Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus  (Læst 1930 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LisetteK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Hønsehus
« Dato: 24 August , 2014, 15:39 »
Hejsa

Kan man lave et transportabelt hønsehus med tilhørende gård? Gerne uden at det skal koste ret meget og være vanvittigt bøvlet :) Jeg påtænker at købe nogle Maraner, men da vi skal flytte indenfor de næste par mdr. så skal jeg enten vente med at anskaffe dem, eller finde en midlertidig løsning indtil.
Jeg har også hørt at de kan gå frit? Men jeg ved ikke hvordan det vil fungere i praksis. Hvis man køber kyllinger, hvor lang tid vil der så gå inden de lægger æg?

Håber I vil hjælpe :)

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hønsehus
« Svar #1 Dato: 24 August , 2014, 16:18 »
Man kan godt lave et transportabelt hønsehus eller et anlæg, der nemt kan skilles ad og transporteres. Men hvis det var mig, så ville jeg vente de par måneder og så få noget meget fast, som måske også passer bedre ind det sted du skal flytte til.

Hønsene kan ikke gå frit uden at ha en lukket gård og et hus, hvor de kan lukkes inde om natten og evt når du ikke er hjemme.

De fleste racehøns starter æglægning, når de er ca 6 mdr gamle.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Glatnak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Hønsehus
« Svar #2 Dato: 24 August , 2014, 17:55 »
Vent til i er flyttet
Høns stopper normalt æglægning 1-2 mdr når de flyttes, så hvis de er ved at være gamle nok når du får dem - så stopper de igen når i flytter

Og så skifter i den midlertige hønsegård ud efter et stykke tid ( på det nye sted ) - og det betyder at hønsene endnu engang ændrer hjem, og dermed skal have hakkeorden på plads om hvor de skal sidde
Ja - det var så 2 måneder mere

Vent til i har bygget hønsehus det nye sted - så er def ikke så meget uro, og jo hurtigere får du æg

Men hvis det er fordi du køber dem 2-3 mdr gamle - så betyder det intet, da de normalt skal være 6 mdr før de lægger æg
En flok store gule Orpington
1.0 Husbond
0.1 Viv
1.0 Knægt
0.1 Tøs
1.0 Maine Coon
0.1 Golden Retriever

Offline LisetteK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Hønsehus
« Svar #3 Dato: 24 August , 2014, 18:16 »
okay, tusind tak for svar :)