Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: LÆKKER opskrift med fantastisk sovs!  (Læst 5760 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
LÆKKER opskrift med fantastisk sovs!
« Dato: 22 November , 2009, 14:07 »
Jamen, jeg måtte jo prøve en anden måde at tilberede min kylling på her den anden dag, og jeg gav mig i kast med denne opskrift: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=20932

Jeg tog så skyen og siede ned i gryden, tilsatte lidt mere vand med min yndlingsbouillon (denne, som gør enhver sovs til en succes og bl.a. kan købes i Kvickly:

 )

Jævnede og serverede med den stegte spidskål og så med pasta :) Manden erklærede at det var den bedste sovs han endnu havde fået, og ungerne spiste bare løs :)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: LÆKKER opskrift med fantastisk sovs!
« Svar #1 Dato: 22 November , 2009, 14:13 »
Lyder lækkert.  /o

Er der nogen der har prøvet at lave hane i cider? Har fundet nogle opskrifter på nettet, og det lyder lækkert. Hanen har jeg, og vi har lavet æblecider sammen med naboen, så den del er også klaret. (Og det smager supergodt!) Har overvejet at prøve at lave det til gemalens fødselsdag i næste uge, men er der nogen der ved om det er godt?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: LÆKKER opskrift med fantastisk sovs!
« Svar #2 Dato: 22 November , 2009, 14:22 »
Både cider og æblejuice bruges fx som erstatning for hvidvin i madlavning.
Ligesom rød saft kan erstatte rødvin.

Summasumarum..jeg eeelsker vin i madlavningen .... og har prøvet både cider og æblejuice hvis jeg nu ikk lige havde noget vin. Det virker ozz ganske udemærket ..MUMS  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: LÆKKER opskrift med fantastisk sovs!
« Svar #3 Dato: 22 November , 2009, 14:29 »
Helt enig. Der er næsten ikke det stykke kød, der ikke bliver bedre af at blive simret i noget vin eller øl. ;D Og så er der også næsten altid et glas til kokken ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)