Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Forumdag Fra kl. 10 til 16 Ungersbjerge 7 5683 Haarby.: 24 August , 2013

Forfatter Emne: Forumdag 2013  (Læst 97910 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forumdag 2013
« Svar #135 Dato: 26 August , 2013, 09:32 »
Det sjove var jo at Frank kun var næsten ligeså hurtig som seabright hanen, der pilede rundt, og det er jo ikke nemt at indhente sådan en lille sprinter på alle fire,, det var da også først da nogen trådte ind foran hanen at den blev indhentet.. godt det foregik midt ude i det hele, så der ikke var mulighed for at løbe til skovs, for så havde Frank vist kravlet rundt på Fyn endnu.. godt det er en ø  <:
« Senest Redigeret: 26 August , 2013, 15:57 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #136 Dato: 26 August , 2013, 09:40 »
Jeg siger også mange tak for sidst til alle - især til Peter og Jette, som er så gæstfrie, at lade os komme så mange :)

Planlægning og nu også lidt erfaring gør det jo lettere fra gang til gang, og nu det lader til vi også har vejrguderne med på ideen, så skal det nok gå til næste år også :)

Det eneste minus ved dagen: Den går alt for hurtigt!!
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #137 Dato: 26 August , 2013, 11:09 »
Og hvad høns dog ikke kan gøre ved folk... Min kæreste, Flemming, slog sig ned ved de små Antwerpener skæghøns og var helt solgt... Jeg havde i forvejen et godt øje til Franks MEDK, og blev da helt overbevist denne dag.

Men - den hønsegård vi havde i tankerne, var med en flok store høns af forskellige racer! Vi må lige omtænke lidt, hvis der også skal være plads til 2 små racer med haner...

Igår gik Flemming så 'amok' med motorsaven for at gøre plads til hønsehus og hegn. 4 fulde traktorvogne senere (er der noget vi er gode til, så er det at save ned og køre væk, og nøj, hvor det pynter og lysner!), tegner det rigtigt godt for et kommende hønseparadis på omkring 300 m2 med græs, skovbund, læ og ly, sol og skygge og masser af steder at rode og hygge sig. Så skal vi have fundet hegn og stolper samt materiale til huset. Huset bliver fint - med glaseret tegl-tag, noget han har liggende :)

Gad vide om han kan vente helt til foråret med hønsene, som vi ellers havde talt om...  ::)
Mvh Marianne

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag 2013
« Svar #138 Dato: 26 August , 2013, 11:54 »
det kan han da ikke Marianne ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Forumdag 2013
« Svar #139 Dato: 26 August , 2013, 14:28 »
Hun blev i den grad bidt af Peters Brahma hane,,, der ikke lige syntes at det var i orden, at blive taget ud og beset i alle ender og kanter  <:

He he.. Dejligt når dyr har deres egen megning om hvad man vil finde sig i, så kommer kyllerne nok til at gå i fint spind med resten af Brahma-queensne herhjemme, for her ved man godt, man har en megning, og den bliver brugt ::) ;D Jeg har ingen andre dyr der forstår at spille så fornærmet som de rolige bamser, ikke engang katten Fie fut, kan være så fornærmet *f

Men sådan et ordeligt Brahma hak, hvor han virklig mener det, gør dælme nas. Jeg skulle i foråret give indsprøjtninger til vores hanefar og hanedreng hver dag i 5 dage efter de var blevet bidt af hunde..
Jeg er vant til at nusse med hanefar og han ligger sig ind til mig og håber jeg gider nusse ham lidt i nakken inden han bliver sat ned igen, så jeg ved ikke, om jeg blev mest forskrækket/overrasket eller det var smerten der fik mig til at hyle op med knapt så pæne gloser, da han lige fortalte, at det der stik, skulle jeg ikke tro jeg bare lige kunne slippe let fra, så tak for sidst dame :o ::)

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forumdag 2013
« Svar #140 Dato: 26 August , 2013, 14:48 »
Ja det kan godt være "farligt" at se andre racer høns.  ;)

Jeg gad godt havde set Frank fange den lille Sebright. Men jeg skulle jo (desværre) passe kørslen med en færge.

Og ja den sorte Brahma hane manglede det bistre blik, men IKKE det bistre humør. ;D ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #141 Dato: 26 August , 2013, 18:36 »
det kan han da ikke Marianne ;)

Nej... Han kom glædesstrålende hjem med hegn og stolper i dag, men nu står han og graver stolper i jorden :-)
Mvh Marianne

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forumdag 2013
« Svar #142 Dato: 26 August , 2013, 19:21 »
Så mangler jeg lige en "synes godt om"-knap Marianne. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #143 Dato: 26 August , 2013, 21:05 »
Ja det Gør jeg også  :D
Mvh Marianne

Susanne

  • Gæst
Sv: Forumdag 2013
« Svar #144 Dato: 26 August , 2013, 21:19 »
Og hvad høns dog ikke kan gøre ved folk... Min kæreste, Flemming, slog sig ned ved de små Antwerpener skæghøns og var helt solgt... Jeg havde i forvejen et godt øje til Franks MEDK, og blev da helt overbevist denne dag.

Men - den hønsegård vi havde i tankerne, var med en flok store høns af forskellige racer! Vi må lige omtænke lidt, hvis der også skal være plads til 2 små racer med haner...

Igår gik Flemming så 'amok' med motorsaven for at gøre plads til hønsehus og hegn. 4 fulde traktorvogne senere (er der noget vi er gode til, så er det at save ned og køre væk, og nøj, hvor det pynter og lysner!), tegner det rigtigt godt for et kommende hønseparadis på omkring 300 m2 med græs, skovbund, læ og ly, sol og skygge og masser af steder at rode og hygge sig. Så skal vi have fundet hegn og stolper samt materiale til huset. Huset bliver fint - med glaseret tegl-tag, noget han har liggende :)

Gad vide om han kan vente helt til foråret med hønsene, som vi ellers havde talt om...  ::)

Det lyder vel nok hyggeligt, Marianne  :)

...og hvor kan jeg godt forstå, du er faldet for MEDK - de er så utrolig elegante at se på :)

Offline mvk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Forumdag 2013
« Svar #145 Dato: 26 August , 2013, 22:10 »
Så mangler jeg lige en "synes godt om"-knap Marianne. ;)
Og lad det så være en opfordring til teamet bag fjerkræforum ...

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #146 Dato: 27 August , 2013, 08:44 »
Fortsættelse til historien om den hønsebesatte mand...: I dag kører vi til Jylland med en stor trailer og henter et stort legehus  8) Det skal så ombygges til formålet.

Og så siger han: Ja, man kan jo sagtens lave en hønsegård i hønsegården til de små, når der nu er så meget plads  ;D

Jeg er sgi ikke vant til at det går så stærkt, mon ikke der er liv i hønsegården en gang i næste uge...

Så hvis der er nogen der har nogen store høns fra i år eller til nød sidste år (gerne frasorterede) i racerne: maran, araucana, barnevelder, welsumer, faverolles, australorps, wyandotter eller skånske blomsterhøns, så sig til... Vi skal ikke have dem allesammen, men et par af hver af en 5-6 racer. Maran og araucana for æggenes skyld, så de skal være blandt dem :)
Mvh Marianne

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Forumdag 2013
« Svar #147 Dato: 27 August , 2013, 09:20 »
 :laugh: :laugh: Du må vist hellere ændre den triste smiley i underskriften............
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #148 Dato: 27 August , 2013, 09:27 »
Ja for pokker  ;D
Mvh Marianne

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Forumdag 2013
« Svar #149 Dato: 27 August , 2013, 10:05 »
 /o og tillykke  <I
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk