Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillinger og resultater for 2014-15  (Læst 21603 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #30 Dato: 11 Januar , 2015, 23:04 »
Tillykke, ja det et nemmere at droppe en race, hvis ikke det går så godt med den end når det går godt med den.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #31 Dato: 21 Februar , 2015, 17:46 »
Nå kunne være jeg også skulle få fortalt hvordan det gik i året 2014 udstillingssæsonen.

Synes ikke kvaliteten var så lovende i årets afkom og havde valgt ikke at sende de helt gamle krager afsted endnu engang så begrænset hvad der blev sendt afsted til de forskellige udstillinger.
Til lokaludstillingen havde jeg 2,6 Antwerpener Skæghøns i Perlegrå med hanerne 89 og 93 p. og hønerne fik 92 - 94 - 90 og 94 p. Hannen med 89 blev slået for forkert stillede sejlfjer og hønen på 90 skulle have en mere færdigfældet hale.

Havde så også 2,2 Mookee med hvor hannerne fik 95 og 96 p. og hunnerne fik 92 og 95 p.
Disse fire var også på Nationalen, men ikke optimal kondition på daværende tidspunkt så gik knap så godt. Hannerne 93 og 93 imens hunnerne fik 94 og 95 p.

To Show Racere viste jeg også frem i år. En Rødfahlet han der fik 94 p. lokalt og 95 p. på Nationalen og så en Gulfahltavlet hun der fik 95 p. lokalt og 94 på Nationalen. Så det var ikke så ringe igen.

Så havde jeg også 3,3 Antwerpener Skæghøns i Gule på LU til nyopdræt. Disse klarede sig fint hvor hannerne fik 92 - 92 og 94 p., imens hønerne fik 92 - 93 og 92 p.
Så nu håber jeg bare det var nok til at få dem igennem da jeg ikke har hørt noget endnu.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #32 Dato: 22 Februar , 2015, 10:05 »
Stort tillykke Frank
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #33 Dato: 22 Februar , 2015, 23:19 »
Takker og stort tillykke til alle andre også forresten og må en god avlssæson og udstillingssæson komme os i møde her i den nye sæson.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen