Forum > Svømmefugle

Dræbersnegle – løsningen er at holde ænder.

<< < (2/13) > >>

Susanne Ebbe:
Jeg synes helt klart at Hannes billede af moskus og vand er det bedste. Men det med skallen er fint da det viser hvor simpelt man kan gøre det.. Mange har måske allerede en 'skal' liggende fra ungernes tid med sandkasse.

Jeg skal stække i aften, så jeg prøver at tage nogle billeder.

Berit:
Ja du må godt bruge billedet af de gamle mælke junger ;D

Finn Jensen:
Så mangler der input om fodring og indretning af hus/gård. Kom med jeres input.

Lise:
Hejsa

Jeg er ny i dette forum - og er meget glad for at have opdaget et univers af mennesker med den samme kærlighed til fjerkræ som jeg selv.

Jeg har haft løbeænder, og de kan absolut ikke flyve. De kunne højst hoppe samt bakse lidt med vingerne og hvis de var så heldige at gøre det samtidig med et lille vindstød kom de max. 2 meter frem - aldrig højt op.
Desværre kom jeg af med mine dejlige dyr sidste år. Jeg bor op ad en vej og ændernes udlængsel var stor - så jeg endte med, efter to år uden uheld, pludselig at få kørt nogle stykker over. Det var ikke så rart.
De var dog aldeles underholdende, meget smukke og effektive i jagten på snegle.
Savnet er stort og andedammen er gabende tom. Jeg har med stor nysgerrighed læst om andre anderacer her på forummet, i håb om at finde nogle med knapt så stor en løbelyst. Ænder der holder sig "hjemme" som mine høns, der aldrig kunne finde på at gå i nærheden af vejen.
Jeg tænker at en rouen vil opfylde mine behov, da jeg helst vil have en rolig and der ikke kan flyve. Er de nemme at få tamme eller er det nemmere med en moskus?
Det blev efterhånden et langt indlæg....stopper nu. Håber der sidder nogle kloge hoveder der kan svare på mine andespørgsmål.
Mvh Lise

Lomo:
Har sendt dig en pb :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version