Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lyd-isoleret hønsehus  (Læst 11430 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nasir

  • Gæst
Lyd-isoleret hønsehus
« Dato: 28 April , 2008, 11:31 »
Hej
Jeg vil lige høre om der er nogle, der har gode råd til hvordan man laver eller hvor man kan købe et lyd-isoleret hønsehus, så hønsene kan bringe natten i og naboerne får fred...

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #1 Dato: 28 April , 2008, 16:22 »
Velkommen til Nasir. Med hensyn til lydisolering så er det et godt råd at bruge et isoleret hus, for det lyddæmper også. 2 lags-ruder er også bedre end 1 lag. Og hvis du sørger for at holde det mørkt med gardiner, så de ikke står for tidligt op.

Men det er normalt hanen der er den larmene, så hvis du ikke har brug/lyst til at ruge ud selv, så behøver du faktisk ingen hane.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #2 Dato: 28 April , 2008, 16:51 »
Hej og velkommen også fra mig.

jeg tror ikke man kan købe færdige hønsehuse der er isolerede, men jeg ved det er noget man skal tænke sig godt om i forhold til, da mus vil elske at bo i isoleringen i et hønsehus ;)

Måske kan du finde lidt inspiration i galleriet ( se den blå menulinie her over) - gå ind i egne gallerier og se Christian Ernstsens billeder med tekst. Han har gjort sig mange tanker og det ser rigtig godt ud.

Men der er sikkert også andre isolationskyndeige her der kan råde dig!

Held og lykke!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #3 Dato: 28 April , 2008, 18:08 »
Det er vel ikke ødvendigt at hønsehuset er isoleret, når bare det er mørklagt helt og aldeles, så plejer der at være ro, men det kræver sort mørke.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #4 Dato: 28 April , 2008, 21:52 »
Hej Nasir.

Velkommen til også her fra mig  :)

Mit hønsehus er isoleret, men det har ikke været nok til at holde hanegalet "indendøre". Det, der virker hos mig, er at holde huset mørkelagt, sådan som Ina skriver.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #5 Dato: 28 April , 2008, 23:05 »
Jeg bruger enden af garagen som hønsehus, og har på et tidspunkt spekuleret på at sætte et vindue i, men det har jeg faktisk droppet igen, porten står åben om dagen, og jeg har også lys på derude, inden for nogle korte perioder.
Har droppet vinduet netop for ikke at hanen skal gale klokken l... om morgenen, har jo naboer, der skal have lidt fred.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

nasir

  • Gæst
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #6 Dato: 29 April , 2008, 12:38 »
Tak alle sammen

Jeg prøver at lave ligesom Christian Ernstsen, men måske med mindre areal. Det er faktisk det jeg har tænkt på fra starten af. Væggene skal isoleres med stenuld. Jeg ved ikke om 45 mm er nok. Men det skal prøves.

Mørklægning gør jeg allerede. Men hjælper ikke meget.

Måske skal jeg også af med hanen. Men jeg tænkte mere på hønsenes trivsel. Da det måske er bedst for dem at der er en hane, der styrer flokken.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #7 Dato: 29 April , 2008, 12:46 »
En hane er god for for flokken, men nogle gange er det gode naboskab vigtigere ;)

Har du fået klager, eller er du blot en hensynsfuldt menneske?

nasir

  • Gæst
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #8 Dato: 29 April , 2008, 15:57 »
Mine naboer er ikke så glade for hanen især kl.5.om morgenen.

Jeg tænkt også på at lave et super lyd-isoleret kasse til hanen, som den skal i om natten til kl.7.


Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #9 Dato: 30 April , 2008, 10:35 »
Dine høns kan trives uden hane, der er bare en høne der overtager styringen.
hvis du mørklægger til sort, altså så man ikke kann se en hånd for sig, så kan jeg ikke tro at der bliver galet kl 05.

Jeg tror ikke det er specielt hyggeligt for hanen at sidde i en kasse alene om natten, han vil helt sikkert hellere side på pinden mellem sine høns, som det er naturligt for ham.

Hvis ikke du planlægger nogen form for avl, men kun har høns for ægenes skyld, så lad være med at have en hane, og kyllinger kan man jo købe færdige  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #10 Dato: 30 April , 2008, 12:10 »
Min hvide silkehane som jeg havde sidste år, galede hele vinteren om natten i buldrende mørke ;D - naboen var ret træt af ham men tog det med et smil!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #11 Dato: 30 April , 2008, 18:44 »
Ok Hanne så bøjer jeg mig, jeg har vinduer i mit hønsehus så mine galer jo også ind i mellem i måneskinnet, men jeg har jo heldigvis ikke nogle naboer der klager for mine hane synger om kap med naboens. ;D ;D ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #12 Dato: 30 April , 2008, 20:55 »
Jeg er af den opfattelse, at har jeg høns, ja så skal jeg også have en hane, for mig er hanegal noget der høre til, og jeg har ingen naboer, så jeg kan bare nyde når der er høns ;D i hønsehuset
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #13 Dato: 01 Maj , 2008, 10:31 »
Ok Hanne så bøjer jeg mig, jeg har vinduer i mit hønsehus så mine galer jo også ind i mellem i måneskinnet, men jeg har jo heldigvis ikke nogle naboer der klager for mine hane synger om kap med naboens. ;D ;D ;D

Tror du måske der er noget varulv i dine haner Ina ;D ;D ;D

nasir

  • Gæst
Sv: Lyd-isoleret hønsehus
« Svar #14 Dato: 01 Maj , 2008, 11:48 »
Jeg er af den opfattelse, at har jeg høns, ja så skal jeg også have en hane, for mig er hanegal noget der høre til, og jeg har ingen naboer, så jeg kan bare nyde når der er høns ;D i hønsehuset

Jeg er fuldstændig enig. Hanen er noget særlig. Han er desuden flottere end hønsene og så er den også vigtig hvis man skal have kyllinger. Så der er mange gode grunde til at beholde hanen trods hanegal og mindre glade naboer. Jeg tror jeg arbejder på lyd-isolering.