Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dræberfrø!!!  (Læst 10858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Dræberfrø!!!
« Dato: 29 Februar , 2012, 16:21 »
Så er sløret muligvis løftet for, hvad der fik Keld skræmt væk fra bassinet sidste år.

I dag padlede han fredeligt rundt. Pludselig begyndte han at skrige, hvorefter han baskede op og søgte tilflugt flere meter fra bassinkanten. Han hvæsede og hvæsede; selv da jeg kom ud til ham med en godbid, blev han ved med at hvæse - og så fik jeg øje på synderen: en DRÆBERFRØ! Eller i hvert fald en frø, som Keld fandt meget farlig. For mig lignede den dog en ganske almindelig ca. 6 cm. lang frø, som svømmede rundt i hans bassin.

Den farlige frø er nu omplaceret til den lille havedam, som Keld aldrig bader i. Og så varer det nok såmænd kun en par måneder, før Keld tør bade igen... *f
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #1 Dato: 29 Februar , 2012, 16:49 »
 *g Det er vist meget heldigt at Keld ikke lever som vild gås  ;D

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #2 Dato: 29 Februar , 2012, 16:55 »
Nårh ja ... liden tue kan også vælte stort læs  ;D Stakkels, stakkels Keld  ;)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Dyre-tossen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 372
  • Der er plads til alle og en hver
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #3 Dato: 29 Februar , 2012, 17:01 »
Haha :D stakkels Keld, har medlidenhed med ham ::) :P
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #4 Dato: 29 Februar , 2012, 17:22 »
Stakkels Keld altså :( ...det er da heller ikke sjovt at opdage sådan en fremmed torpedo i sit badekar :o

Det lyder som om mysteriet nu er opklaret...bare møg ærgeligt, hvis det meste af forår og sommer skal gå, inden Keld tør vove pelsen ..eller fjerene  i bassinet igen
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #5 Dato: 29 Februar , 2012, 17:27 »
Aj det er jo i den grad skræmmende for den stakkels gås at der er fremmede i hans badekar, og helt ærlig jeg tror heller ikke at jeg ville bryde mig om en frø i mit badekar,  :o så der må sikkerhedsnet på om natten, så frøerne ikke ubemærket kan overtage domænet....
Stakkels stakkels Keld der lige var blevet modig igen... hvad nu hvis han slet ikke vil op i det igen, jeg mener 1 gang måske, men 2 uha  /d
« Senest Redigeret: 29 Februar , 2012, 21:40 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #6 Dato: 29 Februar , 2012, 19:12 »
Har du overvejet en krisepsykolog til Keld :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #7 Dato: 29 Februar , 2012, 19:43 »
Det er da en fuldstændig normal reaktion, siger min mand, der sidste sommer uforvarende tog brusebad med en tudse, der sad i et hjørne af brusekabinen. Nøj, hvor kunne han hyle - manden altså :o indtil mor her kom og skyllede sæben ud af øjnene på staklen (tudsen, altså ::)) og satte den udendørs igen.
Det var lige før manden tilmurede den terrassedør, han selv har sat i badeværelset for at kunne få frisk luft om sommeren.....

Så Keld er absolut ikke alene med sin paddeforskrækkelse *t
« Senest Redigeret: 29 Februar , 2012, 19:52 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #8 Dato: 29 Februar , 2012, 19:44 »
Stakkels Keld og stakkels Gert.... Jeg ser pludselig sjove billeder *f.... Tak for beretningerne /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gitte Langkniv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #9 Dato: 29 Februar , 2012, 20:01 »
 *f de er da også 'vildt farlige' sådan nogle frøer!!! Her går frøerne selv op i havedammen, og desværre går de til, når det fryser så hårdt om vinteren  :-[ i år har jeg fisket mere end 20 døde frøer op  :(
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #10 Dato: 29 Februar , 2012, 20:05 »
 *g *g jeg kunne altså også lige se en film der. Ej hvor sjovt  /o både med det ene og den anden . ha ha
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #11 Dato: 29 Februar , 2012, 22:54 »
Har du overvejet en krisepsykolog til Keld :D

Jeg har faktisk slet ikke fået undersøgt, om der bor en gåsehvisker i området. Er ret sikker på, at Keld også er bange for krisepsykologer. ;D

Det er da en fuldstændig normal reaktion, siger min mand, der sidste sommer uforvarende tog brusebad med en tudse, der sad i et hjørne af brusekabinen. Nøj, hvor kunne han hyle - manden altså :o indtil mor her kom og skyllede sæben ud af øjnene på staklen (tudsen, altså ::)) og satte den udendørs igen.
Det var lige før manden tilmurede den terrassedør, han selv har sat i badeværelset for at kunne få frisk luft om sommeren.....

Så Keld er absolut ikke alene med sin paddeforskrækkelse *t

Jeg mangler ord. Kom han til krisepsykolog?
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #12 Dato: 29 Februar , 2012, 23:20 »
Stakkels Keld  :) Du må huske at tjekke bassinet inden der skal bades for eftertiden  ;D Det er jo nok ikke med sådanne chol oplevelser  ;)
Malene

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #13 Dato: 29 Februar , 2012, 23:28 »
Altså kjeld...  ;D ;D
Jeg er vild med hende. Nu du har ladet det sive at kjeld er en hun har jeg svært ved at sige ham.

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Dræberfrø!!!
« Svar #14 Dato: 01 Marts , 2012, 09:09 »
Det er da en fuldstændig normal reaktion, siger min mand, der sidste sommer uforvarende tog brusebad med en tudse, der sad i et hjørne af brusekabinen. Nøj, hvor kunne han hyle - manden altså :o indtil mor her kom og skyllede sæben ud af øjnene på staklen (tudsen, altså ::)) og satte den udendørs igen.
Det var lige før manden tilmurede den terrassedør, han selv har sat i badeværelset for at kunne få frisk luft om sommeren.....

Så Keld er absolut ikke alene med sin paddeforskrækkelse *t

Mwahhahha Der løb lige 20 stks kuldegysninger ned ad ryggen der. Jeg var bestemt faldet besvimet om  ::) ::) ::)

Måske keld kan trænes med en plastik frø???