Forum > Hønsehuset

Overdækningsnet - anbefalet af Lone Aasted

<< < (2/4) > >>

martin roed:
Jeg kan se i andre tråde om overdækningsnet at der henvises til denne tråd.
Vil blot tilføje at det net som jeg købte for 2 år siden fortsat er superstærkt og sidder præcist som da det blev sat op.
Maskerne er så tilpas store at de helt små fugle kan flyve ind og ud.
Kan kun anbefale det.

- Martin

hanegalgak:
Jeg har flere forskellige slags fra dem - det holder bare !
De er simpelthen så flinke dernede på havnen : jeg smider konen af ved Kongensgade (strøget) og kører ned og henter hvad jeg mangler - og en god sludder - sådan en omgang fiskerihavnssladder  :D
Der er virkelig service : "garn-dims" til at sy enderne rigtigt sammen , og vejledning i at gøre det. Jeg har også fået materialer til at lave en sildeskæl fjerner  /o
Og så har de altså bare alt hvad hjertet kunne begære til at hegne med - i et utal af maske-størrelser , trådens dimensioner ( hvis det hedder tråd ? ) og også flere forskellige farver !
Virkelig et sted at besøge , skulle i komme til Esbjerg.

SusanneDN:
Vi er igang med at bygge hønsehus og lave hønsegård.
Det, som jeg går meget op i er, at undgå hønsene bliver taget af ræven eller af mink, mår og lignende.

Til at grave ned i jorden og som sider i hønsegården, har jeg valgt kyllingenet.

Men overdækning? Det lyder jo nemt med et syntetisk net til at spænde ud over. Er det sikkert mod f.eks. mink (vi har flere minkfarme i omegnen), eller vil de bare gnave trådene over?
Og småfuglene har jeg slet ikke tænkt på....

Er der nogle, som kan komme med gode råd?

G. Lausen:
hvis du har mulighed for det så sæt en glat tråd (hegnstråd rundt gerne både forneden (yderst naturligvis ;) ) og foroven - på den måde får ræve, mink og mår eller andre uønskede gæster sig en overraskelse de husker... der skal naturligvis strøm i tråden... du kan finde strømgivere hos Harald Nyborg eller på gul og gratis... alt efter hvor meget du vil betale ;)

mvh
Grethe

MartinGreen:
Man kunne også købe noget billig plastic (det der man også bruger til garager), så har man også en dejlig "tør" hønsegård.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version