Forum > Høns

Katte og kyllinger.

<< < (2/2)

Susanne Ebbe:
Her tager kattene heller ikke kyllingerne. Og jeg har også fodret med aflivede daggamle kyllinger. Men kattene kigger slet ikke efter dem, det er som at de bare skal være der. Heller ikke naboens kattedyr tager dem og skruk og kyllinger er ellers på vandring for tiden.

Danny Westh:
Vores katte de "angriber" de voksne høns gang efter gang. Sandsynligvis bare i leg men jeg tror nu nok at de ville snuppe kyllingerne hvis de kom ud. Jeg har dog aldrig givet dem chancen så jeg ved det ikke 100%.

Danny

Linda Andreasen:
Her hos mig er der 4 katte og ingen problemer overhovedet  <:

Ole Nørgaard:
Hej, tak for alle jeres svar. Vi har også for en del år siden fodret med daggamle kyllinger og de to katte står da heller ikke tilbage, hvis der er mulighed for at snuppe en solsort. De viser dog ikke særlig stor interesse for de voksne høns. Vi lader det komme an på en prøve, den dag de er 3 uger.

Helle:
@Nørgaard. Hvordan gik det med at sætte kyllingerne ud som 3-ugers sammen med skrukken. Har i gjort det??

Vi har købt et par dværgsilkehøner og fik en stor kylling med i købet. Tror nok den er ca. 9-12 uger. Var i hvert fald varmefri. Vores egne to katte er meget uinteresserede i hønsene. De har tidligere levet i fred og ro sammen med hønsene. Derimod har naboen siden sidst vi havde høns, fået ny kat, og den er MEGET interesseret i hønsene. I øjeblikket går de i en meget lille overdækket indhegning, og jeg vil gerne have dem ud hvor der er mere plads, men er bange for om naboens fede hankat kan finde på at tage kyllingen.

Er der nogle erfaringer??  ???

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version