Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns har indtaget kyllingehuset !  (Læst 1078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Høns har indtaget kyllingehuset !
« Dato: 06 Maj , 2012, 21:36 »
Mine Arucana kyllinger på nu 8 uger har et lille hus i hønsegården. I forgårs åbnede jeg så de kunne dele hele hønsegården med hønsene, men stadig har deres eget lille hus. ;D I går gik det fint. Hønsene var henne og kigge ind i kyllingehuset, og min skruk uddelte lidt hak, da de store kyllinger kom for tæt på hendes små.
 Men i dag har hønsene indtaget kyllingehuset som "her vil vi lægge æg" sted.  ::) det var jo ikke lige planen. Så mine Araucana kyller har været hjemløse, da der konstant har lagt en høne i deres seng for at levere æg.
I aften måtte jeg så hjælpe kyllerne ind i deres hus, for de stod bare fortabte i haven  ???
Hvad gør jeg ? Lukker, så de har egen indhegning ( i hønsegården) igen, eller jager hønsene ud af kyllingehuset ? Eller skal jeg bare flytte kyllingerne ind i hønsehuset og lade kyllinge huset være til fri benyttelse ? 
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Høns har indtaget kyllingehuset !
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2012, 22:15 »
Kyllerne skal da have deres hus at sove i, så ud med de indtrængende høns! De må lægge deres æg hvor de plejer.