Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Forumdag Fra kl. 10 til 16 Ungersbjerge 7 5683 Haarby.: 24 August , 2013

Forfatter Emne: Forumdag 2013  (Læst 97958 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forumdag 2013
« Svar #120 Dato: 24 August , 2013, 22:42 »
http://fruen-af-ruevej.blogspot.dk/2013/08/forumdag-2013-det-store-hnsetrf-pa-fyn.html

Har lavet et blogindlæg med en masse billeder fra i dag.

Tusind tak for en skøn dag. Hvor var det hyggeligt at få snakket med jer allesammen. Jeg glæder mig allerede til næste år.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Forumdag 2013
« Svar #121 Dato: 25 August , 2013, 00:10 »
Selv om vi kom alt for sent af sted imorges, fordi andemor absolut ville starte dagen med at præsentere nyklækkede ællinger og den lille familie bestemt ikke ville lade sig flytte ind i skrukboksen, kom vi dog heldigvis afsted alligevel. Så vi vil gerne sige tusind tak for en smadder dejlig dag med husly i de smukkeste omgivelser. Vi er bare så imponeret over hvor meget der er sket på gården siden sidste år. <M
 Vi har alle 5 hygget os rigtig meget med at kigge på de fine dyr, nusset geder og hunde. Køre i hestevogn, fare vild i labyrinten, set nye og gamle ansigter, og spist os prop mætte i svine god mad, men sikke da for et kagebord /o
Vi er listet forsigtigt hjem med den fine bakke rugeæg fra Peter, der nu står lige så roligt som rollingerne der er gået om kuld. Nu håber jeg de hopper lige så lystigt ud af æggene om ca. 3 uger, som jeg ved mine 3 morgenfriske unger hopper ud af sengene kl 5:30 for at fortælle solen er vågen :o ::) :P

Vi glæder os allerede til næste år, for forumsdag er bare en herlig tradition. !k
 

 
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Forumdag 2013
« Svar #122 Dato: 25 August , 2013, 07:54 »
 :) Det lyder som en skøn dag- dejligt med beskrivelser og billeder  <E

Jeg håber det bliver muligt at komme med næste år  *k
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag 2013
« Svar #123 Dato: 25 August , 2013, 08:29 »
Eller vi ses igen på LU den 14.+15. december i Herning, hvor gæve Forums folk nemlig også mødes.
INTET kan holde os væk :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Forumdag 2013
« Svar #124 Dato: 25 August , 2013, 08:38 »
Ja med L.U i december så er det jo ikke svært at skrive ønskeliste, og dejligt at kunne ønske folk god jul ;)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Forumdag 2013
« Svar #125 Dato: 25 August , 2013, 15:52 »
Jeg vil også takke for en SUPER dag.
Jeg blev overfaldet af 2 hunde der lige skulle snuse hvor jeg nu havde været jeg lugtede jo både af fremmede høns, hunde, ponyer og ikke mindst GED.  ;D
Og selvfølgelig ses vi til LU
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Forumdag 2013
« Svar #126 Dato: 25 August , 2013, 19:15 »
Jeg vil så også takke alle jer for at være med til at skabe en god forumdag. Men i særdeleshed Marianne og Flemming, Henriette og sønnike, Liv og Christian. Med dem er der styr på det hele. Tak for det!!!

Sjov efterepisode:

Nogle bemærkede at 8 unge mænd overtog stedet for at fejre en polteraften,

Det var min brors svigersøn der stod for arrangementet. Han sov nede ved min bror, men de 7 andre skulle sove på hemsen, mellem de to lokaler.

Det blev hvis sent inden de gik til køjs.

Men da jeg kom ud ved 7 tiden for at ordne ved dyrene sad 3 af drengene på terrassen, med en kop kaffe, og så meget søvnige ud.

De 6 haner i teltet havde jeg lade blive der natten over, og tagvinduet på hemsen kunne de ikke lukke, så der var max. 6 meter fra hanerne til det åbne tagvindue.

Jeg var nød til at sige at det var en del af polteraftenen.
Hilsen
Peter

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Forumdag 2013
« Svar #127 Dato: 25 August , 2013, 21:52 »
Et album til alle de mange billeder fra forumdagen er lavet
http://fjerkrae.dk/cpg1416/thumbnails.php?album=1764

Så værsgå at uploade
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Forumdag 2013
« Svar #128 Dato: 25 August , 2013, 23:50 »
Virkelig 6 haner og mig som troede at jeg tog min hane med hjem igen. Med mindre du har sat en anden ind på pladsen.

Ja de unge mænd fik sig sikkert også et grin, da Sebrighthanen stak af og jeg for rundt næsten på alle fire for at fange ham og tror I ikke hanen er så snug og undvige hver gang så det næsten er mig der står på hovedet. Og mig som skulle forestille at være den hønsekyndige der havde styr på det ::) Tro om igen.

Glæder mig til at se billeder, men synes godt nok der var rigeligt der tog af Lene og mig, da vi bedømte og dem der hørte Lene skrige og komme med nogle ikke særlig pæne ord kan jeg så sige det var berettigt og at hun har bevis derpå.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Forumdag 2013
« Svar #129 Dato: 26 August , 2013, 06:46 »
Virkelig 6 haner og mig som troede at jeg tog min hane med hjem igen. Med mindre du har sat en anden ind på pladsen.


Ja det er rigtig, der var selvfølgelig kun 5 tilbage, til gengæld fik de så vækket de 20 haner der var i herreværelset, det gamle hønsehus lige ved siden af teltet.



Glæder mig til at se billeder, men synes godt nok der var rigeligt der tog af Lene og mig, da vi bedømte og dem der hørte Lene skrige og komme med nogle ikke særlig pæne ord kan jeg så sige det var berettigt og at hun har bevis derpå.

Er det Brahmahanen jeg skal overveje at have ansvarsforsikring på  ;D?
Hilsen
Peter

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Forumdag 2013
« Svar #130 Dato: 26 August , 2013, 08:02 »
Et album til alle de mange billeder fra forumdagen er lavet
http://fjerkrae.dk/cpg1416/thumbnails.php?album=1764

Så værsgå at uploade

Hej Finn.
Når jeg trykker på dit link skriver den der ikke kan vises nogle billeder, er det fordi jeg mangler at gøre noget teknisk?
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forumdag 2013
« Svar #131 Dato: 26 August , 2013, 08:10 »
Hej Finn.
Når jeg trykker på dit link skriver den der ikke kan vises nogle billeder, er det fordi jeg mangler at gøre noget teknisk?

Det er nok snarere fordi der endnu ikke er nogen der har lagt deres billeder op,, det skal nok komme
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Forumdag 2013
« Svar #132 Dato: 26 August , 2013, 08:11 »
Virkelig 6 haner og mig som troede at jeg tog min hane med hjem igen. Med mindre du har sat en anden ind på pladsen.

Ja de unge mænd fik sig sikkert også et grin, da Sebrighthanen stak af og jeg for rundt næsten på alle fire for at fange ham og tror I ikke hanen er så snug og undvige hver gang så det næsten er mig der står på hovedet. Og mig som skulle forestille at være den hønsekyndige der havde styr på det ::) Tro om igen.

Glæder mig til at se billeder, men synes godt nok der var rigeligt der tog af Lene og mig, da vi bedømte og dem der hørte Lene skrige og komme med nogle ikke særlig pæne ord kan jeg så sige det var berettigt og at hun har bevis derpå.

Hi hiiii, øv hvor ægerligt at gå klip af den optræden, men godt den lille fyr blev indfanget og tæmmet af den mægtige hønsekyndige ;) ;D

Jeg tør næsten ikke spørger hvad der var årsagen til Lenes nuanceret ordvalg?  :o ;D
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forumdag 2013
« Svar #133 Dato: 26 August , 2013, 09:07 »
Hi hiiii, øv hvor ægerligt at gå klip af den optræden, men godt den lille fyr blev indfanget og tæmmet af den mægtige hønsekyndige ;) ;D

Jeg tør næsten ikke spørger hvad der var årsagen til Lenes nuanceret ordvalg?  :o ;D
Hun blev i den grad bidt af Peters Brahma hane,,, der ikke lige syntes at det var i orden, at blive taget ud og beset i alle ender og kanter  <:
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag 2013
« Svar #134 Dato: 26 August , 2013, 09:27 »
Virkelig 6 haner og mig som troede at jeg tog min hane med hjem igen. Med mindre du har sat en anden ind på pladsen.

Ja de unge mænd fik sig sikkert også et grin, da Sebrighthanen stak af og jeg for rundt næsten på alle fire for at fange ham og tror I ikke hanen er så snug og undvige hver gang så det næsten er mig der står på hovedet. Og mig som skulle forestille at være den hønsekyndige der havde styr på det ::) Tro om igen.

Glæder mig til at se billeder, men synes godt nok der var rigeligt der tog af Lene og mig, da vi bedømte og dem der hørte Lene skrige og komme med nogle ikke særlig pæne ord kan jeg så sige det var berettigt og at hun har bevis derpå.

HVORFOR går jeg bare ALTID glip af det sjove :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.