Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp søges til valg af race samt størrelse på Goggehus (Absolut nybegynder)  (Læst 9905 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
    • Vores Hunde
@Henriette, vi skal ikke ha' nogen hane, vi bor i byen og Goggehuset kommer til at ligge MEGET tæt på naboen  ::)
Huset bli'r isoleret, mest sådan for en sikkerheds skyld, men også af hensyn til lyd...
/Dus


0.2 Børn
0.1 Kone
1.0 Schæferhund
2.0 Maine Coon
1.2 Vagtler

"Der findes ikke problemer, kun opgaver og opgaver kan jo heldigvis løses"

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Hvis ikke i vil ha nogen hane så er mørket ikke så vigtigt... har først lige læst din tråd.. det lyder super hyggeligt med jeres hønse projekt /o bare min familie var lige så glade for min hønsefeber...

Jeg kan ikke se hvad racer i har udvalgt jer? men klik på globussen under mit profil billede, vis min hjemmeside til dine børn og jeg er sikker på der nok skal flytte et par fragtler (silkehøns) ind i jeres hønsepalads /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
@ Tanja; Vi vil meget gerne kikke forbi og se jeres høns hvis det er muligt, Farum er jo ikke så langt fra helsingør, måske vi kunne finde ud af noget i uge 30 eller 31 ?  /o

I skal være så hjerteligt velkomne!! Jeg viser meget gerne frem ;) Send mig en PM når I er ved at være klar, så kan vi aftale nærmere. Uge 30 eller 31 passer rigtig fint. Til den tid er der stadig små kyllinger, som børnene kan få lov at ae ;)


Men hensyn til hønsehuset, så tror jeg måske allerede det har taget en smule overhånd  *e
Det ender nok med at hønsne får vores hus, og vi flytter ud i hønsehuset  :-\

Ja, du har jo nok gennemskuet, at det også er sket for nogle af os andre ;D ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Dus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
    • Vores Hunde
Tanja  /o jeg sender dig lige en pm med et par forslag til en dag ;)
/Dus


0.2 Børn
0.1 Kone
1.0 Schæferhund
2.0 Maine Coon
1.2 Vagtler

"Der findes ikke problemer, kun opgaver og opgaver kan jo heldigvis løses"

Offline Dus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
    • Vores Hunde
Hmm Så dukkede der spørgsmål op igen  ???

Jeg har tænkt at smidde 6 vinduer i hønsehuset

2 stk. i hver side på hver b: 100cm h: 30cm
1 stk. i hver gavl på hver b: 140cm h: 30cm

Vil det være nok at de 2 gavlvinduer kan åbnes, eller bør der være flere der kan åbnes om sommeren ???
Hvor varmt må der blive i huset (hvor hønsne naturligvis stadig trives og har det godt) ???
/Dus


0.2 Børn
0.1 Kone
1.0 Schæferhund
2.0 Maine Coon
1.2 Vagtler

"Der findes ikke problemer, kun opgaver og opgaver kan jo heldigvis løses"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
et vindue i hver side, burde være nok, høns opholder sig ikke i deres hus med mindre det regner meget eller man ikke har fjernet lidt sne, og da dine jo lan gå under huset, så vil de gøre det.
Høns kan godt lide at der er hyggligt halvmørkt hvor de skal lægge æg.
åbne vinduer betyder net net indvendigt, eller bliver de ædt i nattens løb af rovdyr.
Det vigtigste er at huset ikke står i bagene sol når hønsene er lukket inde, og hvis man lukker ud om morgenen, så er det jo ikke et problem.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn