Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Cresille dressing. Opskrift?  (Læst 8668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Cresille dressing. Opskrift?
« Dato: 07 April , 2012, 18:34 »
Nu hvor "salatsæsonen" nærmer sig har problemet igen meldt sig. Jeg mangler noget at komme på. (jo jo det er nødvendigt. ;)  )
Nu har jeg så endelig taget mig sammen til at lede efter Krafts cresille dressing på nettet og finder ud af ...jo.. den er god nok ...de har skrottet den!!  Det fatter jeg ikke  :o
Det er faktsk den eneste jeg har kunne lide af den slags.

Nu er så spørgsmålet (-ene): Er der andre end mig herinde der husker den dressing?
OG vigtigst af alt: er der nogen der har en opskrift på en dressing der ligner den og smager lige så godt?

Hader når de fjerner nogle produkter som man er vild med. ;)

Kan se på nettet at jeg absolut ikke er den eneste der savner den, men hvor får man fat i en opskrift? 
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #1 Dato: 07 April , 2012, 19:13 »
Jeg kan ikke hitte en opskrift på cresille dressing, men kan se at der bl.a. er dild i. Hvad med at blande noget creme fraiche eller tykmælk med frisk dild, frisk timian, sar, persille, purløg, citronskal, dijonsennep, salt og peber? :). Det smager thivertifald også godt ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #2 Dato: 08 April , 2012, 19:02 »
Det lyder faktisk som noget der hen ad, men der skal ikke være dild i. Efter hvad jeg har set på nettet skulle de nu lave en variant med dild, men jeg kan ikke finde ud af hvor man kan få den henne for man kunne da smage om det ødelægger det hele. ;)

Tror jeg prøver din opskrift. Sommeren er jo lang endnu så der er tid til at prøve mange opskrifter. Det kunne være man fandt en ny yndlingsdressing. :)

Kom frisk med forslag.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #3 Dato: 09 April , 2012, 07:38 »
Jeg bruger olie, lidt vand, lidt balsamica, honning, sennep, salt, peber, frisk oregano og evt. også frisk basilikum, måske lidt citron.. Den dressing kan jeg godt lide.  :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #4 Dato: 10 April , 2012, 13:49 »
Det lyder også godt. :) Det skal afprøves det hele. Måske kan man komme tæt på smagen efterhånden. Jeg har ikke lavet dressing selv særlig tit så jeg skal jo også øve mig.

Kom bare med flere opskrifter. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #5 Dato: 12 April , 2012, 07:19 »
Jeg har en lille bog der hedder saucer og dressinger. Den er genial... Jeg tror jeg gav en 20'er for den hos Boghandleren :).

En anden dressing jeg rigtig godt kan lide er en olie/eddike til fx salat med gedeost :D. God jomfruolivenolie (det kan godt betale sig at købe en af de dyre til dressinger, de er knapt så bitre som de billigste), æblecidereddike, rørsukkersirup eller alm. mørk sirup, salt, peber, herbes de provence. Røres sammen og vupti, lækker dressing /o.

Eller en med æg til cæsarsalat, her sakset fra en opskrift på nettet: http://www.anjasopskrifter.dk/showRecipe.asp?recipeID=1589 (jeg bruger altid friske æggeblommer, og ikke en pasteruriseret som angivet her ;))
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #6 Dato: 12 April , 2012, 08:30 »
Tak Tanja. det kan da være jeg skulle få fat i sådan en bog. Så er der da noget at prøve sig frem med. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #7 Dato: 12 April , 2012, 08:55 »
Tak Tanja. det kan da være jeg skulle få fat i sådan en bog. Så er der da noget at prøve sig frem med. :)
Hvis du vil låne den, vil jeg gerne sende den over til dig hvis du vil betale porto tur/retur? Det er sådan en lille booklet så jeg tror måske den koster ca. 15 kr. at sende pr. vej.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Cresille dressing. Opskrift?
« Svar #8 Dato: 12 April , 2012, 09:27 »
Tak for det, men mon ikke man kan finde en eller anden bog eller måske en masse opskrifter på nettet. Jeg kan ikke finde den til en cresilledressing, men så må jeg jo forsøge at finde en anden yndlingsopskrift.

Er så vild med hjælpsomheden her på forum.  *p
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe