Forum > Araucana

Vil du være med til at avle isabella?

(1/4) > >>

Kathrine:
Jeg har et stort ønske om at fremavle engelske araucana i stor i farven isabell med perlegrå duckwing.

Jeg har en høne i isabell der kan bruges til projektet, men hun mangler den perfekte mand.
Hun går i øjeblikket med en sort hane, men kunne godt tænke sig herrebesøg af en flot lavendel/perlegrå fyr.
Han må gerne være større end standarden, men ikke et krav, bare han udgør et godt eksemplar for racen.

Hvis du har den eneste ene gående og har lyst til at være med, så byd endelig ind.
Vi deler selvfølgelig afkom ;D Jeg køber også gerne hanen, hvis dette er at foretrække.

Mvh
Kathrine

JNTS:
Kathrine - prøv at kigge på den Blå Avis, der er en Eng. Araucana hane til salg, vist i den farve du søger?? :)

Lene Lestat:
Hvad er forældrene til hønen ?

Kathrine:
Hønen er en kombi af stor silke og e. araucana. Så næste skridt med projektet er en god e. araucana hane.

Jnts: Tak for tippet, men det er ikke kun farven der skal være rigtig, men også eksteriør...
Jeg har selv haner der kunne bruges, men de er ikke helt den standard som jeg ønsker (en klein med gule løb og tværstriber og en anden med for meget "hovedbeklædning", som nok også er homozygot for sort...

Så det er ikke nemt

JNTS:
Katrine - nej det er jeg helt med på, også derfor jeg blot hintede til annoncen - har ingen idé om hvordan en egnet hane skal se ud, det er din fornøjelse  ;D  så dog den her havde "grå" løb.
Pøj pøj med projektet  /o

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version