Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mariannes malayers sommerresidens...  (Læst 10844 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #30 Dato: 27 April , 2012, 07:26 »
Det er måske verdens mest stille hønserace...det er i hvert fald ikke meget de rør på sig  ;D Om det bare er fordi de er generte ved jeg ikke  ::)

Jeg glæder mig til vi skal sidde ude i haven, når vejret bli'r til det. De går nemli i vores "hønsefrie" have omme ved vores udestue, hvor vi lever hele sommeren. Så blir de jo fast inventar i vores dagligdag  /o

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #31 Dato: 27 April , 2012, 07:30 »
Jamen de er enormt stilfærdige, selv hanegalet er ikke særlig gennemtrængende eller skingert, så det er gode byhøns. Ulempen er så at de kun lægger æg i sæsonen.
Er de stadig meget tamme og tillidsfulde?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #32 Dato: 27 April , 2012, 08:59 »
Jeg kan ta' dem begge 2 uden problemer og sætte dem ind på pind, og ta' dem ud hvis de ikke selv er gået ud... de viger ikke når jeg kommer frem med hænderne, så det må man sige JA til  ;D

Den første gang tror jeg der kom lidt lyd fra hønemor, men det har hun droppet  ;)

Hanefar har et eller andet på siden af næbet, har han altid haft det? Det ligner at aflangt sår, på langs med undernæbet  :-\

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #33 Dato: 27 April , 2012, 15:14 »
Han havde ikke noget sår, da han flyttede her fra.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #34 Dato: 02 Juni , 2012, 17:06 »
Kære Marianne!

Så har jeg endelig fanget dem i at opholde sig over 3 meter fra deres lille vogn  ;D

Hej! siger de lige til dig her  ::) Jeg er SÅ glad for dem  ;D

Zoro

  • Gæst
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #35 Dato: 02 Juni , 2012, 18:14 »
Kære Marianne!

Så har jeg endelig fanget dem i at opholde sig over 3 meter fra deres lille vogn  ;D

Hej! siger de lige til dig her  ::) Jeg er SÅ glad for dem  ;D

Kære Karina.

Jeg bliver så glad hver gang, jeg ser din lille Cirkus vogn til hønsene, en lignende stor udgave, holdt jeg ofte til i under D.D.R. tiden, her var der også høns lige i nærheden, idet ejeren opdrættede stor Brakel.

NB: Iøvrigt ser Mariannes " Kæmpere " heller ikke ud til at mangle noget, så det bliver spændende at se, hvor mange kyller der bliver ud af det i løbet af sommeren, og hvor mange der skal retur til Skjern igen, samt hvor mange vi for at se på LU ???

SPÆNDENDE

Med Kærlig Hilsen fra Jørn.

 /o /o <I <I *p *o
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 18:28 Fra Jørn Clevin »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #36 Dato: 02 Juni , 2012, 22:44 »
Det ser ud til de trives, Karina /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #37 Dato: 02 Juni , 2012, 22:51 »
Er hønen kommet i æglægning?

karina dj

  • Gæst
Sv: Mariannes malayers sommerresidens...
« Svar #38 Dato: 02 Juni , 2012, 23:07 »
Jeg håber de trives Marianne  :angel:

Ingen æg og absolut ingen forårsfornemmelser hos damen heller...hun råber op i panik når han laver sit: lokkelokkelokke...se hvad jeg har her til dig! og så ellers snigeren HAK lige i nakken, og han holder fast! Hun skriger hjertenskærende og får revet sig løs hver gang... Hun er IKKE forelsket, desværre! Men men men, foråret er osse forsinket på Bornholm, det må vi ikke glemme  ;D