Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset  (Læst 18021 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #30 Dato: 03 August , 2012, 16:14 »
Dåsemajs er et sikkert hit.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Jeannejen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 96
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #31 Dato: 03 August , 2012, 20:12 »
Dåsemajs er et sikkert hit.

Tak det husker jeg at indkøbe:)

Offline aniacatha

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #32 Dato: 03 August , 2012, 21:55 »
ja de kommer hurtig hen for at spise, jeg bruger det mest for at vænne dem til mig, så sætter mig ved indhegningen med div tidsfordriv kaster frøene så tæt på hvor jeg sidder og sørger for at hoste, snakke, bevæge mig mm, dvs støje så de ikke opfatter det som truende når de æder, og de kommer meget hurtigt hen for at spise og ænser mindre og mindre at jeg laver noget. De er obs på at jeg smider noget.

De ville sikkert blive lige så tamme/ligeglade ved de gentagne gange man fodrer med hhv piller og køkkenrester, men mine sussex er 13uger og først ved at blive interesseret i madresterne nu og ikke i det omfang jeg havde troet - det er dog som om de har øget appetit på det efterhånden.

Så fuglefrøene virker rigtig godt, og pt bedre end madrester, så skal det andet nok også komme :)
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel

Offline Jeannejen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 96
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #33 Dato: 05 August , 2012, 15:28 »
Hej alle.

Juhuuuuuuuu :) mine høns er kommet hjem:)
3 store orpingtons fra marts 2011 og 2 orpingtons unge på 4-5 mdr. De har gået sammen i stor flok med et par haner og mange andre slags racer.

De 3 store virker rolige og undersøger/trisser rundt, men den ene er meget hård ved de to små. De 'jagter' dem og hakker dem og styrer dem. Har jeg gjort en fejl med de to små eller er det naturligt. De har været i huset en lille tome nu.

Lige nu spiser de lidt æbleskraller og de giver lidt krontroverser.

Den ene unge forventes at være en hane!

Offline Jeannejen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 96
Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #34 Dato: 05 August , 2012, 15:57 »
Her er de nye høns:)

Offline Jeannejen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 96
Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #35 Dato: 05 August , 2012, 15:59 »
Lidt flere

Offline Jeannejen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 96
Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #36 Dato: 06 August , 2012, 14:26 »
Hønsene har fået fint 'besøg' :)

Offline Mirla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #37 Dato: 14 August , 2012, 21:35 »
Tillykke med dine fine Orphington'er !! Jeg er selv lige midt i byggeprocessen med samme type hønsehus, og glæder mig vildt til jeg også er klar til at få det beboet. Kan du fortælle, hvor du fik fat i dine høns, - jeg synes ikke rigtig, at jeg har set nogle salgsannoncer.
Hilsen Mirla

4 dejlige Maran høns, som forskønner min have og er meget hyggelige...

Offline Jeannejen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 96
Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #38 Dato: 14 August , 2012, 22:57 »
Tillykke med dine fine Orphington'er !! Jeg er selv lige midt i byggeprocessen med samme type hønsehus, og glæder mig vildt til jeg også er klar til at få det beboet. Kan du fortælle, hvor du fik fat i dine høns, - jeg synes ikke rigtig, at jeg har set nogle salgsannoncer.

Hej tak tak:)
De er købt i Nyborg via en annonce i gull og gratis. Der har været lidt opstartsvanskeligheder, men efterhånden går det ret godt:)

Skriv hvis du vil have mere Info:)

Offline chefen12

  • Bruger
  • Indlæg: 63
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #39 Dato: 28 August , 2012, 20:12 »
En god ide er evt. at sprøjte sidde pinde med wd 40, det slår utøj der sætter sig på hønsenes fødder ihjel da de ånder gennem huden. Og ja madolie i myrehullet virker på samme måde, de ånder også gennem huden ;D

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Indkøbsliste til nye hønseejere- både dyret og huset
« Svar #40 Dato: 28 August , 2012, 20:55 »
Jeg tror ikke at W40 er en  god ide, det  er ikke  sikkert at hønsenes kan tåle det, men madolie ( alt andet gift fri olie/fedt) er godt mod utøj.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand