Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Forumdag Fra kl. 10 til 16 Ungersbjerge 7 5683 Haarby.: 24 August , 2013

Forfatter Emne: Forumdag 2013  (Læst 93587 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Forumdag 2013
« Svar #150 Dato: 27 August , 2013, 15:53 »
Fortsættelse til historien om den hønsebesatte mand...: I dag kører vi til Jylland med en stor trailer og henter et stort legehus  8) Det skal så ombygges til formålet.

Og så siger han: Ja, man kan jo sagtens lave en hønsegård i hønsegården til de små, når der nu er så meget plads  ;D

Jeg er sgi ikke vant til at det går så stærkt, mon ikke der er liv i hønsegården en gang i næste uge...

Så hvis der er nogen der har nogen store høns fra i år eller til nød sidste år (gerne frasorterede) i racerne: maran, araucana, barnevelder, welsumer, faverolles, australorps, wyandotter eller skånske blomsterhøns, så sig til... Vi skal ikke have dem allesammen, men et par af hver af en 5-6 racer. Maran og araucana for æggenes skyld, så de skal være blandt dem :)

FEEEEDT.... (men hvor er nøgenhalsene i din liste af høns?) :) har ellers indtil flere fine haner der gerne vil bo på Fyn :) Da jeg så Flemming sidde der foran buret og bare kigge på de små høns, så tænkte jeg også at der sidder en mand og planlægger :) dejligt at det hele bare flasker sig for dig Marianne :) hils ham og klap ham på skulderen fra mig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Forumdag 2013
« Svar #151 Dato: 28 August , 2013, 10:52 »
Dejligt Marianne  /o

Jeg kan egentlig heller ikke forstå, at jeg ikke fik høns noget tidligere - det er bare så

  • hyggeligt at lukke flokken ud
  • beroligende at se dem søge rundt efter føde pt. er der mirabeller en masse  ::)
  • dejligt at madrester mv. kan bruges og vækker glæde
  • skønt med "egne" æg
  • ren "Morten Korch" med hønselyde og hanegal

Skønt  ;D
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Forumdag 2013
« Svar #152 Dato: 28 August , 2013, 10:55 »
Lige netop, Morten  :) Og en gård er jo ikke helt rigtig uden høns, vel...

På den forkerte side af midnat i aftes læssede vi vores nye hønsehus (et fint legehus på ca. 4 m2) af på gårdspladsen. Nu skal det modificeres lidt - og flyttes på plads inden længe :)

Mvh Marianne

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Forumdag 2013
« Svar #153 Dato: 28 August , 2013, 10:57 »
Dejligt Marianne  /o

Jeg kan egentlig heller ikke forstå, at jeg ikke fik høns noget tidligere - det er bare så

  • hyggeligt at lukke flokken ud
  • beroligende at se dem søge rundt efter føde pt. er der mirabeller en masse  ::)
  • dejligt at madrester mv. kan bruges og vækker glæde
  • skønt med "egne" æg
  • ren "Morten Korch" med hønselyde og hanegal

Skønt  ;D


 /o
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Forumdag 2013
« Svar #154 Dato: 28 August , 2013, 20:47 »
Ja det er ikke sådan når dyrene stikker af og skal indfanges igen. Det kan godt give problemer og heldigt for mig at der ikke var så mange der kiggede på. Nogle legede find Peter og Lene var ved at bære sine dyr ned til bilen så kan hun da ikke drille mig over synet af jagten næste gang jeg ser hende.

Ja Peter hvis du har tænkt dig at udsætte andre for ham kunne det være en ide. Det var heldigt for dig at han ikke røg direkte på grillen når den stod så tæt på ;D

Den Brahmahane var meget bister og bare Lene nærmede sig buret begyndte han allerede at hakke ud efter hende og til at starte med bed han Lene i armen op til flere gange. Da trøjen så blev trukket ned for beskyttelse bed han sig godt og grundigt fast i hånden så det kunne ses. Lene har dog vidst selv fundet ud erstatningen med Peter.

Ja Marianne jeg så det godt så du kan bare vente dig. Vi skal nok få dig i gang igen med nogle rigtige små høns. De fylder heller ikke så meget og kan holdes på begrænset plads så dem kan du da nemt få plads til i hønseparadiset kan du tro. Det kan være du skal mod Hadsten området for at finde jeres nye høns og så er der også mulighed for at se Antwerpener Skæghøns i endnu flere farver kan du tro.

Det var en rigtig dejlig dag og den må meget gerne gentages for min skyld.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Forumdag 2013
« Svar #155 Dato: 27 Februar , 2014, 16:26 »
Forum dag 2014 ???? Nogen der kender datoen ? Er det altid sidste lørdag i august ?  ;D
Man skal jo be om fri og sådan noget  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Forumdag 2013
« Svar #156 Dato: 27 Februar , 2014, 16:39 »
Det er Peter der bestemmer hvornår :D og jeg har hørt en høne pippe om at han er i gang med planlægning...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Forumdag 2013
« Svar #157 Dato: 03 Marts , 2014, 08:44 »
Det lyder godt  /o Så må vi håbe at han galer højt når datoen er klar  *g *g
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forumdag 2013
« Svar #158 Dato: 03 Marts , 2014, 12:59 »
Peter er så småt begyndt at planlægge, så det varer nok ikke så længe.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)