Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mit nye luksus hønsehus  (Læst 13117 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Mit nye luksus hønsehus
« Dato: 02 ſeptember , 2008, 19:25 »
Synes lige i skulle se mit nye luksus hønsehus.

Vi bor på et nedlagt landbrug, hvor der i 1933 blev bygget nyt stuehus. Det gamle stuehus fra 1880 fungerer, sammen med stalden, som udbygninger.

I det gamle stuehus, har min mand under min "kommando"  ;D indrettet nyt hønsehus. <M

Det er måske ikke så nemt at se på billederne, men der er godt med vinduer, som giver godt med lys hos dem.

Kyllingerne har adskilte rum, hvor de bliver delt/flyttet efter alder.

Hønse rummene er opdelt i stor kochin, stor lys sussex og stor gul silke, som alle har hver deres adskilte hønsegård.


Kyllingeafdeling


Hos de voksne


Sussex og silke


Kochin
« Senest Redigeret: 19 Maj , 2009, 05:17 Fra Søs, Tisted »
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #1 Dato: 02 ſeptember , 2008, 19:57 »
Hvor er det flot Søs...
Dig kan man da godt være høne hos.
Tillykke med det.
K.H Lene

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #2 Dato: 03 ſeptember , 2008, 06:54 »
Tillykke med hønsehuset, det må være skønt at kunne give sine dyr så gode forhold.
 <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #3 Dato: 03 ſeptember , 2008, 08:08 »
Det ser rigtig flot ud  ;D Dejlig at være høns hos dig !!
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #4 Dato: 03 ſeptember , 2008, 10:53 »
Jeg nyder det simpelthen også hver dag.
Men det var også et stort stykke arbejde.

Da min mand havde lavet alle bur-skillerummene, pudset den del af væggene der trængte (ca. 50%)og støbt nyt gulv, gik jeg stille og rolig og malede vægge og lofter - et rum af gangen. Jeg kunne meget meget tydeligt se, hvor jeg kom til, for alle lofter er træ og var meget mørke.

Og så er det sjovt at tænke på, at før det nye stuehus blev bygget i 1933, da var hønsenes del af det gamle stuehus faktisk en separat lejlighed, hvor der boede en familie med 5 børn! Man kan rolig sige, at vi alle har en noget anden bolig standard idag.

I bunden har jeg ca. 10 cm sand, som jeg river ren for klatter et par gange om ugen, så der er stadig næsten ligeså pæn, som da hønsene flyttede ind.

Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #5 Dato: 03 ſeptember , 2008, 11:30 »
Det er virkelig luksus klasse både for hønsene og dig!  Jeg er kun lidt misundelig.  <R Vores hønsehus var der allerede, da vi købte dette hus.  Siderne er af metal, der er et pænt vindue og en dør af træ; men det er ikke nemt at holde så rent, som dit er.  Det er dog hyggeligt som bare pokker - og rigeligt stort til tre lyse sussex.

Godt job Søs og husbonde  <M

Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #6 Dato: 03 ſeptember , 2008, 15:11 »
Det ser da rigtig godt ud, mit hønsehus er bare en gammel svinestald, jeg ville da ønske det var mig med så dejligt et hønsehus.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #7 Dato: 03 ſeptember , 2008, 15:34 »
Mit gamle hønsehus var også den gamle svinestald.

Virkede nu fint nok, men dette er bare så meget bedre  ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Mit nye luksus hønsehus
« Svar #8 Dato: 04 ſeptember , 2008, 10:25 »
Fedt hønsehjem.
Det er rigtig dejligt at se så mange forskellige slags huse til hønsene. Det er super inspiration til udvikling/udbygning af ens eget.

Mange gok-gok
Stinne
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)