Medlem Bente, 56 år, skolelærer på nu 33. år - har altid elsket dyr i alle afskygninger, og blev regnet for problembarn da jeg var lille, fordi jeg kunne smugle en hvilken som helst skabning indenfor i huset derhjemme: Haletudser, kanariefugle, marsvin, hamstere, tamme alliker osv.
På mit arbejde havde jeg en kortere årrække et hønsehus på min skoles matrikel, hvor mine elever skiftedes til at passe høns og hente æg hjem, det var rigtig sjovt - det var i firserne, længe før Antorini sprættede geder op... Vi havde også duer, men de blev desværer fanget af ondsindede personer, som nemt kunne snuppe de tillidsfulde, fede fugle og - det er frygteligt - smadre dem ind i skolebygningens mure og vinduer .- det er frygteligt at tænke på. Nogle mennesker skuffer mig godt nok meget...
NÅ, på det private plan har jeg haft høns i sammenlagt 10-12 år, on and off, i takt med at jeg har været gift, haft have, er blevet skilt, har boet i lejlighed, og nu har fundet sammen med en sød mand, som synes det er OK med de der gokkedyr i haven, hvor vi bor i Grimstrup ved Korskroen. Jeg har pt. tre Hellevad-høns, en sølvhals og en Königsberger-høne. Den sidste er min yndlings - den har underbid, og den er en tillidsfuld og rolig høne med de smukkeste blågrå fjer med mørke sømme. Resten af hønseflokken lever ikke helt op til mine forventninger med hensyn til temperament, så i sommerens løb (2013) vil de blive skiftet ud med Faverolles, som nu ligger i rugemaskinen - første gang jeg prøver at have en så stor høne, lad os se hvordan vi går i spænd. På facebook har jeg billeder fra da jeg byggede mit lille pallehønsehus for 1½ år siden - der må man da gerne komme ind og kigge :-)