Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 78570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #570 Dato: 11 Juni , 2012, 19:11 »
Velkommen Niels, her er da en meget lang tråd om selvforsyning, som man nok kan få tiden til at gå med.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=18537.msg239000#msg239000

Her er da en del ligesindede, og nye input er altid velkomne
rigtig god fornøjelse
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Niels Fløistrup Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #571 Dato: 11 Juni , 2012, 20:33 »
Tak for velkomsten  :)
Ja den tråd giver vist beskæftigelse i et par timer  ;)
0,8 Houdan
1,3 Barnevelder
3 rugemaskiner i blandet dværg
lidt dorking og faverolles

Offline Vanilla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
  • nybegynder i høns, men elsker dem!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #572 Dato: 11 Juni , 2012, 22:54 »
Hej allesammen.

Jeg har med stor glæde læst og søgt viden herinde som gæst i et par måneder.
Jeg købte i april 12 daggamle tværstribede Plymoth Rock kyllinger -til glæde for hele familien.
Nu i dag godt 2 mdr senere, har vi 6.6 befjedrede  venner.
Da jeg havde fået bygget min fantastiske hønsegård og fået sat hønsehuset derind, var jeg meget utålmodig, og ønskede bare at det var fyldt med æg-læggende høns.

Men Nøj hvor er jeg blevet overrasket, det har været en fantastisk oplevelse at have kyllinger -de er jo for det første overdrevet nuttede, og jeg havde dem i vores hvalpekasse ved siden af computeren i kontoret de første 2 uger -så begyndte de at lugte lidt for meget, og røg ud i hønsehuset som var lukket helt af.
i perioden mellem dun og fjer, synes jeg måske ikke de var hverken smukke eller nuttede, men de var meget hyggelige.
Nu hvor fjerdragten er næsten komplet, synes jeg de er blevet vildt smukke, og de er meget tamme og morsomme.
Jeg kan ikke bare gå i hønsegården og give mad og så ind igen, jeg sidder der og snakker og håndfodrer og hygger med dem og gerne flere gange om dagen.

SIKKE EN GLÆDE DET ER AT HAVE HØNS.

Jeg er helt nybegynder har aldrig haft noget med høns at gøre, men indtil nu er alt gået over forventning. og jeg glæder mig hverdag over at se dem skrabe og spise skvalderkål.

Der kommer nok masser af mærkelige spørgsmål fra mig.

Men tak for et fantastisk forum, hvor jeg allerede har fået svar på stort og småt.

med venlig hilsen Alissa
Elsker dyr, hunde, høns og kaniner.
2.6 Tværstribet Plymouth Rock
0.0.4 Gul orpington
0.0.3 Guldrandet Wyandot
0.0.1 blandet Wyandot/favarolle
0.4 ISA braun
2.2 Staffordshire Bull terrier
0.1.1 barn
1.0 Homo sapiens sapiens

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #573 Dato: 11 Juni , 2012, 23:46 »
Velkommen på forum, Niels :D
og også velkommen til dig, Alissa :D
Høns er bare jorden mest hyggelige og afstressende hobby *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline elisabethen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #574 Dato: 13 Juni , 2012, 10:09 »
Må også hellere komme ud af busken...

Hej alle på forum!

Min kæreste og jeg er glade, nybagte hønseejere.
Pt. har vi stadig adresse i Albertslund, men vi har overtaget et dejligt hus på landet i Hornsherred, som vi er igang med at sætte i stand.
Det var næsten givet på forhånd, at vi skulle have høns, så et gammelt skur i haven blev over et par weekender forvandlet til hønsehus med 10 m2 forhåbenlig ræve/rotte/mår-sikker hønsegård.
På min fødselsdag fik jeg så 1,4 stor, sort australorps, som er faldt rigtigt fint til, og som ligger forbløffende mange æg - havde ikke troet, at en dual-purpose race var SÅ produktiv :) Krydser fingre for, at en af damerne bliver skruk, så vi også kan få lidt slagtekyllinger.

Vi har også to uartige beagler, som har taget rimeligt pænt imod fuglene - Efter én dags intens træning havde de nogenlunde fattet, at man altså ikke må gø og té sig åndssvagt omkring hønsegården. Ved dog ikke helt om hønsene nogensinde får lov at gå frit i haven... Det vil tiden vise ;)

Min kæreste og jeg har altid nørdet meget med dyr, og jeg kan sagtens forestille mig, at det her hønse-noget kan komme til at gribe om sig med flere racer osv.... Meeeen, nu skal huset altså blive indflytningsklart først!

Vh Elisabeth (og Allan)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #575 Dato: 13 Juni , 2012, 10:20 »
Dejligt i er glade for jeres Australorpser ;) Velkommen på forum!
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Inis

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #576 Dato: 13 Juni , 2012, 20:55 »
Hejsa. Så må jeg skrive lidt om mig selv. Jeg hedder Inis, er 35 år, har 2 børn på 3 og 5 år. Bor sammen med min kæreste Peter gennem 14 år i vores lille hus, i Osted. Jeg er helt ny her på dette fantastiske forum. Jeg læser spalte op og spalte ned om det at holde høns. Vi vil rigtig gerne have et lille hønsehold. Da min kæreste Peter ikke kan tåle pelsdyr,  (vi har haft en patagonisk paraît før vi fik børn, så vi ved at han kan tåle fjerkræ) og ønsker at have noget som ungerne kan være med at passe og hygge med. Jeg kommer nok snart med en masse tråde på spørgsmål. Og kan se hvor søde i garvet hønseejere er til at hjælpe os der bare gerne vil i gang.
Jeg mangler dog stadig hønsehus og gård. Men det kommer i vores ferie. (håber jeg) ellers bliver jeg ikke til at være sammen med. :-\ jeg har virkelig fået høns på hjernen.  <P Men Den er jo ikke det værste der kan sker... Nok om mig lige nu. Tak for jeres gode selskab hele døgnet.  Kh. Inis.
1,9Hvide dværg silkehøns
1,0 kæreste (der ikke kan tåle plesdyr)
1,1 børn (7 år og 5 år)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #577 Dato: 13 Juni , 2012, 21:03 »
Hej Inis og velkommen som skrivende her på forum.

Ja - vi har et skønt, aktivt og levende, lærerigt og underholdende hønseforum - dejligt at du er med og glææææd dig ;) - du bliver endnu mere hønsetosse, når du får levende fjer  haven /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #578 Dato: 14 Juni , 2012, 21:40 »
Velkommen på forum, Inis :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pilatus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
  • Gønskolling
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #579 Dato: 18 Juni , 2012, 18:41 »
Hej med jer,

Jeg vil da også gerne rose alle I garvede hønsentusiaster. For det er overvældende så vedholdende og positive stemninger der findes på forummet. Jeg har virkelig sat pris på alle de svar der er givet i andre tråde, leksikaet mv. Er bare genialt for en nybegynder som mig.

Jeg hedder Mikkel og er 38 år, bor i Greve der ligger mellem København og Køge. Jeg bor med min kone Dorte og vores tre piger på 5, 10 og 13 år. Derudover har vi en hund (mops) der heder Buster, samt en kanin.
Hønsefeberen har ligeledes raset i mit "hønsehus" de sidste par måneder. Og nu er vi meget tæt på.

Hønsehuset er tegnet, spærene sat, taget lagt her i weekenden, indretningen forestår, elarbejdet stort set færdigt, og der bliver sat net og beklædningsbrædder på i morgen tirsdag. Så vi er 100% klar om en lille uges tid, om alt går vel.

Jeg forsøger pt at finde høns i racerne Maran, Araucana og/ gule Orpington. Alle dværge.
Kan de mon gå sammen, da det er planen, at vores fjerkræ skal gå sammen?
Nybegynder med høns, og hønsehuset er snart færdigt.

Offline bokbok123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #580 Dato: 18 Juni , 2012, 20:54 »
Hej alle. Jeg synes da også lige jeg ville dele min opstart med jer. De eneste dyr vi nogensinde har haft var katte. Mange gik til (jeg bor tæt på jernbanen ::)) og mange kom til. Men pludselig skulle vores nabo flytte, så de spurgte om vi ville have deres hund, for de måtte ikke have hund dér hvor de skulle bo. Jeg ville meget gerne, da vi har tigget om hund i mange år, min storebror og jeg. Han blev desværre syg (udsprængt endetarm) så han måtte aflives. Familien var sønderknust, så vi blev enige om at vi bare MÅTTE ha' hund igen. Vi fandt Sally, og hende er vi rigtigt glade for. Da jeg lige pludselig gerne ville være bonderøv og selvforsynende, skulle jeg da ha' høns! Men den var mor ikke heeelt med på. Det endte med at jeg fik lov, og efter min konfirmation byggede vi hønsehus. En tirsdag cyklede jeg over til hr. Maxsø og fik 3 små høns med hjem. De var skønne, men en dag min storebror Casper var gået tur med hunden og kom hjem til at der lå 3 skræmte høns rundt på ejendommen. Det var selvfølgelig katten der havde gjort det. Vi blev enige om at de måtte have 2 store, som kunne beskytte dem lidt. Torben Maxsø sagde at jeg godt kunne forvente at der lå 3 blodige klumper over i et hjørne næste morgen. Jeg var selvfølgelig skræmt, og var obs på den MINDSTE lyd. Der var lidt hakken, men nu er den lille flok af 1 Gul Orpington, 1 Gul Sussex, 1 Lys Sussex og 2 Isa Brown fuldstændig sammentømret. Hans er min "hane" og så er der Fru Suhr, Gule, Snehvide og Plet. Jeg har forventninger om at slagte min Orpington næste år og så få mig en lille silkehøne til flokken. Dem synes min mor er flotte. Jeg elsker mine høns og er vist fuldstændig ramt af hønsefeber, men det er der vist heldigvis ikke nogen der kan kurere ;D /o Hilsen Johnas, Gule, Snehvide, Plet, Fru Suhr og Hans....
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Lisbeth Ea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #581 Dato: 19 Juni , 2012, 13:26 »

Hejsa

Jeg har netop oprettet mig som bruger i dette forum, da vi gennem længere tid har talt om at få øko-høns haven.

Vi bor 2 voksne og 2 hunde i et lille hus på landet med en meget stor have og en stor økologisk køkkenhave, da vi går meget op i økologi, miljø og dyrevelfærd  :)

Kald mig bare gammeldags, men her laves alt mad fra bunden på basis af gode økologiske råvarer og jeg hygger mig gevaldigt med det   :laugh:

Planen er, at vi nu opsøger viden omkring øko-hønsehold, bygning af hønsehus og hønsegård, fodring m.m. for så at bygge og købe høns til foråret  :)

Vi var "Havens dag" i 2011 i den lokale "Bo Grønt", hvor der også var fjerkræ  ;) det resulterede i, at jeg  forelskede mig i en meget smuk rød orpington høne og efter at have læst bogen "Øko-høns - selvforsyning til husbehov" af Jens Jul og Sølva Falgren samt racebeskrivelsen herinde, tror jeg bestemt, det vil være et godt valg, da vi ikke har haft høns før og de efter beskrivelserne vil være gode begynderhøns, ikke er særligt flyvske, og sandsynligvis når vi er hjemme vil elske at kunne gå frit i haven, der svarer til to store parceller, selv de ikke får adgang til køkkenhaven  ;)

Se - det var jo et længere indlæg end planlagt  ;D ...håber I bærer over  med min skriveiver  :) jeg glæder mig til at læse jeres indlæg rundt omkrig i dette forum, så jeg kan blive klogere på hønsehold m.m.

Sommerhilsner,
Lisbeth Ea
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!
 
http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #582 Dato: 19 Juni , 2012, 19:34 »
Pilatus, bokbok123 og Lisbeth. ;)
Så hjertelig velkommen her til  <I
Dejligt at i lige skriver lidt omkr jer selv, så kender vi jo næsten hinanden.
Her er vi mange forskellige mennesker, men sammen ved vi "næsten" alt  *d
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Rasmus Nørby

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 45
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #583 Dato: 19 Juni , 2012, 20:36 »
Jeg følger op;)

Jeg hedder Rasmus, bor på noget der måske engang har været en gård, er 14 år og har kigget på forældrenes høns i mange år. Men så en dag lovede min far mig, at da jeg blev otte år måtte jeg selv passe hønsene og holde regnskab mm.
Så da jeg snart var otte kom den dersens forfærdelige fugleinfluenza og min far synes det var synd for hønsene hvis de kun måtte gå indenfor. så her for et par år siden fandt jeg ud af, at nu havde jeg ventet længe nok. Der skulle høns til. Det blev til 10 dejlige røde amerikanere + hane
Men jeg har altid drømt om at ville have kyllinger. Men ikke med en rugemaskine da jeg synes det er lidt snyd;)
så jeg anskaffede Lys sussex sidste år, men de ville ikke komme i æglægnig;/ så dem fik jeg solgt og fik igen amerikanere og italienere. Så her ville for en måned siden fik jeg fat i nogle Lys sussex igen. Dem går det fantastisk med og der er allerede to der er ved at være lidt pylrede omkring æggene, så håber på masser af dejlige kylleryller.

MvhRasmus

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #584 Dato: 19 Juni , 2012, 20:40 »
Velkommen på forum, Lisbeth
:)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk