Forum > Problemer og sygdomme

Stakkels lille "BOK"

<< < (2/2)

Lee:
Vores gamle naboer, havde også Isa Brown høns, og var ude for næsten det same problem. Alle deres høns hakkede på een bestemt, især da der først var gået hul på den >:( Hønen kom i pleje hos os og vores Orpingoner, som tog vældig fint imod hende, hun endte med at blive hos os, for vi nænnede ikke hun skulle igennem det een gang til - en af mine venner har også haft Isa Brown, uden problemer.

Jeg har haft høner, som var en blanding mellem Isa Brown og Barnevelder (tror jeg det var) og de var nogle frygtelige hønemødre - altså forstået sådan, at JEG måtte forsvare mig med alt forhåndværende, når jeg skulle i "hønsegården" og fodre, og de og deres kyllinger var i nærheden. Naboen syntes det så ret komisk ud :) han kunne kun se mig fra livet og opefter fra sit vindue, og det han så, var mig mere eller mindre hysterisk, slå ud med begge arme, som i hver hånd holdt et landbrød og meget rød i hovedet ;D ;D men de forsvarede jo "bare" deres kyllinger, og da de blev store nok, røg mødrene i gryden ::)

hilsner,
Lee

Danny Westh:

--- Citat fra: Wanda efter 02 August , 2008, 00:47 ---
har duppet hende lidt med hjortetaksolie... skulle være et godt gammelt råd, men har ehelt ondt af hende at hun skal stinke til sig selv :-)

Tak for hjælpen

--- Afslutning på citat ---

Ja, hjortetaks olie er fint hvis de andre piller/plukker hende. Men det er jo ikke tilfældet her, det hjælper ikke hvis de bare er efter hende.
Jeg ved ikke om der er noget i det men at du nu har smurt hende ind i hjortetaks olie gør måske at hun skiller sig endnu mere ud fra flokken. Bare en tanke.

Danny

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version