Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Balut æg  (Læst 11025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 174
Balut æg
« Dato: 30 Juni , 2011, 20:47 »
læste en blog herinde om bla balut æg
og tænkte det skal jeg lige se lidt om på youtube,  oplevelsen vil jeg da gerne lige dele med jer andre.
Advarsel det er godt nok en seriøs klam delikatesse  ;D Ikke For Børn.
http://www.youtube.com/watch?v=EpUW0b8G9Dk
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Balut æg
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2011, 20:54 »
Og så blev jeg da lige færdig med at hyggespise ostepops!  /3
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 223
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Sv: Balut æg
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2011, 21:45 »
yarkkkk... jeg får det godt nok som Wanda's blå mand...

Venlige hilsener fra
 Berit

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: Balut æg
« Svar #3 Dato: 01 Juli , 2011, 10:53 »
Ej fy for pokker  /3
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Balut æg
« Svar #4 Dato: 01 Juli , 2011, 13:17 »
Hver sin lyst.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Balut æg
« Svar #5 Dato: 01 Juli , 2011, 13:29 »
Kendte en filipiner engang, som fortalte mig om det... Han så helt salig ud, da han beskrev hvor godt det smagte... ::)

Synes i øvrigt det er så trist at se de bare slår de æg ud, mens der er levende fostre i dem :(

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Balut æg
« Svar #6 Dato: 01 Juli , 2011, 15:11 »
Jeg betragter ellers ikke mig selv som hverken sart eller kræsen, men bare tanken om at spise et knapt færdig udviklet kogt andefoster med "hud og hår" lyder dog og ser IKKE særlig appetitligt ud..

Puhaa -  <R
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Balut æg
« Svar #7 Dato: 01 Juli , 2011, 15:31 »
Nu er det vist min blog der henvises til.

Og for det første det de viser i starten af videoen er ikke normalt,det er kun de extreme der spiser balutten så gammel,jeg tror den er paseret 20dg mindst.

Dernæst vises alle billeder jo med rå balut,balut spises efter den er kogt ca 30 min. og normalt i en alder af 15 til 18 dg.
 
Derefter kan jeg jo berette om mange ting vi spiser som de synes er ret klamme,feks. helt rå grøndsager de vil aldrig røre det,når jeg spiser advokado med salt peber og rejer,nej advokado spises med mælk og sukker,phillipinere spiser næsten alle dyr,men prøv at foreslå hest,jeg spiser det med glæde men her er du at opfatte for pervers hvis du indrømmer du spiser hest.

Men okay jeg giver jer jo lidt ret,jeg spiser det heller ikke selv,men kan love jer de nyder det meget,og det er en stor industri her,blot mit lille nye firma sælger 100000 æg om ugen.

                                        Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Tommy1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 174
Sv: Balut æg
« Svar #8 Dato: 01 Juli , 2011, 17:28 »
ja det var din blogg jeg læste det i niels, og den kan godt anbefales, det er spænde læsning, tak for den,
  ;D
altid rart at lære om noget nyt. vi spiser jo også masser, af kaviar  og det er vel lidt det samme som balut, bare fra fisk.   :D
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Balut æg
« Svar #9 Dato: 02 Juli , 2011, 13:41 »
Tommy1

Hvis du vidste hvor vild jeg er med caviar,både den ægte,men sandelig også den Danske Stenbiderrogn,da jeg boede i Dk var det i Gilleleje så jeg fik en del stenbiderrogn. Spec.med advokado er det lækkert

Her kan vi næsten ikke få rogn,jeg tror det er pga.temperaturen,men så er der jo en del Sushi restaranter i de store byer, og det er ikke at foragte,det er nok min livret pt med Wasabi.

                                God Appetit VH Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline anndorte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Balut æg
« Svar #10 Dato: 02 Juli , 2011, 15:45 »
For en del år tilbage rejste jeg med rygsæk i Philippinerne - en dejlig oplevelse hele vejen igennem. Kosten var måske lige knap så kødrig som jeg var vant til hjemme, så en dag hvor jeg ventede på en færge blev jeg fristet af en stor kurv med skønne kogte æg! Damen stod og råbte "balut" og folk købte glade og fro til at medbringe på færgeturen! Et æg var lige præcist hvad min krop skreg på - men stor var min overraskelse da ægget blev åbnet! Jeg havde overhovedet ikke set det komme - aldrig hørt om fænomenet! Til gengæld fik de omkringsiddende lokale et godt grin da de så mit ansigtsudtryk! Og jeg fik en lektion i egnsretter! Jeg er normalt ikke specielt sart når det kommer til sære spiser og har fortærret ting jeg ikke aner hvad var, men må indrømme at dette æg blev foræret til en medpassager!
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Balut æg
« Svar #11 Dato: 03 Juli , 2011, 18:43 »
jeg er facineret af hvad andre madkulturer bringer og har også med begejstring læst den omtalte blog, surfet youtube-klip etc. Jeg fæstner mig ved at en anden filipiner i sin beskrivelse skriver, at det er en delikatesse, man nyder med lukkede øjne - for det SER uappetitligt ud men smager himmelsk og er fyldt med protein og energi. Jeg er nysgerrig på om man "bare" sutter væsken i sig eller spiser det hele - og er der overhovedet væske efter så lang kogetid? Hvordan er konsistensen? Og hvad er det for en hård del, man ikke spiser?

Jeg er ikke engang i nærheden af at smagsprøve, selvom jeg har spist chokoladeovertrukket kakerlak, er jeg ikke særlig fristet til at prøve dette. Det er virkelig grænseoverskridende for sådan en gennemdansk dansker  :D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.