Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 78466 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #645 Dato: 22 Februar , 2013, 06:59 »
Velkommen til både John og Cecilie.
Det lyder rart, John, hvis du vil have Dorking, det er bestemt en race, der fortjener lidt opmærksomhed, og den opfylder dine krav. Der er så vidt jeg husker en på Fyn, der har dem.
Ellers kunne Maran jo være et andet godt valg, det er også en god, rolig slagterace, som samtidig lægger fantastiske æg, nå ja, smukke er de også /o


PS, min mands familie stammer i stor udstrækning fra Bagenkop, og vi har stadig meget familie der :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Theilgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 140
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #646 Dato: 23 Februar , 2013, 22:44 »
Ja Maran er da bestemt også en mulighed. Som jeg læser det så er de også udemærket rugere/mødre. Bagenkop er et lille sted, så jeg er nok rendt ind i din familie Marianne.
6.300000 Buckfast honningbier
1.1 menneskebørn
Div. høns

Offline kim lund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #647 Dato: 23 Februar , 2013, 23:11 »
Hej John ....
Ja der er rigtig mange gode racer at vælge imellem , alt efter hvad man ønsker . Hvis du skulle vælge Dorking , som jeg varmt kan anbefale hvis du søger dyr der kan ruge , lægge godt med æg og fylde godt i gryden også :-)) Jeg har selv Dorking så du kan sige til hvis du beslutter dig for Dorking , jeg bor på Fyn . Kim

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #648 Dato: 10 April , 2013, 01:51 »
Medlem Bente, 56 år, skolelærer på nu 33. år - har altid elsket dyr i alle afskygninger, og blev regnet for problembarn da jeg var lille, fordi jeg kunne smugle en hvilken som helst skabning indenfor i huset derhjemme: Haletudser, kanariefugle, marsvin, hamstere, tamme alliker osv.
På mit arbejde havde jeg en kortere årrække et hønsehus på min skoles matrikel, hvor mine elever skiftedes til at passe høns og hente æg hjem, det var rigtig sjovt - det var i firserne, længe før Antorini sprættede geder op... Vi havde også duer, men de blev desværer fanget af ondsindede personer, som nemt kunne snuppe de tillidsfulde, fede fugle og  - det er frygteligt - smadre dem ind i skolebygningens mure og vinduer .- det er frygteligt at tænke på. Nogle mennesker skuffer mig godt nok meget...
NÅ, på det private plan har jeg haft høns i sammenlagt 10-12 år, on and off, i takt med at jeg har været gift, haft have, er blevet skilt, har boet i lejlighed, og nu har fundet sammen med en sød mand, som synes det er OK med de der gokkedyr i haven, hvor vi bor i Grimstrup ved Korskroen. Jeg har pt. tre Hellevad-høns, en sølvhals og en Königsberger-høne. Den sidste er min yndlings - den har underbid, og den er en tillidsfuld og rolig høne med de smukkeste blågrå fjer med mørke sømme. Resten af hønseflokken lever ikke helt op til mine forventninger med hensyn til temperament, så i sommerens løb (2013) vil de blive skiftet ud med Faverolles, som nu ligger i rugemaskinen - første gang jeg prøver at have en så stor høne, lad os se hvordan vi går i spænd. På facebook har jeg billeder fra da jeg byggede mit lille pallehønsehus for 1½ år siden - der må man da gerne komme ind og kigge :-)
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #649 Dato: 10 April , 2013, 07:07 »
Jamen velkommen til Bente. Hyggeligt med flere i det sydvestjyske  :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #650 Dato: 10 April , 2013, 10:18 »
Velkommen på forum, Bente :)
Vi er mange her, der deler din glæde over de fjerede venner *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #651 Dato: 10 April , 2013, 13:10 »
Velkommen til Bente - måtte jo lige ind på FB og se om jeg kunne finde dit pallehus  ;) Det kunne jeg så ikke, men super profilbillede (der er godt nok mange varianter i brug, men dette havde jeg ikke set  /o) Hvis det altså var den rigtige profil jeg var inde på  :-[
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #652 Dato: 10 April , 2013, 18:25 »
Nej, jeg ved også man kan jo ikke lige komme ind uden at være venner - here is:
http://www.bee-in-tulip.dk/bentes_honsehus.pdf
Her fortæller jeg om mit lille pallehus. Det er i øvrigt det bedste hønsehus jeg har haft - jeg har ellers altid haft af den slags man selv kan komme ind i, med skidebræt og det hele, men dette er utrolig nemt at holde i orden, og hønsene ser ud til at trives i det.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline DonaQuixote

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #653 Dato: 14 April , 2013, 12:47 »
Hej allesammen!

Helt ny medlem - og stort set også helt ny hønse-ejer. Jeg har nu haft høns i ca 1 1/2 uge - det er første gang for mig. Igår fik mine forældre og mig røreæg med laks og spinat - første gange med hjemme-avlede æg!

Jeg har desværre lige opdaget jeg har nok underfodret dem, men det kan jeg nu ændre på.

Jeg har undret mig over de lister med 1,0 ditten og 0,3 datten og tænkt hvordan kan man ha' en tredjedel høne - men er begyndt at mistænke at det er antallet af hammer og hender - har jeg ret i det?

Jeg er enlig mor til Ramses (sort hankat) og nu 3 høner og en hane af Dansk Landrace. Jeg har alt for mange hobbyer og interesser og forsøger at få Stauning til at flytte ind hos mig.

Glæder mig til at så småt lære folk at kende her - og at lære mere om at ha' og passe høns - og forhåbentlig kunne komme videre med mine skumle planer om at udvide dyrebesætningen her.
1,0 forkælet kat; 1,3 Dansk landrace; 14,2 kg strømpegarn :P

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #654 Dato: 14 April , 2013, 12:50 »
Hej

 Og velkommen her på forum  :) håber du får stor glæde af det.
Du har helt ret i dine formodninger nemlig 1.2.6 = 1 hane, 2 høner og 6 kyllinger

Mv Malene

Malene

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #655 Dato: 14 April , 2013, 12:56 »
Penny
Hjertelig velkommen til stedet her.
Her kan du finde mange svar, hvis du måske mangler et.  <A  Så spørg endelig.. Til sammen ved vi nemlig en masse om høns.
P.S. Vi ææælsker at se billeder af hønsebasserne, så hold dig ikke tilbage  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mutti-Dutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #656 Dato: 26 April , 2013, 13:51 »
Hej :)
Jeg er en kvinde på 45 år, der for 2 uger siden blev den lykkelige ejer af 2 Isa Brown og én mørk Sussex. Der er så en der har fortalt mig at der ikke findes en Sussex der ser sådan ud, og den ene Isa er blevet meget hvid i sin fjerdragt på de 2 uger jeg har haft dem  ;) men hvad søren, det bliver de jo ikke dårligere af, så de går nok.
den sort har lagt æg lige siden den blev hentet, og de 2 andre lagde deres første æg i dag.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #657 Dato: 26 April , 2013, 14:19 »
Velkommen på forum Susanne <I :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline maskinmoller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #658 Dato: 01 Maj , 2013, 19:49 »
Så vil jeg også præsentere mig selv efter at have suget information herinde fra et stykke tid forud for anskaffelse af høns.

Jeg hedder Kåre og er far til 3 dejlige unger. Flyttede for 3 år siden fra landet til landsbyen Horne ved Varde, hvor jeg nu savnede at holde husdyr, så har kastet mig over høns.

Så de seneste uger har den stået på bygning af hønsehus med løbegård, hvorfra de må komme ud i en stor del af haven (ca. 700 kvm), når jeg får hegnet den ind og kyllingerne er blevet lidt større og har lært deres hjem at kende.

Pt. består flokken af 2 RIR 16 ugers høner samt kyllinger på 4 uger i racerne Faverolles (6 stk) Astralorps (4 stk), 10 frilands slagte kyllinger af ukendt race fra Rosengård (de er røde og markant større end de andre alderssvarende kyllinger). Nå ja - så har jeg 8 gule orpington på knap 2 uger til at gå indenfor i varmen :-)

Af alle kyllingerne påtænker jeg at beholde 5-6 høner samt en orpington eller Faverolles hane. Resten ryger i fryseren i løbet af efteråret.

Glæder mig til at blive en del af dette forum :)

Vh. Kåre
Hilsen Kåre og resten af hønsegården, som pt. omfatter en blanding af Faverolles, Austraporps og Orpington-kyllinger, et par R.I.R. hønniker og nogle røde Rosengaard slagekyllynger

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #659 Dato: 01 Maj , 2013, 21:16 »
Velkommen her til Kåre. <I
Dejlig hobby du har fået dig  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk