Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen  (Læst 11170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Dato: 12 December , 2013, 09:32 »
Jeg er blevet ringet op af P4Nordjylland, som vil lave et indslag omkring salg af slagtet fjerkræ og de underlige regler som forhindrer at vi må sælge på samme vilkår som jægerne.

Så en lille avler i Nordjylland, der gerne vil i radioen og snakke om dette efterlyses. Kontakt finn@fjerkrae.dk

Helst med svømmefugle, men høns kan også bruges.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Svar #2 Dato: 29 December , 2013, 13:03 »
En rigtig god artikel /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Tinggaard

  • Gæst
Sv: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Svar #3 Dato: 29 December , 2013, 15:03 »
Jeg forstår heller ikke logikken i at jeg gerne må invitere mine forældre på hjemmeslagtet og tilberedt høns i asparges men ikke må give dem hønens søster med hjem hvis den ikke er tilberedt.
Eller at jeg ikke må forære ukendte mennesker mine æg men gerne må invitere de samme mennesker hjem til æggekage.
Min far som er jæger tilbød grinende at skyde hønsene for så måtte de vel gerne få dem... Underlig verden vi lever i  :-\
Håber at artiklen kan skabe lidt debat så denne regel kan ændres for jeg har flere efterspørgsler på både æg og slagtede høns og det ville jo være skønt at kunne efterkomme det når vi en dag har en bestand der er stor nok  :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Svar #4 Dato: 30 December , 2013, 10:28 »
Du må nu gerne lovligt forære/sælge dine overskudsæg selvom hønsene ikke kommer fra salmonella kontrollerede "massefarme" (rugerier).

Dette har nemlig gode kræfter, bla. Finn og Tanja her fra Forum + en masse ægtivister, sørget for.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Tinggaard

  • Gæst
Sv: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Svar #5 Dato: 30 December , 2013, 11:07 »
Ok jeg havde forstået det som at jeg kun måtte sælge/forære æg til en kendt kreds?
Nu lægger min flok ikke nok til at der kan sælges af dem - hverken til kendte eller ukendte mennesker - men det er jo planen på sigt  :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Svar #6 Dato: 31 December , 2013, 14:28 »
Det er rigtigt forstaaet, Karina :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Tinggaard

  • Gæst
Sv: Efterlysning af lille avler i Nordjylland der vil i radioen
« Svar #7 Dato: 31 December , 2013, 15:05 »
Ja desværre :(
Det er en af de ting jeg håber på at få ændret for det virker jo helt molboagtigt (og her håber jeg at jeg ikke fornærmer en molbo eller to  ;) ) at vi må det ene og ikke det andet...
Godt nytår