Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Transport af høns - Flyttekasser  (Læst 23107 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zoro

  • Gæst
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #15 Dato: 22 Juli , 2012, 23:00 »
Jeg har endnu ikke fundet en god kasse, og jeg har har desværre heller så meget snilde, så jeg har "opfundet" en-

 

@ Lene Lestat.

Hej Lene.

Forslag :

Hvad med at lave en " Transport Kasse " bygnings dag i Sydhavs Øernes fjerkræklub???

NB: Det ville samtidigt kunne ryste medlemmerne sammen, på en god og hyggelig måde, med et praktisk formål ???

NB: Kunne også anvendes på samme måde i Maran klubben ??

J.C.

thorleif

  • Gæst
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #16 Dato: 30 Juli , 2012, 16:21 »
Og for folk med "10 tommelfingre", er der ingen i Danmark der forhandler disse boxe: http://www.greenfrogdesigns.co.uk/carry-box/
De egner sig ikke til de rigtigt store racer, men er meget enkle at rengoere effektivt.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #17 Dato: 30 Juli , 2012, 21:58 »
nøj, de er da smarte.
Ærgerligt at de ikke passer til store racer.  /d

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #18 Dato: 30 Juli , 2012, 22:49 »
Forslag :

Hvad med at lave en " Transport Kasse " bygnings dag i Sydhavs Øernes fjerkræklub???

NB: Det ville samtidigt kunne ryste medlemmerne sammen, på en god og hyggelig måde, med et praktisk formål ???

NB: Kunne også anvendes på samme måde i Maran klubben ??

J.C.
Sikke en god idé, Jørn /o, på vegne af Maranklub Dk, vil jeg opfordre dig til at være tovholder til sådan en dag i klubben, der skal jo bestilles materialer, sørges for værktøj osv.
Du er jo rigtig dygtig med hænderne, og det er vi sikkert rigtig mange, der gerne vil nyde godt af. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #19 Dato: 30 Juli , 2012, 23:40 »
Nedenstående lavet af genbrugs materialer på et par timer til dv., men det er jo et spørgsmål om at ændre mål så det passer til store og så nøjes med en kasse til 2 dyr af hensyn til vægten
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #20 Dato: 31 Juli , 2012, 01:45 »
Den ser meget tæt ud Carsten...
Får de det ikkefor varmt dernede ?

Zoro

  • Gæst
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #21 Dato: 31 Juli , 2012, 10:00 »
Sikke en god idé, Jørn /o, på vegne af Maranklub Dk, vil jeg opfordre dig til at være tovholder til sådan en dag i klubben, der skal jo bestilles materialer, sørges for værktøj osv.
Du er jo rigtig dygtig med hænderne, og det er vi sikkert rigtig mange, der gerne vil nyde godt af. :D

@ Marianne Vedel.

Hej Marianne samt Maran Klub Danmarks bestyrelse.

Det glæder mig at du og bestyrelsen syntes om min ide, men findes der ikke matrialer og værktøj i Jylland, til fremstilling af en simpel transport kasse til høns ???

NB: Kræver normalt kun en sav - hammer - tommelstok - blyant - skruetrækker samt lidt søm og skruer m.m., egenligt ganske enkle ting som en hver klubs medlemmer normalt er i besidelse af.

Håber derfor at Maran Klubbens bestyrelse, vil arbejde videre med at lave en transport kasse bygnings dag, når i har tid til det ind imellem redaktionen af vores Maran Klub blad NR. 1.

NB: Jeg vil dog meget gerne være behjælpelig med matriale valg, når du eller bestyrelsen har fuldt overblik over hvor mange der ønsker at deltage, samt hvilke typer transport kassser man ønsker sig at bygge.

Med Sportslig Maran hilsen fra

J.C.

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #22 Dato: 31 Juli , 2012, 10:47 »
Kære Jørn
Vi tager dit forslag med til næste bestyrelsesmøde, så vil vi diskutere, om vi mener klubben skal stå for et sådant arrangement.
Mvh Dorte
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #23 Dato: 31 Juli , 2012, 14:50 »
Ved du hvad Dorte, så vil jeg godt uden at risikere veto fra manden min foreslå at jeg kan ligge garage til.
Samtidig vil jeg da lige spørge Jørn om jeg kan lokke ham herop og være coach på at snedkerere. Hvis jeg nu lokker med frokost mm.
Vi har bordsav, skrue maskiner, sømpistol og en masse andet udstyr.
Er der mon i Maran klubben stemning for et arrangement her i det nordsjællandske ?
Det ku da være fornøjligt....
Bare en ide'.......

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #24 Dato: 31 Juli , 2012, 15:56 »
:), det lyder godt, Lene. Men som sagt vil vi drøfte det på næste møde, så vender vi tilbage.
Mvh Dorte
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #25 Dato: 31 Juli , 2012, 19:34 »
Lene. Det er vel nok en god idé, og der står jo ingen steder skrevet, at det skal være i klub regi, I samarbejder jo i forvejen så godt med hinanden, så det er da bare om at gå i gang.
For mit eget vedkommende har jeg hverken evnerne eller tiden lige foreløbig, men som Dorte skriver, vil vi da tage det med på næste bestyrelsesmøde.
« Senest Redigeret: 01 August , 2012, 11:59 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #26 Dato: 31 Juli , 2012, 20:40 »
Men det er da en god måde at ryste klub medlemmer sammen på også.
Vi kommer da bare til at syne for indspiste hvis vi holder den slags for os selv... sagt i sjov ;)

Hvorom alting er så er det da meget godt at ha nogle bolde i luften.

Zoro

  • Gæst
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #27 Dato: 01 August , 2012, 19:38 »
:), det lyder godt, Lene. Men som sagt vil vi drøfte det på næste møde, så vender vi tilbage.
Mvh Dorte

Hej Dorte.

Fint nok Dorte, men det var kun et forsøg, på at sende lidt sjove bolte i luften, som både kunne være praktiske, og samtidigt kunne ryste medlemmerne lidt mere folkeligt sammen ???

NB: Det kunne " Jo " også være en fælles foredrags aften, med en opdrætter af Maraner, fra et af vore nærmeste nabo lande m.f.a.m.

NB: Men fint  stor sind fra jeres side af, at i vil diskutere alternative muligheder, på jeres kommende bestyrelses møde i Maran Klub DK.

Hilsen fra J.C.
« Senest Redigeret: 01 August , 2012, 19:40 Fra Jørn Clevin »

thorleif

  • Gæst
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #28 Dato: 01 August , 2012, 19:41 »
Hvor ofte afholder I bestyrelsesmoeder?

karina dj

  • Gæst
Sv: Transport af høns - Flyttekasser
« Svar #29 Dato: 01 August , 2012, 19:44 »
Så trænger den vist til at blive delt denne tråd ;)

Mest fordi jeg synes den er spændende, men ikke har lyst at spamme den yderligere :D