Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng  (Læst 16864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #15 Dato: 03 December , 2013, 15:33 »
Fandt lige hans hjemmeside:
http://www.gbpoultry.com/Home.html

Nogle af de andre bøger, han har skrevet virker faktisk enormt spændende.
Man kan ligefrem komme på genetik-seminar!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #16 Dato: 06 December , 2013, 12:57 »
Så kom bogen.
Meget fine billeder.
Jeg har kun lige skimme den igennem, som sagt tager jeg den med til LU, hvis nogen er interessede i at kigge den inden man køber den.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #17 Dato: 06 December , 2013, 13:34 »
Martin, du er en guttermand, altid så betænksom.
Tak for det /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #18 Dato: 08 December , 2013, 22:13 »
Det lyder som en meget spændende bog! Desværre har jeg ikke brug for den PT. Men måske en anmeldelse var på sin plads?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #19 Dato: 09 December , 2013, 10:17 »
Det lyder som en meget spændende bog! Desværre har jeg ikke brug for den PT. Men måske en anmeldelse var på sin plads?

Skal ske. Kommer du til LU? Så kan du kigge igen.
Jeg tror ikke den er noget for dig. Du ved jo nok allerede rimelig meget om genetik, avlsdyr osv.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #20 Dato: 06 Januar , 2014, 15:12 »
Tak for tilliden Martin, det er da rigtigt at jeg interesserer mig rigtigt meget for genetik, men har aldrig nået at udstille noget som helst. Og bare fordi man ved hvordan man laver en farve er det jo desværre ikke ensbetydende med at man kan lave den rigtigt :D

Men finder jeg stedet, så skal det være. Udstilling og opdræt af racehøns er det fedeste i verden og en dag må det da lykkes :-D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #21 Dato: 07 Januar , 2014, 22:00 »
Den er nu også som e-bog
http://gbpoultry.com/E-Books.html
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #22 Dato: 07 Januar , 2014, 22:10 »
Spild af penge efter min mening.

Den fortæller ikke rigtig noget om genetik.

Det eneste er, hvad nogle af farvernes betegnelse er.

Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #23 Dato: 08 Januar , 2014, 00:49 »
Vil du af med den, Martin ? ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #24 Dato: 08 Januar , 2014, 12:08 »
Ups! Jeg kom til at bytte om på en anden af hand bøger som, jeg købte samtidig som omhandler genetik. For den er bare elendig.

Bogen som tråden handler om, er meget noget som alle ved, når man først har udstillet den første gang. Dog er der et spændende afsnit om linjeavl.

Sorry.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #25 Dato: 08 Januar , 2014, 12:46 »
Helt uenig Martin!  Genetikbogen - hvis det er den, Johanne i sin tid anbefalede mig, 21st Century Poultry Breeding - er fin. Ikke mindst hvis man finder genetik vanskelig.   Men det er primært farveavl, den beskæftiger sig med. Det er jo ret begrænset, hvor dybt man kan grave i et så omfattende emne som genetik i en bog på bare 148 sider. Jeg vil kalde den en slags "farveavl for dummies"-bog, og det synes jeg ikke, man skal kimse ad.

Derimod tror jeg, som før nævnt, det er begrænset, hvad garvede udstillere får ud af den bog, tråden handler om. Jeg vil muligvis kunne bruge den, fordi jeg er begynder udi udstilling, men for dem, som har udstillet år på år på år, tror jeg, det er meget begrænset, hvad den bibringer af nyt.

21st Century Poultry Breeding er glimrende. Men dog ikke på niveau med Sigrid van Dort's bøger om samme emne. Der kan man virkelig tale om kræs. Men prisen er også en helt anden.
« Senest Redigeret: 08 Januar , 2014, 12:57 Fra Marita »

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Spritny bog om at opdrætte høns til udstillng
« Svar #26 Dato: 08 Januar , 2014, 13:26 »
Jeg må sige, at jeg var meget skuffet over den genetik-bog.
Det meste den snakker om, er jo, hvis man krydser to farver - hvad får man så ud af det? Eller hvordan laver man en ny farve. Og det man kan jo finde ud af via en hurtig google søgning.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Nogle maraner, nogle araucana.