Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: chicken guard  (Læst 2536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
chicken guard
« Dato: 16 December , 2022, 10:43 »
Oplever i også problemer med jeres chicken guard åbner når det bliver så koldt. Den hænger inde under et udhæng. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om den ikke kan lide så slemme frostgrader eller om det er batterierne der står af i den her kulde. Jeg synes ikke det er ret længe siden jeg satte nye batterier i. Den kan ikke trække lågen op, nedad går det bedre. Og lågen glider let og fint så det er ikke der.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: chicken guard
« Svar #1 Dato: 16 December , 2022, 16:38 »
De fleste batterier kan levere strøm ved temperaturer under 0°C, men de kemiske reaktioner sker langsommere (den indre modstand i batteriet stiger), når temperaturen bliver lav.
I hård frost - som vi har nu, kan batteriets kapacitet falde helt ned til 50 procent.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: chicken guard
« Svar #2 Dato: 16 December , 2022, 17:05 »
tak for svar. Vi kan da vist roligt sige kong frost er efter os. Lige nu er temperaturen nede på -10 gr. Jeg har valgt at vente med at sætte nye batterier i til frosten lige forlader os igen. Så åbner og lukker jeg pr. håndkraft i disse dage. Det skulle jo lette igen fra mandag. Jeg render alligevel dernede hele tiden for at skifte deres vand, det kan godt nok også nå at fryse til.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner