Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Begge øjne lukkede??  (Læst 1376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Begge øjne lukkede??
« Dato: 30 April , 2014, 14:29 »
Hej søger lidt hurtig hjælp. Har 1 ud af 6 kyllinger (10 uger gamle) som idag gik og pippede i hønsegården så mærkelig da jeg kom med korn.  De andre kom springene som de plejer. Men den havde begge øjne lukkede og kunne ikke se da jeg tog den op.   Ingen betændelse at se eller andre tegn. De andre ser også normale ud.   Nogle som kan hjælpe mig og ska jeg evt aflive den??

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #1 Dato: 30 April , 2014, 14:46 »
Hvordan ser dens afføring ud - hvordan ser fjerene i området omkring numsen ud?

Hvordan føles kroppen - er kroen udspilet - er bugen hævet?

Sørg for at den står i skygge og væske er ret vigtigt, så det må du evt. give med en pipette eller en sprøjte ...blot 2-3 ml. af gangen
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #2 Dato: 30 April , 2014, 15:50 »
Den ser fin ud. Afføring ved jeg ikke. Men den er faktisk lidt større end de andre. Krop mæssig som de andre. Går også fin rundt bortset fra den ikk kan se. 

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #3 Dato: 30 April , 2014, 15:52 »
Synes ikke den ser udspilet eller på andre måder forkert. Pipper og spiser korn da jeg satte den i en masse korn. 

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #4 Dato: 30 April , 2014, 16:02 »
Hmm...hvis du mener, det er øjnene, det er galt med, så må du få åbnet de øjenlåg og set på øjet om det ser normalt ud. Den kan jo have fået skidt i øjet...lidt usædvanligt hvis det er begge øjne.

Jeg synes det lyder lidt mystisk - kyllingen virker jo åbenbart frisk og har en god appetit - den har sikkert pippet højt og ynkeligt, fordi den var sulten, men hvad der er galt....det ved jeg vist ikke :-\
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #5 Dato: 30 April , 2014, 16:24 »
Ja synes også det er underligt når de er begge øjne.  Men nu må jeg se hva der sker. Tak alligevel

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #6 Dato: 30 April , 2014, 16:35 »
Du må i hvert fald sørge for, at den får nok især væske men også mad - indtil der er en løsning på problemet. Man bliver jo ikke blind fra det ene øjeblik til det andet - men lukkede øjne kan meget vel betyde, at det gør ondt..et andet sted - oftest er dyret så ikke interesseret i mad og fremstår nedstemt.

Pøj, pøj med den lille
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: Begge øjne lukkede??
« Svar #7 Dato: 30 April , 2014, 22:05 »
Tak tak. Åbnede det idag. Kunne ikkese noget. Men den virker ikke nedstemt eller andet. Virker mærkelig nok frisk. Nu ser jeg i morgen. Men tak :-)