Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: jeg er blevet tilbudt vagtler  (Læst 19341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

  • Gæst
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #15 Dato: 04 Maj , 2011, 09:01 »
Diana, Luneborg Foder forhandler Møllerens.

http://www.luneborgfoder.dk/

Det ligger lige ved Luneborg Kro (i nærheden af Tylstrup)

De bestiller også hjem, hvis de ikke har på lager.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #16 Dato: 04 Maj , 2011, 14:48 »
Ja og problemet er at de fra fabrikken kun sælger mindst et ton for at de vil levere det.
Jeg havde også problemet da et ton ville blive for gammel inden jeg kunne nå at bruge det.
Et halvt ton passede mig bedre da det var den mængde jeg hentede et par gange om året da jeg havde vagtler.

Hvis man kontakter en af forhandlerne var der måske en mulighed for at få det sendt i en mindre potion.
Men ellers prøv Møllerens.

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Brækket tå ???
« Svar #17 Dato: 04 Maj , 2011, 19:30 »
sad ude i drivhuset og knyttede bånd med mine 2 små nye vagtler idag, kunne endda få lov at holde en af dem, den kom hen til mine hænder, hannen kom op og sidde på min ene hånd og spiste melorm af den anden.

jeg syntes det føltes lidt forkert og så var det jeg opdagede at hans ene tå vendte som et U den forkerte vej. så jeg ringede til en jeg vidste der tidligere har haft vagtler og hun mente den kunne have været brækket på et tidspunkt, og det så ikke ud som om det generede ham, så hun ville bare lade ham gå, og hvis det er bare en han har brækket vil han jo heller ikke kunne give det videre til evt. kyllinger
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #18 Dato: 05 Oktober , 2011, 10:17 »
Hvordan går det med dine vagtler? Bruger de deres lille hus på hjemmebasen?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #19 Dato: 05 December , 2011, 17:12 »
Hvordan går det med dine vagtler? Bruger de deres lille hus på hjemmebasen?

jeg kom af med vagtlerne igen midt sommer, det var for hårdt for mine drivhusplanter de voksede slet ikke mens vagtlerne var i drivhuset. men de var tamme og søde og rigtigt rigtigt nemme...

skal med sikkerhed have vagtler igen, når jeg engang får mit ønskede nedlagte landbrug med plads til dem...
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline kennethip

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #20 Dato: 07 December , 2011, 15:11 »
Hej!
Jeg har i denne sæson fået en sær idé om at opdrætte vagtler  :D
Om sommeren skal nogle gå i mit drivhus -og om vinteren i voliere -med både adgang til udendørs faciliteter -og mulighed for at lukke af til indendørs rum, hvis det bliver for koldt.
Jeg startede op med en han i drivhuset i sommers -bare lige for at se, hvordan, det kunne gå.
Det gik fint...bare efter et stykke tid undrede jeg mig over, mængden af føde, han indtog...Han spiste brød, frugt, melorme, frø m.m. -og hver dag, var der spist op. Jeg tænkte han var i voksealderen -ind til en dag, jeg kom ned og opdagede, han var død.
Forleden weekend ryddede jeg drivhuset. Jeg har planter i baljer -og under chilli `erene fand jeg et mega forråd af muggent brød, frugt og frø -og da jeg fjernede den ene af tomatspandende pillede der en temmelig stor halsbåndsmus frem, som i løbet af tre sekunder forsvandt i en gang, den havde gravet under rammen på drivhuset. Da jeg ryddede op uden for drivhuset -fjernede jeg nogle gamle potter- og her åbenbaredes der en rede med tre forskræmte museunger, der skylder min midterste søn deres liv...
Hvad fanden stiller jeg op med det...? Der er jo ingen tvivl om, at de pokkers mus, har spist maden til min George dreng -og vel samtidig har stresset ham, så han ikke har turdet stille sig op i madkøen -hvorefter han er død af sult.
Håber nogen har et par kommentarer -for jeg synes det er en god idé med vagtler i drivhuset, så de kan spise de pokkers insekter -og samtidig er de nogle charmerende små fugle...

-vi ser
/k

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #21 Dato: 07 December , 2011, 15:19 »
Hej Kenneth og velkommen til /o

Jeg ville prøve igen, og nu hved du jo så nu hvor meget foder der bør forsvinde hver dag, så hvis der forsvinder mere end det må du i gang med at lede efter synderen.
Jeg ville dog ikke lade den gå alene men have min. 1.2 sammen. (1 han, 2 hunner).
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #22 Dato: 07 December , 2011, 19:53 »
Velkommen på forum, Kenneth :D
Hvad er det for en slags vagtler du har?
Du kan læse om mit vagtel-eventyr, hvor jeg havde mine vagtler i drivhuset her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=3796.0
og også lidt her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=5309.0
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #23 Dato: 11 December , 2011, 16:18 »
Jeg har haft vagtler i drivhuset i flere år, har aldrig haft ubudne gæster, men min veninde har nu fået rotter.. /d Så det er jo ganske alvorligt!!!

Jeg har haft stor held med naturudrugede kyllinger af både kinesiske og japanske vagtler  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Rhomsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #24 Dato: 06 Februar , 2012, 21:29 »
ellers start med at give dem noget tropefoder, det har jeg selv fodret med under opdræt osv. også tilsæt en smule æggefoder, så er de godt kørende ;)

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #25 Dato: 06 Februar , 2012, 22:27 »
Vil mene at alm. Franske eller Japanske vagtler er at foretrække som Drivhusvagtler.
De er gode til at holde skarn væk, nemme og passe, trives godt i drivhus også om vinteren blot det er tørt, og så giver de masser af delikate æg.
Jumbo vagtler er næsten for store og til tider for hårde ved tomat- og agurkplanter mv.
Kiniser vagtler er problematisk om vinteren, om sommeren ok. Og så er de gode til at tage lus og anden utøj på planterne også betydligt højt oppe, da fuglene er så lette de uden problemer gerne kan sidde på bladene. Det ser spøjst ud.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #26 Dato: 07 Februar , 2012, 00:48 »
I denne tråd har Marianne skrevet alt man bør vide om vagtler i drivhus.
Det er Bob White det drejer sig om, men kan udemærket bruges i forbindelse med andre vagtler.
Kineser og Jumbo vagtler er lidt lettere at have med at gøre end Bob White der er noget mere følsom overfor fugtig bund.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=3796.0

Hej Bjarne. Jeg har spekuleret som en gal i dag. Jeg viste jeg havde set dig før men var total blank, lige til dette øjeblik "Prydfugle-foreningen" naturligvis, som jeg var medlem af for ca 20 år siden. Godt og se et kendt ansigt igen. Du gør vel stadigvæk i Prydfugle.?
 
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 09:03 Fra FC-Søvind "Kraka-Laden" »

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: jeg er blevet tilbudt vagtler
« Svar #27 Dato: 07 Februar , 2012, 08:43 »
Vil mene at alm. Franske eller Japanske vagtler er at foretrække som Drivhusvagtler.
De er gode til at holde skarn væk, nemme og passe, trives godt i drivhus også om vinteren blot det er tørt, og så giver de masser af delikate æg.
Jumbo vagtler er næsten for store og til tider for hårde ved tomat- og agurkplanter mv.
Kiniser vagtler er problematisk om vinteren, om sommeren ok. Og så er de gode til at tage lus og anden utøj på planterne også betydligt højt oppe, da fuglene er så lette de uden problemer gerne kan sidde på bladene. Det ser spøjst ud.


Jeg har både de japanske plus kineserne - og ingen af dem har voldt mig problemer om vinteren ;) Dog har kineservagtlerne ALDRIG taget lus ihvertfald..kyllingerne går så vidt at tage myrer, men de voksne nøjes med en størrelse af myreæg eller bænkebiddere  /o Og så har mine aldrig været oppe i planterne - kun japanerne har engang imellem været oppe at skrabe i jorden i kapilærkasserne  ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling