Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: panik - panik - panik....  (Læst 21905 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #15 Dato: 02 Februar , 2011, 16:02 »
Jeg tror alle Jeres krydsede fingre hjælper, for hun har det godt... jeg er lige kommet hjem fra arbejde og lukkede dem ud, selvom jeg var lidt betænkelig ved det. De ville gerne ud - alle sammen og det ser ikke ud til der er noget i vejen med hende...  /o
Så jeg ånder lettet op..... Pyyyhaaaa :)
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #16 Dato: 02 Februar , 2011, 16:04 »
Dejligt  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #17 Dato: 02 Februar , 2011, 17:10 »
Silver @ dejligt at høre  /o

Tanja @ Labradormissil  *g  ser lige et billed og der indgår også en nøgen kylling men godt det gik
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #18 Dato: 02 Februar , 2011, 18:38 »
Da var da dagens gode nyhed :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #19 Dato: 02 Februar , 2011, 20:18 »
Ååårh jeg var også blevet arrig da !!!!

Hvis der ikk er noget der er gået i stykker i hønen skal hun snart komme sig over forskrækkelsen ...tænk bare på alle mine overlevende efter utallige ræveangreb. Den slags glemmer de hurtigt.

Det var da godt Nusser ikk var med i flokken ..ikke sikkert hans gummiben havde holdt til en hund.

Er meget spændt på første gang Nusser med følge skal ud i haven og gå ... For Cato (hunden) og Nusser er lige stædige i deres rejsen børster og fjer på hver side af hegnet. Cato er bedøvende ligeglad med alle de andre høns og haner ...men Nusser !!! han spiller bare op  ;D

Håber din høne er sluppet med en forskrækkelse
Med venlig hilsen Søs

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #20 Dato: 02 Februar , 2011, 20:40 »
Marlene jeg har nogle yndige små blå brahma kyllinger hvis det skulle gå den forkerte vej med din høne :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #21 Dato: 03 Februar , 2011, 17:11 »
Stadig i dag har hun det godt  /o

Tak for alt det i alle sammen skriver. Jeg er vild med den daglige dosis fjerkræsforum jeg får. I er nu nogle skønne mennesker  :D

Søs - Jeg har lige læst din besked op for hele familien. Vi får alle smil på læben når vi hører om Nusser... Håber alt er vel  ;) Er dig stadig taknemlig for du kunne overtage ham. Men sjovt nok - så kan jeg til tider godt savne ham. Mine andre høns er super skønne, meeen Nusser var noget særligt. Giv ham en krammer fra mig  8) :P

Johanne - tusind tak for tilbuddet.... gælder det kun hvis det går den forkerte vej med hønen? Thihi
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #22 Dato: 03 Februar , 2011, 17:29 »
Hej Silver

Du kan jo stadig godt have krav på lidt erstatning... Ikke bare for den angrebne høne, men for hele hønseholdet...

Da hundeangrebet kan have stresset alle hønsene, så læg mærke til, om din æglægning er normal.... Da den jo nemt kan forsvinde i op til flere måneder, p.g.a stress.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #23 Dato: 04 Februar , 2011, 07:58 »
Okay Benny... det vil jeg da lige huske på, og lægge mærke til  :)
Tak og god dag.
Hilsen Malene
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline regitze

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 134
    • vampyrpingvinen galer
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #24 Dato: 05 Februar , 2011, 20:52 »
altså.. nu kan det være jeg kommer til at gentage noget, der allerede er sagt.
hos os har vi været uheldige at have besøg af storflabede hunde og ræven i et par omgange.
de høns, der overlevede, overlevede godt og grundigt.
det har krævet lidt ekstra omsorg, men chokket kommer de sig tilsyneladende over.
værtinde for 1,5,7 silkefarvelader og en isa brown der kom ud af det blå.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #25 Dato: 07 Februar , 2011, 18:51 »
regitze - gentagelse skader skam ikke  :)
- men alle mine høns har det fint, så det ser ud til, at de er kommet sig... (gudsketakoglovfordet)
Masser af omsorg og masser af guf  /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Montagne de Menthe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Panik
« Svar #26 Dato: 08 Februar , 2011, 20:26 »
Hej allesammen.

Ved os er det ikke hunde, ræve eller skovmår der er problemet, men fanden selv i
forklædning i form af en musvåge dragt.

Den har til dato nappet tre stk., vi har overrasket den med de to i kæften uden at have
venligheden til at slå dem ihjel først inden den begyndte parteringen. Arme høne....

Den sidste fandt vi nogle dage senere fuldstændig rippet for alt kød og hvis man skal se meget
objektivt på det, så var det et imponerende stykke arbejde fra musvågens side.

Ærgeligt at musvågen er fredet i DK, haglbøssen står ellers klar i skabet ;-)

Med venlig hilsen
Jacob

1.7 Jersey Kæmper, hane sort, 2 spættede høns, 2 sorte høns og 3 blå høns
0.3 ISA Warren

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #27 Dato: 17 Maj , 2011, 20:07 »
Jeg er bare så gal!!!! - Vores høns går i indhegning i haven og nyder aftenen. Pludselig siger Bo, der går en Brahma udenfor indhegningen?!! ??? Straks ser vi den samme hund, som tidligere nævnt i denne tråd!  >:(

Fjer ud over det hele - Høns der farer forvildet rundt! Hunden bliver bange da den ser os. Vi koncentrere os om at få Vores høns helskindet ind, en var hos naboen, Brahmaen lå viklet ind i hækken... Grrrrrrr!!!!!!

Vi kan se den har haft godt fat i dem, der er så mange fjer rundt i haven  :-\

Nøj hvor er man gal - da hønsene er inde, går vi hen på den vej hvor vi ved hunden er på besøg.

Damen åbner døren, og siger med smil på læben, Nåååh har den været hos jer igen??
Det første jeg siger er, Ja og du behøver ikke stå der og grine...
Bo er cool - og siger han forlanger hunden aflivet... Ejeren kommer ud og siger han nok skal erstatte det er skal erstattes, Bo siger, at han forlanger den hund aldrig kommer i vores have igen!!!
Vi håber virkelig de har fattet det.

Kommer den igen, så er det en politianmeldelse - og så vil vi klart holde fast i at den hund skal aflives!
Hvor er det bare for meget man ikke kan have sine dyr gående i fred  /d og stakkels hund.... det er jo ikke dens skyld..
Der er ikke sket noget med hønsene - tror bare de har fået et chok. Men hvem vil ik det hvis man pludselig befinder sig i gabet på en hund.
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #28 Dato: 17 Maj , 2011, 21:14 »
jamen altså.... En gang kan jo godt være en smutter. Men to gange er det ikke, Godt at hønsene ser ud til at klare det og godt at den uansvarlige ejer fik besked. Så må vi håbe at det hælper
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: panik - panik - panik....
« Svar #29 Dato: 17 Maj , 2011, 21:23 »
Ro på
Der er ingen lov i Danmark der giver dig ret til at forlange andres hund aflivet, så sæt ikke næsen op efter det.
Lige pludselig har den ødelagt dine udstillingshøns, og det er jo en anden sag, jeg ville bede ham anmelde til sin forsikring at hunden har ødelagt høns for x antal kroner, 250 pr. stk hvis de er døde.
Høns er jo længe om at komme sig over stressede oplevelser og lægger muligvis ikke æg i en periode, altså ingen rugeæg i rugeperodem til næste års avl....
Regn lidt på det, og send ham en regning på det du kommer frem til, hold dig ikke  tilbage.

Du kan meddele at hvis den igen kommer i din have vil den blive skudt, det har du lov til hvis du har meddelt det skriftligt i et lokalblad og til politiet, men hvis du bor i parcelhus er der ikke mange muligheder pga. regler om skudlængde og begyggelse,,, og det sidste er jo at man skal have et jagt tegn og våbentilladelse, eller kende en jæger, der skal side standby 24-7 i din have, og han skal ramme den på din ejendom ikke på den anden side af hækken,, men mon ikke en passende regning er nok til at forhindre at de "kommer til" at slippe den igen.

Hvis de ikke vil betale fordi regningen er ubegribelig dyr, så må de gå til deres forsikring, ellers melder du det til politiet, ikke næste gang, men denne,,,, det er også rasende dyrt ikke at have sin hund forsikret.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn