Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er det egentlig for tidligt?  (Læst 2914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Langkilde

  • Gæst
Er det egentlig for tidligt?
« Dato: 06 Maj , 2008, 21:46 »
Nu er det jo godt en uge siden at jeg hentede mine "daggamle" dværg Sussex. Det viste sig i øvrigt at sælger havde daggamle kyllinger i alderen 24 timer til 4 uger ??? Nå men skidt med det - jeg tog hvad der var. Og faktisk virker det som om de store passer på de små  :o

Men nu er spørgsmålet så? De store skulle vel gerne ud og de små er for små?!? Eller er de. I weekendens gode vejr smække jeg døren op og ud fór hele banden. De piler tilbage til varmelampen ind i mellem men ellers elsker de det fri. Og der er kun åbent når jeg er hjemme og holder øje!

Er det for tidligt at lukke kyllinger ud der kun er én uge?

Stemningsbillede

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er det egentlig for tidligt?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2008, 22:30 »
dit største problem vil være katte og ikke mindst rovfugle krager  råger måger og hvad der ellers kunne komme forbi.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Er det egentlig for tidligt?
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2008, 22:51 »
Nej, der er ingen tvivl om, at de nyder at komme ud, og så ind og varme sig lidt, og så ud igen, men verden er stor, når man er så lille.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Langkilde

  • Gæst
Sv: Er det egentlig for tidligt?
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2008, 22:59 »
Ud i det fri betyder ud i volieren  :D
Men det er jo også 10 gange så meget plads  ;D

Men der kommer i hvert fald ingen rovdyr

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Er det egentlig for tidligt?
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2008, 23:03 »
Bare de selv kan komme ind og finde varmen....

Mine på en uge er også lige kommet ud, men de skriger jo himmelhøjt hvis de fryser og mutter kommer straks, med en varm mave ;)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er det egentlig for tidligt?
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2008, 23:08 »
Hvis de som du siger selv kan finde ind i varmen og din hønsegård er overdækket, så er det rigtig fint for dem at komme ud i det dejlige vejr.  <L <L <L <L <L
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn