Jeg har lige fået et vink med en vognstang fra naboen om at skære 'lidt' ned. Absolut rimeligt, og jeg har tænkt mig at rette ind.
Hanekyllingerne er allerede på vej ind i fryseren, lidt af gange efter størrelse og mine kræfter. Nogle hønniker må også samme vej, men når jeg kommer til hønsene er jeg lidt i tvivl.
Hvor hårdt kan jeg gå til de gamle, uden at der bliver for meget ballade? Nogle skal helt sikkert blive, enten fordi de er gode kyllingeførere, ekstra smukke eller fordi jeg er sentimental. Der skal være plads til det hele
Hvis jeg nu ender med for mange hønniker alligevel, hvordan kommer jeg bedst af med dem?
De har jo ikke været gratis i foder, så jeg vil gerne have lidt for dem.
Jeg har heller ikke så gode erfaringer med at give dem væk til 'fremmede'. Det sætter noget i gang i folk, jeg ikke bryder mig om. Og hvis de alligevel ender i fryseren, kan jeg lige så godt selv slagte dem.
Jeg har også moskusænder, og det vil jeg gerne fortsætte med, men de får så mange ællinger, og der er ikke grønt tilbage overhovedet, der hvor de går.
Hvad er den bedste løsning; at tage alle deres æg til næste år, eller slagte andrikken og lade de 3 ænder gå et år eller 2 i ro og fred?