Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116294 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #120 Dato: 05 August , 2012, 15:21 »
Lad tvivlen komme den rette til gode  ;)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #121 Dato: 05 August , 2012, 22:20 »
Miss Christina- jeg synes heller ikke det er nødvendigt at hakke på Bettina. Mine katte har ikke været ved dyrlægen siden de blev steriliseret, har heller ikke fået ormekur da jeg hellere vil prioritere at de får noget godt foder.
Hvis de tabte sig uden grund ville jeg overveje ormekur, og mine små forældreløse skal da også en tur til deres kommende dyrlæge og tjekkes og ha ormekur m.m. måske også vaccine, alt efter hvad dyrlægen mener er det bedste, men de er kun 3 uger og tager fint på.

Mine forældres gamle kat levede 17 lykkelige år uden at møde en dyrlæge, bortset fra da den blev steriliseret som 1 1/2 års. Selv om hun var den sødeste familiekat skulle vi da ikke overveje at smide hende i et bur- mand vi havde da fået huller over det hele.

Hvad jeg mener er, der er ikke EN rigtig måde at gøre tingene på. Bortset fra, at katte bør neutraliseres. P piller har fanden skabt, giver livmoder og brystkræft til katte. Og mangler man katte, kan de købes steriliserede/kastrerede på internater, til billigere penge end at få en killing gratis og selv få den ordnet.

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #122 Dato: 05 August , 2012, 23:08 »
Marianne@ Jeg vil heller ikke nærmest blive beskyldt for at jeg mishandler mine dyr, bare fordi jeg ikke gider gå til dyrlægen for sjov, De får rester og kattemad samt leverpostejsmadder ind imellem så de sulter skam ikke. Men det er måske udmærket beskyldning på forum.....

Jeg har nu taget mig tid til at læse lidt baglæns i tråden. Og Bettina, uden at jeg kender dig personligt eller har set forholdene for dine husdyr ved selvsyn, ser jeg absolut ingen grund til at antyde at du ikke tager dig forsvarligt af dine dyr.

Ideen med at give ormekur og loppekur med fastlagte intervaller (forebyggende), er efter min bedste overbevisning, totalt misforstået og uden tvivl med til at gøre orm og lopper resistente over for de typer medicin vi bruger i dag. I tillæg er det lidt som at fyre i pejsen med pengesedler, men for dem der har penge nok, er det jo ikke et problem.

De fleste dyr har orm af én eller flere typer. Sunde dyr er i stand til at holde dem i ave. Ved ikke sunde dyr, vil ormene blive en belastning for dyrets krop (ormetrykket bliver for stort) og dyret vil afkræftes. Det er i disse tilfælde behandling skal finde sted, ikke forebyggende.

I 'diskussionen' om sko, ser jeg ikke at det er størrelsen der er problemet, men snarere typen/faconen.

Hvis jeg har gæster med i stalden beder jeg dem som regel skifte fra balsko, til noget mere anvendeligt.  ;) ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #123 Dato: 06 August , 2012, 00:37 »
På det punkt er jeg enig Erik- både i at Bettina tager sig af sine dyr, men også om generelt at bruge mindre ormekure. Mine små misser, de skal have ormekur som nævnt. Men ellers, så må man som ejer nok acceptere at vores dyr har orm, når bre det ikke er for mange.

Tager man i øvrigt ormeprøver af kat?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #124 Dato: 06 August , 2012, 10:13 »
Alle nye killinger bør have ormekur, når de er nogle uger gamle, og af to omgange. Det er fordi stort set alle hunkatte har indkapslede ormelarver i mælkekirtlerne. Disse overføres med modermælken, og derfor har rigtig mange killinger orm. Det er derfor en god idé at give killingerne ormekur to gange, når de er henholdsvis 2-3 uger og 5-6 uger gamle. Moderkatten behandles samtidig med killingerne, da hun bliver gensmittet, når hun vasker killingerne
Da larverne ligger indkapslede hos mor-missen, dør de ikke, hvis man behandler mor-missen inden/under drægtigheden.
Killingerne har ikke så meget modstandskraft og kan derfor ikke tåle ormeangreb.
Der kan læses mere på Kattens værns side:
http://www.kattens-vaern.dk/?side=119
Dette er forklaringen, jeg har fået hos min dyrlæge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #125 Dato: 06 August , 2012, 10:16 »
Tak for den Marianne  /o Jeg har mange gange undret mig over, hvordan hunmissen kunne smitte de små, hvis hun selv er ormefri!

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #126 Dato: 06 August , 2012, 12:01 »
Tak Marianne- jamen hov så skal vi da til og afsted til dyrlægen!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #127 Dato: 06 August , 2012, 23:01 »
@ Marianne

Helt enig, når det gælder killinger.

Min tidligere kommentar var mere møntet på den systematiske forebyggende behandling af voksne katte (og hunde og andre dyr).
Og pointen er at man ikke skal overmedicinere.
Det er i udgangspunkt spild af penge og i værste fald med til at skabe resistens mod den eksisterende medicin.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #128 Dato: 13 August , 2012, 21:59 »
Alle nye killinger bør have ormekur, når de er nogle uger gamle, og af to omgange. Det er fordi stort set alle hunkatte har indkapslede ormelarver i mælkekirtlerne. Disse overføres med modermælken, og derfor har rigtig mange killinger orm. Det er derfor en god idé at give killingerne ormekur to gange, når de er henholdsvis 2-3 uger og 5-6 uger gamle. Moderkatten behandles samtidig med killingerne, da hun bliver gensmittet, når hun vasker killingerne
Da larverne ligger indkapslede hos mor-missen, dør de ikke, hvis man behandler mor-missen inden/under drægtigheden.
Killingerne har ikke så meget modstandskraft og kan derfor ikke tåle ormeangreb.
Der kan læses mere på Kattens værns side:
http://www.kattens-vaern.dk/?side=119
Dette er forklaringen, jeg har fået hos min dyrlæge.

Rigtigt. Ormelarverne kan enda ligge i dvale meget længe ude i vævet. Da vi sidste år tog en vild killing til os, var den fyldt med spaghetti spolorm.  Hun blev behandlet over 2-3 gange da hun havde ret mange. Jeg så først spolorm igen da hun kom i sin første løbetid og mælkekirtlerne voksede. Hun fik 1 kur og siden har vi ikke set spolorm hos hende. Som jeg forstod det på min dyrlæge så skulle det (for det meste) kun være killinger som får spolorm da de netop får dem fra moderen.

Offline tenna1972

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #129 Dato: 20 August , 2012, 19:42 »
af butikker på nettet der forhandler loppemidler og div foder til hunde,katte,gnavere osv kan nævnes zooplus.de(tyskland) eller zooplus.co.uk.alt efter hvordan euroen eller dollars er, kan man kigge på begge hjemmesider og beregne sig frem til hvilket land det er billigst at få produkterne hjem fra.butikkerne er fuldstændigt de samme, beliggenheden er eneste forskel-så kig valutakurser inden du bestiller
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat

Offline Karen L. Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #130 Dato: 20 November , 2012, 21:47 »
Nu har jeg handlet Frontline spot i den tyske shop der linkes til på side 1 i denne tråd.
Jeg kan kun anbefale det. Det var nemt, hurtigt, billigt og krævede ikke de vilde tyskkundskaber. De sætninger jeg var lidt i tvivl om, Google-oversatte jeg. Jeg modtog mine varer efter 2 arbejdsdage.   /o
Prisen var næsten det halve af danske priser og det kostede 4€ at sende til Danmark.
Der handler jeg nok igen.  /o
Mvh Karen

0.1 dv. wyandot
0.2 sort, blå araucana
1.2 sort kobber maran
0.1 la bresse
0.1 sølv/sortrandet wyandot
0.1 gul/sortsømmet orpinton