Forum > Hønsehuset

Rævesikring af hønsegård

<< < (2/3) > >>

Carl-Erik Ravn:
Opdatering: Det ender med 50 x 50 mm galv. voliernet ø1,9 mm i 1,78 meter. Det monteres ca 20 cm over jord. Derfra og ned monteres et tilsvarende 0,8 meter volierenet, som bukkes ud og så det ligger lige under jordoverfladen.

Der monteres ~0,9 meter kyllingenet hele vejen rundt.

Der monteres el-tråd (~1,5 meter oppe), så ræven ikke kan klatre op i hegnet uden at ramme.

Hele gården dækkes med alm. hønsetråd, der løftes/holdes oppe så der er ståhøjde.

Tanja Pedersen:
Det lyder som en fin og sikker hønsegård. Vi har lagt rionet ud i ca. 50 cm hele vejen rundt. Det blev hurtigt dækket af græs, og kan ikke ses mere.

Carl-Erik Ravn:

--- Citat fra: Tanja Pedersen efter 06 Februar , 2017, 20:38 ---... hurtigt dækket af græs ...

--- Afslutning på citat ---

Ja, det kunne nok gå, men når nu jeg er i gang, så graver jeg lige tørven af. Jeg vil godt være HELT sikker på, det ikke kommer i vejen for havetraktoren. Og motionen er gratis.

Tanja Pedersen:

--- Citat fra: Carl-Erik Ravn efter 06 Februar , 2017, 20:44 ---Ja, det kunne nok gå, men når nu jeg er i gang, så graver jeg lige tørven af. Jeg vil godt være HELT sikker på, det ikke kommer i vejen for havetraktoren. Og motionen er gratis.

--- Afslutning på citat ---
Nemlig /o :D

Carl-Erik Ravn:
Opdatering:
Jeg fik aldrig opsat stødtråd, men resten blev udført. Ræven har ikke haft en chance lige siden.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version