Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bundskift af bandmaterialet i hønsegården  (Læst 3256 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline zinius

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Bundskift af bandmaterialet i hønsegården
« Dato: 20 Maj , 2020, 08:41 »
Jeg synes ikke jeg kan se hvornår det tilrådes at bundskifte hønsegården. Den er såmænd ikke så stor idet den måler 1,6 m bred og 3,5 m lang.

Der er lagt grus 08 med en dybde på ca. 10 cm til start og derefter suppleret med noget jord i den ene ende og et par poser sand i den anden fordi jeg ville give damerne en chance for at jordbade. Det er kun sket en gang at de har jordbadet på de 3 uger jeg har haft de 4 høns.

Hvor tit skal der bundskiftes?

Forslag til bundmateriale?

På forhånd tak fra en nybegynder  :)


Offline Ast

  • Bruger
  • Indlæg: 87
  • Enhver ret til et sundt liv, med gode dyr
    • facebook
Sv: Bundskift af bandmaterialet i hønsegården
« Svar #1 Dato: 22 Maj , 2020, 11:27 »
Bunddækket må ikke være sammen jokke, men skal være løst. Nogle siger en gang om året i små hønsegård. man fjerne de 10-20 cm bunddække. Det er udmærke til havens planter. Min jord hønsegård bliver fræse en gang om året (den er 100 kvm) men græs hønsegård bliver aldrig skiftet (40 kvm - er en græsplæne hønse bliver lukke ud på en gang i mellem. 
Har 1.3 Maran i Blå/Kobber, 1.5 Maran i Sort/Kobber, 0.0.19 Maran (Sort, Blå og Splash)/Kobber
0.3 Hunde, 1.0 katte. 0.1 Kone og 1.2 børn. 
Medlem af Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl (WWW.Racefjerkrae.DK), Syd og Vestsjællands Fjerkræklub (http://sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk) og  Maranklub DK (WWW.Maranklub.DK)
Mvh. Anders