Forum > Hyggesnak

Medlemspræsentation

<< < (2/158) > >>

kim nielsen:
Flyttede til Luxemburg for snart 16 år siden, og boede de første par år inde i selve Luxembourg by. Efter ca. 2 ½  år flyttede vi til Waldbillig, en skøn lille landsby 28 kilometer fra hovedstaden. Et 200 år gammelt hus, med masser af plads til os og alle de dyr der efterhånden er løbet til. 3 golden Retriever, kat, fugle, kaniner, fisk og så selvfølgelig høns er det blevet til op gennem årene. Hønsene kom til efter en rejse i Vietnam, hvor vi i bogstavliste forstand, havde høns rendende rundt mellem benene konstant. Vi syntes det var nogle spøjse små skabninger, og da vi havde et gammelt hønsehus i forvejen, som på daværende tidspunkt ikke blev brugt til nået, tog det os ikke lang tid før det var bestemt, at vi skulle have høns. Vores hønsegård består i dag af 6 Sussex, 14 italiener og 3/2 blandinger.
Jeg var tidligere frisør, men stoppede to år efter vi fik huset, og helliger mig i dag det glade landmands liv. Vi rejser en del, helst til varmere lande, og af hobbyer kan bla nævnes have, dyr, natur, fotografering og computer.
Det er så dejligt at dette forum fortsætter. Ikke bare er der masser af gode råd at få, men det er også en hyggelig måde for mig, stadigvæk at have en forbindelse til Danmark.
Glæder mig til en masse timer med jer alle samme.     

Annette S.:
Jamen, jeg vil da også gerne fortælle lidt  :)

Er gift med Carsten, har 2 tøser, Ida 20 år, som flyttet hjemmefra og læser i Kbh + Anne 16 år, som skal på efterskole næste år - det bliver underligt at blive "bare os to" igen. Bor i parcelhus og har al for lidt udenomsplads, syn's jeg, men har alligevel fundet plads til en kat, to hunde og i 2005 kom en lille flok dværghøns til  :) ÆÆÆÆÆlsker at nusse om mine "krapyl" og mit drivhus og gode vandreture i naturen.

På jobbet er jeg skolesekretær - fantastisk berigende og skønt job, masser af søde, dejlige unger og kolleger + "et par" umulige (også kolleger) ;)

Har det også med at blive rodet ind i alt muligt i fritiden, som jeg ikke har forstand  ;) Jeg har det der problem med at holde min mund og min hånd nede, når ingen andre melder sig frivilligt  :-\

Drømmer om at komme længere ud på landet og få mig et lille landsted, hvor jeg rigtig kan slå mig løs med høns, ænder måske et par får eller heste (som jeg forøvrigt er bange for) og ikke mindst en stor økologisk køkkenhave  :)

m.andersen:
Jeg hedder mirjam og jeg er også gået over til silker... :D
Vi er ved at få os godt indrettet i vores drømme bolig med stald og masser af plads omkring os til alle dyrene.
Jeg har altid været interesseret i fjerkræ, og nu er der endelig plads til at prøve alle de dyr jeg kunne tænke mig.
Lige nu er besætningen skåret kraftigt ned, så der er plads til forårets ryk ind.
Jeg har lige solgt alle faverolles, for efter jeg fik silkehøns blev jeg enig med mig selv om at faverolles var for dovne, og for svære for mig at avle på. Mine silkehøns går ud imellem hver regnbyge, og det er mere end jeg kunne prale med, med mine faverolles. De er hyggelige, flotte, rolige og så lægger de æg...
Jeg vil dog have to racer høns, og kan stadig godt lide store høns med et godt kødsæt, så jeg skal igang med at ruge lyse og gule sussex.
Udover et fremtidigt hold sussex og 8 dværg silkehøns, har jeg 8 duer og tre rouen ænder. Iøvrigt en anderace jeg også varmt vil anbefale.
Så går der to boergeder i stalden, hvor vi venter kid fra den ene.
Og sidst men ikke mindst, har vi to bomuldshunde, hvor vi til foråret gerne skulle få hvalpe.
Der bliver nok at se til, og det bliver spændende.
Kyllinger og ællinger forventer jeg hvert forår, men kid og hundehvalpe er nyt. Det er altid skønt med dyreunger.

Jens Juhl:
Jeg hedder Jens Juhl, og er fra 1941. Selvom jeg er på pension, er jeg aktiv med informationer om økologi og økologisk havebrug. Jeg fortæller ikke hvad folk skal gøre, men hvad jeg gør, og med hvilket resultat, så er det op til folk selv at vælge. Jeg holder foredrag og kurser om økologisk havebrug.
Om sommeren er jeg Slotsherre, på mit slot, Slottet i Smørmosen. Det har jeg sammen med Slotsfruen som hedder Sølva Falgren. Vi dyrker alt økologisk. Sølva er skrap til det der med økologisk mad, og forfatter til en lang række opskrifter om mad, syltning, bagning mv. Hun ved også en masse om planter. I Slotshaven modtager vi besøg af alle der har lyst til at opleve hvordan man dyrker sin have uden at tilsvine jorden.
Vi har 6 høns af blandet race. Vores have er en orpington, som Ina har doneret til os. Hvis i vil hvide mere om os, vors hønsehold, madopskrifterne og de ca. 185 planter vi har i haven, så klik ind på www.slottet-i-smoermosen.com

Egon:
Hej. Jeg hedder Egon og er 54 år. Jeg er gartneruddannet. I min fritid arbejder jeg med lidt fugle. ;) og så høns i racerne Stor brun Landhøns og Lutter!

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version