Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dræberfrø!!!  (Læst 10859 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #15 Dato: 01 Marts , 2012, 09:33 »
Altså i kvindefolk! /d
Hele tråd er bare sympati til Keld bare fordi I ved han er en hun!
Hvad med Ankerines mand som sikkert har fået varig men af den dræberfrø anfald. :-\
Har I tænkt på det.
 ;D ;D ;D ;D ;D
Nej der er i sikkert fuldstændigt lige glade
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #16 Dato: 01 Marts , 2012, 10:04 »
Nu har han jo også Ankerine, så han er i gode hænder /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #17 Dato: 01 Marts , 2012, 10:13 »
Tjah, jeg må nok indrømme at min krisehjælp druknede i tårer - lattertårer, fra min side. Det var lige før jeg ikke kunne se den stakkels tudse ;D.
Min mand er ellers forholdsvis "maskulin" og jeg indrømmer blankt at det er ham, der afliver og som regel også flår/plukker/slagter vores dyr. Men lige den slags overraskelser er han ikke så glad for. Heller ikke da der havde forvildet sig en lille flagermuseunge ind på stuegulvet, hvor den lå og lignede en nullermand som min mand prøvede at støvsuge op (ja, han kan også støvsuge /o), hvorpå kræet spredte vingerne ud, åbnede det lille lyserøde gab med små, hvide skarpe tænder - og hvæsede ad ham. Uha en lyd - fra manden altså. Så jeg måtte samle det lille pus op (flagermusen, altså) og forsigtigt bære den udendørs i hækken alt imens manden råbte op om bid, rabies og Dracula ::).
Så at Keld også har et par fobier er vel bare noget, der skal klares hen ad vejen ;)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #18 Dato: 01 Marts , 2012, 10:18 »
Altså i kvindefolk! /d
Hele tråd er bare sympati til Keld bare fordi I ved han er en hun!
Hvad med Ankerines mand som sikkert har fået varig men af den dræberfrø anfald. :-\
Har I tænkt på det.
 ;D ;D ;D ;D ;D
Nej der er i sikkert fuldstændigt lige glade


Jeg tror ærlig talt også at det er lettere at behandle en gås for fobier end en mand med fobier og skal vi svinge os op til at kalde det angst ? *f

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #19 Dato: 01 Marts , 2012, 11:01 »
Heller ikke da der havde forvildet sig en lille flagermuseunge ind på stuegulvet, hvor den lå og lignede en nullermand som min mand prøvede at støvsuge op (ja, han kan også støvsuge /o), hvorpå kræet spredte vingerne ud, åbnede det lille lyserøde gab med små, hvide skarpe tænder - og hvæsede ad ham. Uha en lyd - fra manden altså. Så jeg måtte samle det lille pus op (flagermusen, altså) og forsigtigt bære den udendørs i hækken alt imens manden råbte op om bid, rabies og Dracula ::).


 <H <H <H *g *g *g *g *g *g *e *e

Jeg skal da ellers love for, at I har det festligt nede os jer ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #20 Dato: 01 Marts , 2012, 11:03 »
@Gåsepigen ...er Keld kommet i baljen igen?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline FrkRos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #21 Dato: 01 Marts , 2012, 12:09 »
Tjah, jeg må nok indrømme at min krisehjælp druknede i tårer - lattertårer, fra min side. Det var lige før jeg ikke kunne se den stakkels tudse ;D.
Min mand er ellers forholdsvis "maskulin" og jeg indrømmer blankt at det er ham, der afliver og som regel også flår/plukker/slagter vores dyr. Men lige den slags overraskelser er han ikke så glad for. Heller ikke da der havde forvildet sig en lille flagermuseunge ind på stuegulvet, hvor den lå og lignede en nullermand som min mand prøvede at støvsuge op (ja, han kan også støvsuge /o), hvorpå kræet spredte vingerne ud, åbnede det lille lyserøde gab med små, hvide skarpe tænder - og hvæsede ad ham. Uha en lyd - fra manden altså. Så jeg måtte samle det lille pus op (flagermusen, altså) og forsigtigt bære den udendørs i hækken alt imens manden råbte op om bid, rabies og Dracula ::).
Så at Keld også har et par fobier er vel bare noget, der skal klares hen ad vejen ;)

Åhhh Ja.. Dracula..<B griner.. er helt flad af grin.. stakkels lille flagermus, den må da havde fået dig et chok for livet.. griner.. men neej hvor må det havde lydt sjovt.. <H  *g *o *g
Hilsen Rosita.

0.2 Moskusænder
1.0 Engelsk bulldog
1.1 huskatte
1.0 Tamgris (Manden) ;)

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #22 Dato: 01 Marts , 2012, 12:38 »
jeg tænker at Kjeld kan tolerancetrænes med chokoladefrøer..... MUMS!.....

og iøvrigt 1000 tak for en skøn tråd... vi vil fravige ideen om udgang til haven fra badeværelset ved vor ombygning til sommer... der er for store farer forbundet med sådan en åbning... LOOOOL

glæder mig til at læse mere om Kjeld ;)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #23 Dato: 01 Marts , 2012, 13:12 »
For pokker da sikke nogle historier, det er godt med lidt gode grin. Tak til Gåsepigen og Ankerine  og ikke mindst Keld og Gert.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #24 Dato: 01 Marts , 2012, 15:17 »
Ja helt fantastisk /o

Det minder mig lidt om en historie hjemme fra os af, en uge før vores bryllup, hvor jeg er på vej til frisør for at snakke hår, blir jeg ringet op af min stakkels mand. Han er heeelt fra den. "Skat hvornår kommer du hjem, vi har en kæmpekrise??" "Æh jeg er jo lige kommet siger jeg, der går en times tid HVAD er der sket?"

"Okay du er nødt til at skynde dig hjem der er en ROTTE i kælderen?"

"En ROTTE? Prøv at se om du kan få den jagtet ind i et rum så du kan lukke døren så kommer jeg"!

"Nej nej du behøver ikke komme nu, rotten er død, bare skynd dig at komme hjem når du er færdig så du kan smide den ud for jeg rører den IKKE!!"

 Så jeg kom hjem til en kommende mand som var ved at dø af skræk over den DØDE rotte i vores kælder. Så måtte jeg jo fatte skovlen og selv smide den meget lille rotte som ganske rigtigt var stendød, ud, mens Patrick nærmest dansede ballet fordi han dels var ved at "brække sig" som han sagde, dels var meget meget nysgerrig efter om jeg nu fik smidt den ordentligt ud. Og nå ja samtidigt med dansen skulle han da lige ha tøj over i tørretumbleren og jeg skulle bare ikke nærme mig med den klamme rotte. Så ku jeg stå der med min skovl ::)  ;)

Åh de mænd (og Keld)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #25 Dato: 01 Marts , 2012, 18:32 »
Stærkt kønsdiskriminerende og usande eller overdrevne historier ???
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #26 Dato: 01 Marts , 2012, 18:39 »
Vi er et meget kønsdiskriminerende forum ;D der er jo mange HØNS herinde :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #27 Dato: 01 Marts , 2012, 19:16 »
Jeg morer mig kosteligt over denne tråd, mens min mand har meget sympati med Keld (og Gert ikke mindst). Det sker at vi har frøer der kommer ind i kælderen af et vindue og min mand nærmer sig ikke kælderdøren før jeg har sørget for at den er sat ud igen. Samme situation som med den døde rotte udspiller sig ligeledes herhjemme hvis kattene har lagt en mus i kælderen 

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #28 Dato: 01 Marts , 2012, 19:21 »
Nu vil jeg så liiiiige sige at MIN mand godt kan fjerne en død mus  /o(og vi har tre katte så det bliver til nogle stykker :o) men er den levende - så bliver jeg tilkaldt ::). Det samme hvis én af de fredede brandmus skal vristes ud af kæften på en af kattene, der ikke vil forstå at de er fredet /1. Jævnligt må de små pus aflives men nogle af dem kan da genudsættes. DET rører manden ikke ved *g.
Nå, men tilbage til Keld - Er hun kommet i bad igen?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #29 Dato: 01 Marts , 2012, 22:56 »
Nå, men tilbage til Keld - Er hun kommet i bad igen?

Åh nejda. Keld startede morgenen med at hvæse af bassinet allerede inden han var kommet ud af gåsehuset.

Men frøen var jo væk, så jeg ville se, om ikke jeg kunne få ham hurtigt op på hesten igen. Jeg lokkede ham forsigtigt hen til kanten med en godbid, og han drak endda lidt vand. Men så sprang han pludselig tilbage med et hvin og begyndte at hvæse uhæmmet igen. Og ganske rigtigt, dér svømmede endnu en frø. En stor en, endda. OG dens lillebror. Keld stillede sig i sikkerhed henne ved havelågen, mens jeg prøvede at fiske kræene op med et net. Og der stod han så og båttede utilfreds, indtil jeg opgav frøjagten og fulgte Keld over til naboen, hvor han tilbragte resten af dagen. Han ville dog gerne med hjem, da det begyndte at blive mørkt, men han gik i en stor bue uden om bassinet.

Jeg har stået med nettet klar i sammenlagt over en time i dag, men det er ikke lykkedes mig at fange nogensomhelst frøer. Det ender nok med, at jeg må tømme bassinet for vand og så frøsikre kanterne.

Hvor køber man frøhegn til gåsebassiner? ???
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat