Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg..  (Læst 4596 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Christensen

• Bruger
Salg af æg..
« Dato: 18 April , 2025, 23:29 »
Spørgsmål til fagkundskaben.  :)
Jeg har måske mulighed for at købe frasorteret æg (f.eks. med dobbeltblommer, små æg etc.) direkte fra et større hønseri til fornuftig penge, som jeg muligvis kan få en lille forretning ud af, ved at sælge æggene videre til lokale forbrugere som "stalddørssalg" fra min privat adresse - må jeg det? Jeg har selvfølgelig gransket Fødevarestyrelsens regler, men lige netop denne her form for æggesalg synes jeg ikke jeg finder svar på, når æggene ikke er fra egne høns. Nogen der ved noget om det? 

Offline Hans-Kurt

• Bruger
Sv: Salg af æg..
« Svar #1 Dato: 20 April , 2025, 19:37 »
Jeg er ikke fagkundskaben -  :) - men har haft gårdbutik på egen gård i 14 år. Fra 1991 til 2005/2006.
Dengang måtte jeg sælge EGNE PRODUKTER efter særregler for salget. Men når jeg indkøbte feks lammefjordskartofler til videresalg, gjaldt de samme regler i min butik, som var gældende for feks Brugsen i Tølløse.
Altså videresalg af andres madvare, er der regler for, som gælder alle butikker/salgssteder i landet.
så mon ikke du kan sælge æg, blot du overholder gældende regler for æggesalg i DK.
Datomærkning - bestemt gradtal osv osv.
Jeg ville ringe til det lokale kontor for veterinær kontrol. De skal under alle omstændigheder godkende dine salgslokaler.