Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fødevarestyrelsen blokerer for salg af danske kyllinger på usagligt grundlag  (Læst 54444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline TrineG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 52
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.0.18 skånske blomsterhøns
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Lidt spøjst at Fødevareminister her anklager supermarkeder for at være dobbeltmoralske når de tager store avancer på økokyllinger
http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2242726/minister-anklager-supermarkeder-for-dobbeltmoral-oekokyllinger-er-alt-for-dyre/

Spørgsmålet er om han (og FVST) ikke selv er det når de blokerer for salg af slagtede kyllinger fra små avlere på et usagligt grundlag
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Oestjylland/2014/06/24/063034.htm

Som en opfølgning på det her, så kommer jeg i P4 middagsnyhederne omkring salg af slagtet fjerkræ
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lene Skelmose

  • Gæst
Simpelthen  /o /o /o
Endnu et argument kunne være at rimelige regler kan fremme salg at lokalt fremstillede fødevarer.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Hvor er jeg træt af nye, fornyede, ændrede, skærpede love, regler, forordninger osv. /d
De nye når dårligt at komme ud af trykken, før de næste er på vej.
Det er slet ikke længe siden, at hjemmeslagteren kom kørende med sit kar og vi skulle have varmt vand og snaps parat.
Så mødte de forskellige aftagere op og hjalp til. Grisen/grisene blev trukket op på stiger, og processen gik i gang. Efter udskæring blev kødet fordelt i medbragte baljer og blev slæbt hjem.
Sådan har man altid gjort, uden at nogen blev syge af kødet.
Der var heller ingen, der blev syge af vores slagtede fjerkræ eller æggene.
Det blev pludselig kategoriseret som livsfarligt.  ???
Det går over min forstand :blank:
 
 

Offline Jesper Janken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Så må jeg vel godt sælge en renset og plukket kylling jeg skal bare skyde den først eller må man så gerne sælge en renset og plukket kylling der har tabt hovedet til øksen når man nu som jeg har jagttegn?..
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Nu kommer de også med sendevognen. Lyt med fra kl. 16.00 i eftermiddag
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Jesper Janken.
 ;D

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Desværre Jesper.. Jægeren må sælge vildt, der er skudt.. Ikke en tamhøne, der er skudt i baghaven!! Ellers havde jeg også bare fået min kæreste til at skyde ænderne
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Du er sej Finn
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Jesper Janken, fødevarestyrelsen siger (ikke overraskende) NEJ! og jeg har spurgt ;-)

men mening giver det ikke ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Jesper Janken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Det er Fan.. et underligt land vi lever i der er så mange regler at de ikke engang selv kan finde ud af det jeg prøvede også for et par år siden at ringe med et spørgsmål om en trailer efter min bil ringede til motorkontor politi og en kørelærer fik 3 forskellige svar ikke nemt for os alm dødelige at finde rundt i denne lov jungle når de ikke engang selv kan
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Godt indlæg Finn, du gør noget ved sagerne. Lad os håbe Dan Jørgensen vil lytte. *k
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"