Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lyd-isoleret hønsehus  (Læst 11429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #15 Dato: 01 Maj , 2008, 12:12 »
Ofte så tror jeg også at man som haneejer med naboer er mere lydhør. For haner på land og i by galer jo lige ofte. Vi har naboer, men vi bor laaaangt ude på landet, hvor sådan noget hører med.

Er det en lyd vi kender og som er normal i vores dagligdag, så hører vi det ikke.

Jeg synes jo ikke min sussexhane galer så meget, men forleden lyttede jeg efter. Og billedet er at morgen og formiddag giver han den gas med et par 'salver' - pause - og så en 'salve' igen. Om eftermiddagen efter deres lur, skal han lige fortælle naboens hane at han er størst. Og efter 18 har jeg endnu ikke hørt ham gale.

Men nu er mine ører ikke sarte (i nat ringede mandens vækkeur 1½ time inden vi hørte det - ups han blev lidt forsinket). Til gengæld vågner jeg hvis havelågens beslag går op. Det er uvant og ikke normalt om natten. Så de vante lyde godkendes uden yderligere kontrol  ;D
Hilsen Susanne

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #16 Dato: 02 ſeptember , 2008, 18:58 »
Hej Nasir og I andre
Sad lige og læste denne "gamle" tråd.
Jeg, eller rettere min handy ægtemand  ;) har lyd isoleret mit hønsehus med nogle specielle plader der hedder Bitlumenplader.
De er lavet af ren gummi med klister på bagsiden.
De er fra Nordisk Akustik og bruges til at lydisolere både og biler med.

Jeg har 9 stk. tilovers som jeg sætter til salg her på Forummet.
Se evt. under til salg for mål og pris.

Jeg går faktisk og praler med at have seriøs gok i gummicellen her i Rungsted. Syntes ihvertfald at det ser morsomt ud med et gummi hønsehus, men hvad gør man ikke for nabofreden. Når de nytilflyttede naboer nøjes med at præsentere sig ved at skrige skældsord hen over hækken og desuden pudse kommunens rottemand på en. Jeg lyder ikke en smule forarget vel? ??? :o :o ::)  <A
Hyggelige hønsehilsner fra Lene i Rungsted <P

StaldTobo

  • Gæst
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #17 Dato: 02 ſeptember , 2008, 19:14 »
jeg kan kun sige.Hvor er jeg dog glad for vi bor på landet! ;D

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #18 Dato: 02 ſeptember , 2008, 19:29 »
Ja, jeg er også dybt misundelig. :P
Men sagen er den at jeg har fundet mig en mand med vand i hovedet (sømand fra Fanø ) istedet for en mand med jord  i hovedet (Landmand).
Så kompromiset er en villa i Rungsted, som nu heller ikke er så tosset.
Min mand ville gerne bo på en husbåd !!!  ::)
Kunne I lige se høns vandre rundt på en husbåd  :o  ;D

 Lene

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #19 Dato: 02 ſeptember , 2008, 21:53 »
Hvor er jeg glad for at bo på landet, med meget tolerante naboer!

Min Henning (wyandot-Mille fleurs krydsning) galer hele dagen, uden skelen til klokken. Han føler tit at han er nødt til at markere sig overfor skovens koloni af krager.

Det eneste vi har været nødt til at afsætte var vores perlehøns, ingen sagde dog noget før de var væk, så indrømmede naboerne at de havde været sk---irriterende. Vores hus ligger ikke i den fremherskende vindretning, derfor hørte vi ingenting før vi en hyggelig afen sad på naboens terasse :-[

Til Lene i Rungsted: Marandamerne trives og bliver store, de er faldet godt til i flokken nu.
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #20 Dato: 02 ſeptember , 2008, 21:59 »
Synes det ville være et skønt syn, Lene, med hyggehøns på en husbåd  ;D (måske ville lydisoleringen være knap så effektiv, men heller ingen ucharmerende naboer  ::))
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid