Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 79013 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #165 Dato: 03 ſeptember , 2009, 12:39 »
Velkommen Thomas og co.
Glimfremragende ide med en par mæssig oprettelse , dog er det hos os mig der bruger 9/10 dele af tiden her  ;D
Jeg er meget interesseret i jeres projekt : plymouth rock model "fabrik" .... 14 stk falder da ikke lige ned på matriklen , er de ved at få noget ordentlig adfærd mellem ørerne eller er det  /d.
dunhjernest
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Martinsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #166 Dato: 03 ſeptember , 2009, 13:59 »
Tak til jer begge

Det er nok lidt for tidligt at kunne sige noget om deres adfærd, da de kun er to uger. De vokser gevaldigt hurtigt, nok også lidt for hurtigt efter min smag, men nu må vi se.
De har endnu ikke haft mulighed for at komme ud og besigtige hele matriklen, men jeg regner med at få ordnet det her i weekenden, så de fremover har den mulighed. Så får de også lidt mere motion end de gør nu i deres hønsefræserbur.
Når vi kommer længere frem, skal jeg tage mig sammen og oprette et indlæg omkring projektet og det kommende udfald.

Mvh. Thomas

GKV

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #167 Dato: 03 ſeptember , 2009, 15:23 »
Velkommen til forum her er en masse rare mennesker der stiller op med svar på snart sagt alt mellem himmeol og jord.

Ang. dine "plymorokker" kan jeg sige, at jeg har været der mange gange.Vi har i årevis haft dem til at slagte og nogle gange har vi beholdt et par af de mindre og smarte hønekyllinger, fordi det kunne være sjovt selv at lave nogen, men det går ikke ret godt i længden.

De vokser op og bliver rigtigt pæne og lægger da også æg, men de æder og æder og når man har andre dyr er det svært at begrænse. Resultatet har hver gang været det samme, de lægger sig i et hjørne af stalden og derfra bevæger de sig blot hen til truget, eller ind i redekassen.

Den ældste af dem blev to år så måtte den slagtes p.gr.a.æggenød.

Dette er selvfølgelig ikke for at tage modet fra dig og måske er du bedre til det end jeg, men så er du forberedt.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #168 Dato: 04 ſeptember , 2009, 08:44 »
Velkommen til Thomas.  :D
Mht. profilen er der vel ikke noget til hinder for at skrive to navne, I kan så kun have den ene fødselsdag på, men det er vel ikke det største problem.
Jeg har ikke lige talt med Finn om det, men jeg har da set andre med to navne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

1601

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #169 Dato: 04 ſeptember , 2009, 20:00 »
Det er vel så blevet tiden, med en nærmere præsentation, hedder Palle Due, bor i øjeblikket i vores sommerhus sammen med Dorte, som jeg er gift med på 27. år. Vi traf hinanden i København, men da vi skulle have børn, syntes vi det var passende at flytte på landet, så vi fandt en ejendom med 15 ha, og har gennem årene haft alle mulige og umulige dyr,-får, geder, æsler, heste, kvæg, svin, ænder, gæs og høns samt diverse andre smådyr. Det hyggede vi os så med indtil børnene flyttede hjemmefra,- Sidsel er igang med kandidatskrivning som Cand Polit, og bor på Nørrebro, Jeppe læser dramaturgi i Århus.
Ud over at hygge med hobbylandbrug, har jeg i 30 år arbejdet som institutionsleder, for forskellige sociale institutioner,-trappede lidt ned i forbindelse med strukturreformen og arbejder i øjeblikket som konsulent i Region Midtjylland, ( forsøger at hindre folk i at køre spirituskørsel), Dorte arbejder som fagkonsulent indenfor det pædagogiske område.
Men vi gjorde som Fanden der gik i kloster som gammel, vi flyttede i bofællesskab, med fælles mad og fællesbeslutninger eller ikke beslutninger. Men nu har vi igen lyst til at få foden under eget bord og flytter den 1/10 i et hus ved Glenstrup Sø, syd for Hobro. Det er et alm parcelhus blandt andre huse, så der sættes en naturlig begrænsning for det kommende dyrehold.
Men når der først er blevet lagt lidt gulve, og andre, efter fruens mening nødvendige ting, skal der bygges hønsehus, og gård. Der er godt nok et legehushønsehus på parcellen i øjeblikket, men det rækker ikke helt. Tanken er at der skal være 10-12 høns og en enkelt hane. Overvejelserne er ikke helt tilendebragt men det kunne være nogle stykker af racerne,- Maran-Wyandotte-Orpington, og evt. nogle Araucana (men det skal være den type der har hale.)
Jeg har de sidste par måneder nydt blot at følge debatten på Forum, det er både underholdende og i nogle tilfælde horisontudvidende.
Vender tilbage i løbet af vinteren når jeg forventeligt skal have det nye hønsehus fyldt op.



Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #170 Dato: 04 ſeptember , 2009, 20:22 »
Velkommen til!  Det bliver spændende at høre hvordan planerne skrider frem - og husk billeder!
 *h *o
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #171 Dato: 05 ſeptember , 2009, 10:35 »
Hjertelig velkommen Palle  <I
Spændende for jer, flytte i hus og høns i baghaven  /o
Skriv endeligt om det hele, ---EEEElsker gode fortællinger/billeder  *y
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #172 Dato: 10 ſeptember , 2009, 08:52 »
hej
så det vist min tur.
jeg hedder Lizet og bor i nakskov på lolland ,jeg har 4 piger og en dejlig mand ,mine 2 mindste blev 13 i tirsdags så nu har jeg tid til at holde høns, det har været på tale nogle gange siden vi flyttede ind for 15 år siden .Vi har en stor have så der er plads til både koi og guldfiskedam ,frødam og hønsehus.Jeg har 2 katte ,og 2 kaniner i husholdningen også. Jeg arbejder som kirkesanger  ,så der er megen fritid.
Vi har nu haft hønsene ien en uge og det er gået godt,men i mandags var vi på jagt i nabohaverne en af dem fløj ud af huset lige over hovedet på manden og vi måtte igang..
De er en blanding af bankiva og gul orpington og kommer nok mest til at ligne bankiva men bliver lidt større og skulle lægge store æg til december så vi glæder os .Lige nu nyder vi bare at se dem gå og hakke og rode i jorden tage støvbade og gokke... /o <P
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #173 Dato: 10 ſeptember , 2009, 14:00 »
Velkommen Lizette

Grinede lidt da jeg læste du er kirkesanger,og skiver det gir meget fritid. Da jeg boede i Dk solgte jeg juletræer i 20 år på Helsingør Torv og mange kunder spurgte hvad laver du dog resten af året.

Jeg svarede altid jeg sætter talerstolen op 1 maj

Ok det var løgn jeg havde travlt med mine grøntforretninger hele året men det var jo sjovt   VH Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #174 Dato: 14 ſeptember , 2009, 15:23 »
tak for velkomsten

ja med meget fritid mener jeg jo der ikke er noget at lave hver eneste dag ,men jeg synger til rigtig mange bisættelser og begravelser samt bryllupper og gudstjennester, ca 400  på årsbasis eller lidt over 1 om dagen  men de er bare ikke fordelt sådan, ,og det spørgsmål jeg oftest får er kan man leve af det ??nej men man kan overleve er mit svar altid...
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline PernilleLS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
Medlemspræsentation
« Svar #175 Dato: 16 ſeptember , 2009, 09:57 »
Hejsa,

Jeg hedder Pernille, er 37 år og bor i Vestsjælland. Jeg er gift og vi har tre børn på 1,5 og 7 år.

Vi er for 3 uger siden startet op på et lille hønsehold bestående af 6 lys sussex kyllinger. De er nu 8 uger gamle. Vi tror der er 2 haner og 4 høner i flokken.

Vi har lavet hønsehus på 2,5 m2 i den ene ende af vores cykelskur og bygget en gård med volierenet på ca 12 m2.

Vi bor i en almindelig villahave og har derfor besluttet at vi kun vil have høns, da vores naboer har soveværelse få meter fra vores hønsehus  ;)

Eventuelle haner skal altså af med hovedet  :-\

Jeg glæder mig til at deltage på dette fine forum :)

Mange Hilsener,
Pernille
med venlig hilsen
Pernille

2.5 sussex, 3 søde børn og 1 dejlig mand

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #176 Dato: 16 ſeptember , 2009, 10:10 »
Hej Pernille.
Velkommen til.  !k
Jeg tror jeg kan tale på både egne og andres vegne, når jeg siger at du hverken vil fortryde beslutningen om hønsene eller medlemsskab af forum. /o
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #177 Dato: 16 ſeptember , 2009, 11:36 »
Velkommen på forum, Pernille  :D
Held og lykke med jeres kyllinger, I går en skøn tid i møde *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #178 Dato: 16 ſeptember , 2009, 14:15 »
Hej Pernille

Velkommen til :) Hvor på Vestsjælland bor du?

Vh. Christina, Ringsted

Offline PernilleLS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #179 Dato: 16 ſeptember , 2009, 15:25 »
Vi bor i Jyderup  :)

Pernille
med venlig hilsen
Pernille

2.5 sussex, 3 søde børn og 1 dejlig mand