Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 3 ugers moskusællinger til salg i Gul og Gratis?????  (Læst 7159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
3 ugers moskusællinger til salg i Gul og Gratis?????
« Dato: 08 Oktober , 2008, 18:03 »
Hej alle fjerelskere  :D

Har lige læst en annonce i Gul og Gratis. En i Gudme på Fyn, sælger moskusællinger som ikke er mere end 3 uger gamle.
Er det ikke lidt tidligt at tage dem fra andemoderen?? De kan da ikke klare sig selv, eller kan de?
Jeg har ikke så meget forstand på svømmefugle, men jeg synes bare det lyder tidligt  :o :o
Knus Lisbeth

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 3 ugers moskusællinger til salg i Gul og Gratis?????
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2008, 18:19 »
Hvis de udruget på maskine, så har de slet ingen mor !!! bare rolig det sker der ikke noget ved. Desuden er ællinger/gæslinger hurtige til at blive varmefrie.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: 3 ugers moskusællinger til salg i Gul og Gratis?????
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2008, 18:38 »
Okay. Med annoncen følger et billede af en andemor og ællinger, men er kun vant til høns og kyllinger  ;D
Knus Lisbeth

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: 3 ugers moskusællinger til salg i Gul og Gratis?????
« Svar #3 Dato: 09 Oktober , 2008, 21:08 »
Både kyllinger og ællinger kan sagtens klare sig uden en mor. Bare de får en anden varmekilde.
Selvom de så blev taget fra ande mor som 5 dage gamle kan de sagtens klare sig alligevel.
Det er, i mine øjne, mere synd for anden hvis alle hendes ællinger bliver taget fra hende.
Dog er min erfaring at bare de beholder et par stykker så er de godt tilfredse.

Danny
Himlen bør altid være blå!