Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny RCom 20 standart ..og 1.klækning  (Læst 14985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Ny RCom 20 standart ..og 1.klækning
« Dato: 13 Marts , 2012, 14:37 »
Så blev maskinen bestilt i går og kom i dag allerede.Den er pakket ud og ved at blive indstillet.

Det er dag 19 i min gamle flamingokasse i morgen.Så disse æg skal da over i den nye maskine og klække.Overvejer endda at sætte den nede i stuen da den ikke larmer i forhold til den gamle.Desuden er man jo også fri for at sidde i blinkende lygters skær. ;D

Velkommen til verden små gulddotter  *h
« Senest Redigeret: 16 Marts , 2012, 07:43 Fra vbruun »
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2012, 18:50 »
Tillykke med den <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2012, 18:58 »
Nååee så når du da og få nogle klar til udstillingen i november. Hilsen Mogens ;)
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

smilla25

  • Gæst
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #3 Dato: 13 Marts , 2012, 19:37 »
Tillykke med den! <L
Kan jeg spørge hvor du bestilte den fra?

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #4 Dato: 13 Marts , 2012, 20:35 »
Tillykke  <I . Vi har allerede lyst til en ny omgang udrugning, for det er bare SÅ hyggelig. Vores Rcom stod i baggangen og det kan sagtens ske den skal stå i stuen næste gang - under klækningen. For det er bare for spændende  *b
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2012, 07:08 »
Marianne@ Tak :)

Mogens@ Så skal de jo både ha ring på og vaccineres osv.Og jeg aner jo heller ikk en pind om hvordan en rigtig dotte skal se ud  8)....Endnu

Smilla@ Den er fra Thisted Amerika.Fordi de taler dansk og fordi de er til at snakke med hvis der blir noget bøvl med maskinen.:)

Berit Linea@ Jeg kunne også finde på at sætte den i stuen i hele perioden næste gang.Den er jo ikke grim at ha stående.Den eneste ulempe tænker jeg er vendelyden.Den burde man kunne slå fra.
At folk så synes man er GAK fordi man har småkræ i stuen,ja det blir deres problem.For min skyld kan de mene hvad de vil.For jeg syns det er hyggeligt og spændende.Og jo mere kyllingerne ser og hører én den første tid, jo mere tillidsfulde blir de tror jeg :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #6 Dato: 14 Marts , 2012, 07:15 »
Ringe og vaccinering er nu ikke så bøvlet endda, jeg plejer at give kr 6 pr dyr i min lokale klub. Ringene koster kr 3/stk og så et ekspeditionsgebyr på kr 50 i år. Har du først ringene på dyrene, kan du jo altid senere bestemme om du vil udstille og altså også vaccinere.
Din lokale klub vil helt sikkert gerne hjælpe dig, dem fra min klub har været enestående hjælpsomme.
Det er faktisk rigtig sjovt at have dyr med på udstilling. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #7 Dato: 14 Marts , 2012, 07:27 »
Plus kontingent hvor man skal købe ringe ikke ? Eller har jeg misforstået ? :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #8 Dato: 14 Marts , 2012, 07:42 »
Jo også kontingent, men for det får du jo meget andet bl.a. det grønne blad /o
Henter du selv ringene i Holstebro, er ekspeditionsgebyret også lidt mindre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #9 Dato: 14 Marts , 2012, 07:48 »
Så var der alligevel noget der var sevet ind på lystavlen  ;D

Og fortæl mig så lige ?..Det fjerkræ man ikke selv skal bruge ,er det nemmere at afsætte når der er ring på ?
Er klar over at der stadig skal slagtes men er de nemmere at sælge til levebrug med ring.Det er nu en god fornemmelse at sælge lidt den vej også.

Jeg er én af dem der skal ta sig sammen til slagtedag  :(....Men det skal jo til hvis vi selv skal være her også ;)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #10 Dato: 14 Marts , 2012, 07:59 »
Jeg ved ikke, om dyrene er nemmere at sælge, men man kan da dokumentere deres alder.
Jeg har aldrig haft så mange at sælge, og jeg har da altid kunnet komme af med mine dyr. Jeg får kun de dyr, jeg selv skal bruge, dvs. jeg får så mange (forhåbentligt), at jeg kan vælge de allerbedste ud, jeg gemmer også ekstra stammer, så jeg ikke står på bar bund, hvis der skulle ske noget. Så bliver der jo lidt overskudsdyr, dels sidst på sommeren og dels først på foråret. Mine overskudsdyr er også af god kvalitet, især dem om foråret.
Selv om jeg ikke ville udstille et år, ville jeg stadig ringe dem, og også gå efter at få de flottest mulige dyr, jeg synes, det er sjovt at have så "rigtige" dyr som muligt. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #11 Dato: 14 Marts , 2012, 08:12 »
Okay :)
Selv om jeg ikke har de store planer om udstilling.Så har jeg jo valgt at ha nogle renracede dyr.Så især de store af dem vil jeg gerne arbejde hen mod at de skal være så rigtige som muligt.Det ville jo være fjollet andet.Det er jo det samme arbejde og penge man putter i.
Sølvdotterne skal bare være til pynt og skrukke og lægge de æg de nu kan.Og de gør det godt.De sidste 3 dage har der været fuld hus :)

Hmm..Kan godt se at hvis formanden eller en anden dotteklog kommer forbi sidst på året og skulle gå hen og finde et godt dyr.Så er det måske træls der ikke er ring på ?
Er bange for det er skruen uden ende Tænke tænke.....
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #12 Dato: 14 Marts , 2012, 09:44 »
Jeps, skruen uden ende ;D
Kommer det fra en, der bare skulle have lidt høns i haven for at få lidt æg, og som nu har fået godkendt dværgmaran i to farver i Danmark og været med til at stifte Maranklub DK og sidder som formand.
Du har da i det mindste været så snedig at vælge en race, hvor der ER en specialklub *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #13 Dato: 14 Marts , 2012, 10:07 »
En Marianne (kun) med havehøns ??..Det lyder nu også vildt mærkelig i mine ører  ;D

Ikke godt at vide hvor DU havner med hønseriet.

Ang. foreningsarrangementer så bliver mit bidrag af hjælp højst at lave kaffe eller bage kage.Jeg er for meget kylling til at sidde øverst på (hønse)stigen.Men godt der er andre der har modet og energien til at gøre en indsats mange kan få fornøjelse af  /o
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ny RCom 20 standart ..
« Svar #14 Dato: 14 Marts , 2012, 11:11 »
Så er æggene fra den gamle maskine lyst for sidste gang.Der er 23 æg tilbage ud af de 28 jeg lagde i.Jeg kom desværre til at fumle med et af dem da de blev lyst dag 14, så der kom en lille revne i skallen.Den får en chance da den ser ud til at ville leve.For pokker man fik det dårligt med sig selv.Klovn man er.Nå mon ikke de fleste skal prøve det ?

Denne gang har jeg forsøgt at gøre som Thorleif ang. balancepunkt.I mine ører lyder det nemlig logisk nok :)
Derefter er de lagt lidt skrå som i hønens rede.Ellers kunne de alle heller ikke være der  ;D
Kan det passe de allerede kan give lyd fra sig ??....Eller har jeg bare fået PIP ?  ;D

Nå men status dag 19 :
23  af 28 æg er lagt i min nye maskine.
15 Guld sortrandet wyandot
7   Store RIR/sussex-X
1   Sølv sortrandet wyandot dværg

Temp: 37,8 og Fugt: 65 %
Nu er det bare at sidde på hænderne.Godt der er et stort vindue i så man kan få sin glolyst stillet
.Så er det nemmere at holder snitterne for sig selv.
Maskinen står sæføli i stuen.Tænk hvis vi går glip af noget bettemanden og jeg :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand