo ikke superoptimalt, når jeg nu gerne vil beskytte hønsene mod fartbøller. Jeg har behov for at få hegnet hønsene inde også (rød firkant), men hvordan gør man det nemmest i forbindelse med den grå firkant? Det er jo nemt at slå pæle i, i skellet med alle de rødder fra træer og grantræer. Der hvor den røde cirkel er, skal der en dag opføres en lade. Det er ikke akutelt nu, men man kan jo lige så godt tage højde for, at man skal kunne komme til den også.

Hvad vil I foreslå?

Hegnet i den grå firkant er i øvrigt aftalt til at være med seks tråde fra 15 cm til 120 cm (tak Kim Egmose for den idé /o).
« Senest Redigeret: 04 Februar , 2013, 19:29 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #22 Dato: 05 Februar , 2013, 07:15 »
Ej,...  Ingen gode forslag til indhegningen? <+

Det bliver skam til noget, jeg skal bare løse problemet med hønsehegnet. Montøren har tid nu og resten af februar, der fra og hele sommeren er bogen fyldt (godt at der er noget at lave for de små firmaer /o).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #23 Dato: 05 Februar , 2013, 07:40 »
Hegnet ind mod den indhegning hegnsmanden laver sætter du jo bare fast på hans stolper. I begge ender af hønsegården kan du godt banke pæle ned hvis jeg forstår det rigtigt og når han nu er der så kan du jo få hegnsmanden til det. Langs bagsiden af dine bygninger ind mod skovstykket kan du prøve at banke pælene ned og hvis det ikke går må du afstive med skråt stillede pæle. Eller gør hegnet fast på bygningerne.
Jeg har selv brugt haretæt vildthegn på 1,60m som udvendigt hegn og så 2 strømtråde udvendigt på det.
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #24 Dato: 05 Februar , 2013, 13:14 »
få hegensmanden til at lave den optimale løsning eller ingen,det kan han hvis han vil, og få ham bare forbi igen. han samler vel på tilfredse kunder

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #25 Dato: 05 Februar , 2013, 19:10 »
Tak for yderligere input. Jeg ringer til hegnsmanden og får ham ud igen. Jeg tror jeg vælger at indhegne hele folden, altså bag om hønsehusene, selv om der er svært at komme til, og der er mange rødder. Og så vil jeg lave en indhegning i folden. Det bliver noget dyrere, da vi så skal have to låger, men sådan er det. Så holder det vel i 20 år. (og så skal den gamle Nissan holde i to år mere, mindst, for det er en del af opsparingen til en ny bil der ryger nu :-\).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #26 Dato: 05 Februar , 2013, 20:32 »
Hvordan lød prisen på det forløbige tilbud?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #27 Dato: 06 Februar , 2013, 08:43 »
Hvordan lød prisen på det forløbige tilbud?

Danny
Prisen har du fået i en PM :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #28 Dato: 14 Februar , 2013, 16:04 »
Så fik jeg mit hegn op. Den nederste tråd er kun 15 cm fra jorden, og det er dælme lavt. Måske dropper vi den om nogen tid, det kommer an på hvordan græsset tér sig til sommer. Der er seks tråde: 15 cm fire gange og så 30 cm mellem de to sidste tråde, i alt 120 cm.

Jubelen og forventningen var stor, da jeg lukkede hønsene ud her til eftermiddag. Strømmen i hegnet blev målt til 9300 volt, hvilket er sindssygt kraftigt ifølge hegnsmanden. OG HVAD SKETE DER SÅ LIGE?! Hønsene gloede på tråden, kiggede længselsfuldt over mod haven på den anden side af vejen, hvor de altid er når de er ude, OG VALSEDE DEREFTER UNDER OG IGENNEM TRÅDENE!!!!!!!


 >:( *s /d <J  >:( *s /d <J  >:( *s <J /d >:( *s <J

WTF!!!!! Hvorfor får hønsene ikke stød?? Nå, men det var jo ligesom det :( /d. Jeg bliver nødt til at sætte noget hønsehegn op invendigt også, i hvert fald på det første stykke. Pokkers også. Til gengæld har jeg det fineste hegn til fremtidige dyr uanset om det er geder, får, heste eller grise, og det er jo heller ikke så ringe endda.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Hegn til høns og grise
« Svar #29 Dato: 14 Februar , 2013, 16:12 »
Hvor ser det godt ud Tanja *y tillykke <I, men så må der hønsetråd op indvendigt - mht til lågen....hvem/hvilke af dine høns er ikke i stand til at lave et hurtigt flyv over den?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14