Forum > Svømmefugle

Dræbersnegle – løsningen er at holde ænder.

<< < (3/13) > >>

Finn Jensen:
Tak for input Lise. Vil du lægge billeder af løbeænder i galleriet, gerne i en lidt større opløsning. Guide til det er
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=33

Lise:
Så er der lagt billeder af løbeænder ind i galleriet. Jeg var dog ikke lige opmærksom på at underskrive dem med mit navn som ejer/fotograf....skal man det???!!

Mette Nygaard:
Ang. foder:
Ganske almindeligt korn (hvede og byg) er ganske fortrinligt, evt. tilsat vitaminer og/eller levertran ind i mellem.
Kornet kan kværnes, men de (moskusænder) kværner snildt selv hele kerner.
Ukrudt fra haven og grøntaffald fra husholdningen som supplement hvis ænderne går i andegård.

Ang. hus:
Et gammelt legehus eller et hjørne i den gamle stald kan bruges. Bare der kan lukkes af for ræven om natten, så er ænderne glade. Og hvis menneskene nemt kan komme til under udmugning, så er de også glade.
Vandfast bund/gulv er nødvendigt, så det kan holde til de vandige andeklatter og ændernes snadren. Halm er godt som strøelse til ænder, da det suger godt.
Redekasser kan være alt fra papkasser (der kan brændes af når de bliver for snaskede), trækasser, plastikkasser, græsopsamleren fra plæneklipperen, en hul træstamme, et gammelt høloft, en trillebør...
Bare der er lidt mørkt og huleagtigt er anden glad.

Billeder af ænder i hesteboks følger senere...

Finn Jensen:
Fedt, så er der i hvert fald beskrivelser af foder. Tak for det. Det ville være rart med nogle billeder af huse og gårde som eksempler.

Jeg skriver lige navne under billederne senere og vil lige understrege at ingen billeder bliver brugt uden for dette forum uden ejerens tilladelse.

Finn Jensen:
Mangler billeder/beskrivelse af gård og hus. Kom med jeres input

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version